Skip to main content

ΜΕΤRO: Νέες επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη- Στόχος για τζίρο 1,5 δισ. ευρώ

Συνέντευξη του CEO της αλυσίδας METRO - My market κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη. Στόχος η επέκταση στη βόρειο Ελλάδα με επενδύσεις σε δίκτυο και logistics.

Με την ολοκλήρωση της μετατροπής και αναβάθμισης των πρώην καταστημάτων της "Βερόπουλος" και την παράλληλη οργανική ανάπτυξη της "METRO AEBE", το 2019 ο τζίρος της εμπορικής αλυσίδας αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1,5 δισ. ευρώ, από ενοποιημένες πωλήσεις 1,15 δισ. ευρώ το 2016.

Τα παραπάνω δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της "METRO" κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, στη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους στο νέο sea food εστιατόριο Marea, με την ευκαιρία της πρώτης ημέρας λειτουργίας του μεγάλου "Μy market" στα Γιαννιτσά, ενώ ανήγγειλε και τα εγκαίνια, τον Απρίλιο, ενός νέου "Μy market", επί της οδού Μπότσαρη (στη Θεσσαλονίκη).

Η εταιρεία, που με το νέο κατάστημα στα Γιαννιτσά έχει πλέον 222 σημεία λιανικής (συμπεριλαμβανομένων των πρώην super market της "Βερόπουλος") στην διετία 2017-2018 πρόκειται να επενδύσει 80 εκατ. ευρώ, σε μετατροπές καταστημάτων, επεκτάσεις αλλά και στην δημιουργία 20 νέων super markets.

"Στοχεύουμε στην επέκτασή μας στην βόρειο Ελλάδα και έως σήμερα έχουν επενδυθεί 8 εκατ. ευρώ σε μετασκευές και νέα καταστήματα (σ.σ 15 super markets), ενώ στο κέντρο logistics που αποκτήσαμε στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης συνολικά επενδύουμε περί τα 20 εκατ. ευρώ", είπε ο κ. Παντελιάδης.

Σημειώνεται ότι η METRO αγόρασε το πρώην κέντρο της Lidl, κάλυψης 22.000 τ.μ., αντί ποσού 10 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως θα επεκτείνει κατά 10.000 τ.μ., επενδύοντας σε κτίρια και εξοπλισμό επιπλέον 10 εκατ. ευρώ, ώστε από τα 60 καταστήματα που μπορεί να εξυπηρετεί σήμερα, να έχει τη δυνατότητα να καλύπτει τα διπλάσια σε βάθος 5-6 ετών, στις περιοχές της βόρειας Ελλάδας, Ηπείρου μέχρι και τη Θεσσαλία.

Η METRO δεν βλέπει επέκταση εκτός συνόρων στα Βαλκάνια, καθώς "έχει πολύ δουλειά να κάνει εντός", με μόνη εξαίρεση την δημιουργία, μέχρι το τέλος του 2018, ενός Cash & Carry στη Λεμεσό, ύψους συνολικής επένδυσης 6 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Παντελιάδης μιλώντας για τις εξελίξεις στο χώρο του λιανεμπορίου υποστήριξε ότι οι ανακατατάξεις δεν τελειώνουν με τις περιπτώσεις που αφορούσαν τις αλυσίδες "Βερόπουλος" και "Μαρινόπουλος". Υποστήριξε ότι δεν είναι υπερ των κυβερνητικών παρεμβάσεων στη λειτουργία της αγοράς, αναφερόμενος στην περίπτωση της "Μαρινόπουλος", ενώ άφησε καθαρά να εννοηθεί πως υπήρξε άνιση μεταχείριση στην περίπτωση του deal για την απόκτηση της "Βερόπουλος" από την "METRO", λέγοντας ότι "ούτε καν ενδιαφέρθηκαν από την κυβέρνηση να μας ρωτήσουν πως τα καταφέραμε".

Σημειωτέον ότι η "METRO" απορρόφησε με την εξαγορά όλους τους υπαλλήλους της "Bερόπουλος", 4.200 θέσεις εργασίας ενώ προσέλαβε ακόμη 1.136 άτομα προσωπικό. Υπολογίζεται ότι στο τέλος του 2017 θα απασχολεί στη βόρειο Ελλάδα πάνω από 1.000 άτομα.

Κλείνοντας την παρένθεση περί παρεμβάσεων, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι θα υπάρξουν κι΄άλλες ανακατατάξεις στην επόμενη 2ετία- 3τια, καθώς η αγορά, σε ότι αφορά τον αριθμό των σημείων πώλησης δεν έχει προσαρμοστεί στη συρρίκνωση που άγγιξε ποσοστά της τάξης του 25% στη διάρκεια των ετών της κρίσης.

Στην ερχόμενη λοιπόν τριετία, θα κλείσουν καταστήματα ενώ την μεγαλύτερη πίεση θα δεχθούν οι μικρομεσαίες και μεσαίες αλυσίδες, με τζίρους της τάξης των 100-200 εκατ. ευρώ και αυτό, γιατί δεν έχουν ούτε της οικονομίες κλίμακας και τις αντοχές των μεγάλων, αλλά ούτε και τα πλεονεκτήματα των μικρών τοπικών οικογενειακών αλυσίδων των 5-8 καταστημάτων.

"Στην αγορά τα επόμενα χρόνια θα έχουμε ανακατανομή των μεριδίων επειδή θα μείνουν οι πολύ μεγάλοι και οι πολύ μικροί στο χώρο του λιανεμπορίου", υπογράμμισε ο κ. Παντελιάδης.

Ο CEO της "METRO" μίλησε για τις καταναλωτικές συνήθειες που ήρθαν, εντάθηκαν στα χρόνια της κρίσης και θα μείνουν και μετά από αυτή, όπως είναι ο "εθισμός" των πελατών στις προσφορές αλλά και η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ο κ. Παντελιάδης αναγνώρισε ότι το λιανεμπόριο δημιούργησε μία "κουλτούρα προσφορών" στον καταναλωτή, με αποτέλεσμα σήμερα "το 90% των προϊόντων να πωλείται με προσφορές, κάτι καταστροφικό για το brand των αλυσίδων αλλά και την πιστότητα του καταναλωτή". Από τις προσφορές, που συνεπάγονται αυξημένο κόστος για προμηθευτές και αλυσίδες ( σ.σ κόστος στα logistics), η "METRO" υπολογίζεται ότι θα έχει πρόσθετο κόστος 5 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ και οι καταναλωτές, πρόσθεσε ο κ. Παντελιάδης, δεν ωφελούνται από μία πιο ισορροπημένη πολιτική μείωσης των τιμών λιανικής που θα ήταν δυνατή εάν δεν συμπιέζονταν τόσο τα περιθώρια κέρδους.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων για το εάν θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο επιστροφής στη δραχμή, ο CEO της "METRO", είπε πως "όχι" ενώ πιστεύει ότι κάτι τέτοιο, τόσο καταστροφικό, μπορεί να προκληθεί μόνο από ατύχημα και όχι σκόπιμα.

"Η έξοδος από το ευρώ θα ήταν για την επιχείρησή μας καταστροφική και δεν έχουμε εκπονήσει σχέδιο αντιμετώπισης ενός τέτοιου σεναρίου. Συνεχίζουμε και επενδύουμε γιατί πιστεύουμε ότι θα μείνει η Ελλάδα στην ευρωζώνη", είπε χαρακτηριστικά.

Με την απόκτηση της "Βερόπουλος", η "METRO" επωμίσθηκε δάνεια που σήμερα ανέρχονται σε 350 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα το 2016 είχε κέρδη προ φόρων 15 εκατ. ευρώ, μειωμένα λόγω των ανοιγμάτων που επιχείρησε. Όσο για την "Βερόπουλος" που ακόμη δεν έχει απορροφηθεί, εμφανίζει ζημίες αλλά πολύ μικρότερες από εκείνες των προηγούμενων ετών.

Mε σημερινά στοιχεία η METRO έχει 48 Cash & Carry πανελλαδικά, εκ των οποίων τα 15 είναι στη βόρειο Ελλάδα και εξ' αυτών, τα τρία στη Θεσσαλονίκη. Το δίκτυο λιανικής συνολικά αριθμεί 222 καταστήματα (μαζί με τα σημεία της "Βερόπουλος"), εκ των οποίων τα 14 στη βόρειο Ελλάδα και θα γίνουν 15, με το κατάστημα που θα ανοίξει τον Απρίλιο στη Μπότσαρη.