Skip to main content

Μετά απο 20 χρόνια μεγάλη κυκλοφοριακή μελέτη στη Θεσσαλονίκη

Τηλεφωνική έρευνα σε 10.000 νοικοκυριά για την καταγραφή των συνθηκών μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Με στόχο την επίλυση κυκλοφοριακών ζητημάτων, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά στην υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), μέσω δύο μεγάλων μελετών που έχει ήδη ξεκινήσει και οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2018.

Η μια μελέτη αφορά για την ευρύτερη περιοχή του ιστορικού κέντρου και θα εξετάσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τις προτάσεις σε μεσοπρόθεσμο και βραχυπρόθεσμο ορίζοντα για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, καθώς και την υποστήριξη των αναπλάσεων που έχουν σχεδιαστεί. Η δεύτερη μελέτη είναι το «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας», η οποία έχει ανατεθεί στο Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ).

Στο πλαίσιο των δύο μελετών προγραμματίζεται τηλεφωνική έρευνα σε 10.000 νοικοκυριά, για την καταγραφή των συνθηκών μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα, από την οποία θα προκύψουν συμπεράσματα για την επίλυση κυκλοφοριακών ζητημάτων που θα οδηγήσουν στη βιώσιμη κινητικότητα, θα διεξαχθεί τις επόμενες μέρες. Παράλληλα, θα ζητηθεί και η τοποθέτηση των φορέων της πόλης, πριν παρουσιαστούν οι ολοκληρωμένες δέσμες προτάσεων.

Είναι η πρώτη φορά, εδώ και 20 χρόνια, που συντάσσεται τέτοια μελέτη ολοκληρωμένη για τον δήμο, γι΄ αυτό και υπάρχει η συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, όπως ανέφερε η Μαρία Ζουρνά, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης. «Είναι μια σημαντική μελέτη, πολύ χρήσιμη δουλειά που θα στηρίξει όλα τα δημοτικά έργα που αφορούν την ποιότητα ζωής στις γειτονιές», τόνισε η κ. Ζουρνά.

«Βαδίζουμε σε μια κατάσταση όπου το ΙΧ θα υπάρχει όλο και λιγότερο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Από την αρχή είχα πει ότι, ως παράταξη, έχουμε εχθρική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, προτρέποντας τον κόσμο στην αλλαγή συμπεριφοράς για τη χρήση του ΙΧ. Όπως είπε, «ό,τι μελέτες και να γίνουν, ότι αστυνομεύσεις, εάν δε υπάρχει η συμμετοχή των πολιτών δεν θα υπάρχει βελτίωση και να έχουμε κυκλοφοριακά προβλήματα». Ο δήμαρχος πρότεινε, επίσης, τη δημιουργία μεγάλων πάρκινγκ περιφερειακά του κέντρου, όπως το λιμάνι, ενώ αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ σημείωσε πως είναι στην τελευταία φάση της ζωής του και ότι τα λεωφορεία είναι σε κακό χάλι, από τη δεκαετία του ΄60.

«Με την ήδη υπάρχουσα κατάσταση των λεωφορειόδρομων και τη χρήση τους ενίοτε, ως χώρων στάθμευσης, δημιουργούνται τεράστια ζητήματα στην ταχύτητα της μετακίνησης. Μια ιδέα είναι να δημιουργηθούν μεγάλοι περιφερειακοί χώροι στάθμευσης, λ.χ. στο λιμάνι ή ανατολικά αλλά και στο Θέατρο Γης, και ένα παράλληλο δίκτυο για μικρά λεωφορεία, που να συνδέουν αυτούς τους χώρους με τις κατοικίες» κατέληξε ο δήμαρχος.

«Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη μιας νέας μελέτης προκειμένου να βοηθήσει στον ευρύτερο σχεδιασμό δράσεων του δήμου που αφορά αναπλάσεις και γενικότερα, τις παρεμβάσεις στο ευρύτερο κέντρο της πόλης», υπογράμμισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς. «Το ζητούμενο για μας ως Διοίκηση είναι ένα συντακτικό κυκλοφορίας και στάθμευσης με μια στρατηγική χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με μέτρα και πολιτικές προς υλοποίηση. Αυτό σημαίνει ότι, όπως είναι σήμερα τα πράγματα και με την ισχύουσα νομοθεσία, τα επάλληλα βήματα που σχετίζονται με εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις, η αυστηροποίηση διαδικασιών από διάφορους φορείς, από τη Διεύθυνση Τροχαίας μέχρι την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, είτε για τα κυκλοφοριακά μέτρα είτε για κανονιστικές πράξεις, αποτελούν εμπόδια στην καθημερινότητα», σημείωσε ο αντιδήμαρχος.

Κατά την υλοποίηση των δύο μελετών δεν θα σταματήσει η υλοποίηση των έργων ανάπλασης που είτε είναι σε εξέλιξη είτε έχουν δρομολογηθεί για το επόμενο διάστημα. Όπως ξεκαθαρίστηκε, οι μελέτες θα λειτουργήσουν βοηθητικά στην υλοποίηση των έργων.

Μάλιστα, για την υλοποίηση των μελετών ο δήμος έχει διαθέσει λίστα  από όλα τα σχεδιαζόμενα έργα ώστε να γίνεται αξιολόγηση και να εντάσσονται στο σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας, όπως η επικείμενη ανάπλαση του τριγώνου των οδών Αγγελάκη-Εθνικής Αμύνης- Τσιμισκή.   

«Σκοπός μας είναι να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, με εμπλοκή όσο το δυνατό περισσότερο των μέσων μεταφοράς, που είναι βιώσιμα, άρα οι δημόσιες συγκοινωνίες, τα ποδήλατα,  ώστε να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε την προσβασιμότητα των πολιτών αλλά και να συμβάλλουμε στον σχεδιασμό έργων του δήμου», είπε η διευθύντρια ερευνών του ΙΜΕΤ Γεωργία Αϋφαντοπούλου. Σύμφωνα με την ίδια, από την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι κυκλοφοριακές μετρήσεις στην πόλη για τη συλλογή πληροφοριών.  

Από Σεπτέμβριο η ελεγχόμενη στάθμευση – Καθυστερήσεις στο ωράριο για τις φορτοεκφορτώσεις

Αναφορικά με το θέμα της στάθμευσης, η δημοτική αρχή προχωρά στην εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης από τον Σεπτέμβριο- Οκτώβριο. Τις διαδικασίες τρέχουν οι οικονομικές υπηρεσίες και η δημοτική αστυνομία.

«Η ελεγχόμενη στάθμευση είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε θέματα που έχουν να κάνουν με την παράνομη στάθμευση», σημείωσε ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς.

Παράλληλα, όπως ανέφερε, η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας επιμελείται και το θέμα των φορτοεκφορτώσεων. Το σχέδιο του δήμου για τις φορτοεκφορτώσεις, έχει λάβει την έγκριση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το βραδινό ωράριο, έχει όμως σκοντάψει στην Αποκεντρωμένη. Τέλος, ο δήμος κινεί το θέμα της διεύρυνσης των θέσεων στάθμευσης για τα δίκυκλα, ενώ γίνεται και προσπάθεια για να επανασχεδιαστούν οι θέσεις των ταξί.