Skip to main content

Μεγάλες ευκαιρίες για πολλά λεφτά (και) στην Ελλάδα

Τη δημιουργία joint venture εταιρειών με 'Ελληνες εφοπλιστές συζητούν οι δύο κρατικές ναυτιλιακές εταιρείες του Ιράν. Στο παιχνίδι και η Μaersk.

Τη δημιουργία joint venture εταιρειών, με Ελληνες εφοπλιστές, τόσο στο κομμάτι του ξηρού φορτίου όσο και σε αυτό των δεξαμενόπλοιων, συζητούν οι δύο κρατικές ναυτιλιακές εταιρείες του Ιράν. Όπως μαθαίνουμε, ήδη, οι πρώτες ουσιαστικές επαφές, έχουν γίνει στην Αθήνα, ενώ το ίδιο έχει γίνει και με τους Δανούς. Η Maersk, που είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο, έχει δείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία.

Τις διαπραγματεύσεις έχει αναλάβει ένα πολύ ισχυρό πρόσωπο του καθεστώτος στο Ιράν (παλιός επικεφαλής του πηρυνικού προγράμματος της χώρας, που σήμερα έχει μετατεθεί στο χώρο της οικονομίας) και η ευκαιρία που παρουσιάζεται στην ελληνική ναυτιλία είναι πολύ μεγάλη. Ούτως ή άλλως, η καμπή στον κλάδο, είναι τεράστια. Για παράδειγμα και μια και ο λόγος στην Maersk, έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η προχθεσινή συνέντευξη του CEO της στην WSJ, όπου εξηγεί πώς σχεδιάζει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι η κρίση στις αγορές βρήκε την εταιρεία με παραγγελία 20 νεότευκτων βαποριών μεταφοράς κοντέινερ (των μεγαλύτερων στον κόσμο) στα ναυπηγεία...

Συνεχίζοντας με τους Ιρανούς, που είναι η πιο hot ιστορία αυτή τη στιγμή διεθνώς, να αναφέρουμε εδώ και κάτι ακόμα. Η Τεχεράνη έκανε πρόταση στη Μόσχα για την ίδρυση, από κοινού, τραπεζών, οι οποίες θα κάνουν συναλλαγές στα τοπικά νομίσματα. Τα συναλλαγματικά αποθέματα του Ιράν στο εξωτερικό, που θα ξεπαγώσουν μετά την άρση των κυρώσεων, φαίνεται τελικώς ότι είναι πάρα πολλά... Το δε τραπεζικό σύστημα της Τεχεράνης, μετά από χρόνια απομόνωσης, είναι σε άθλια κατάσταση.