Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017
x

ΜΕ ΤΟΝ... ΚΑΡΒΟΥΝΙΑΡΗ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού κατέθεσε προσφορά για εξαγορά της κρατικής σιδηροδρομικής επιχείρησης της Βουλγαρίας.

Θυμάστε που σας γράφαμε, από αυτή εδώ τη στήλη, για το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον, σχετικά με τους βουλγαρικούς σιδηροδρόμους; Και το ότι αργά ή γρήγορα, όλοι όσοι θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα, θα κουραστούν να περιμένουν, ώσπου να τακτοποιηθούν οι διάφορες γραφειοκρατικές εκκρεμότητες και θα στραφούν αλλού;

Όπως προκύπτει από την πράξη, μάλλον δικαιωνόμαστε (σσ τι "Τειρεσίας" θα ήμασταν άλλωστε). Λοιπόν, όπως μαθαίνουμε από τις "άκρες" μας στην γειτονική Σόφια, η κινεζική κατασκευάστρια εταιρία τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού CRRC (μία από τις παγκοσμίως μεγαλύτερες στον κλάδο της), κατέθεσε προσφορά για την εξαγορά της κρατικής σιδηροδρομικής επιχείρησης της Βουλγαρίας BZD. Μάλιστα, πέραν όλων των άλλων η πρόταση περιλαμβάνει την αναχρηματοδότηση, τον εκσυγχρονισμό και την κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής τροχαίου υλικού στη Βουλγαρία.

Για να έχετε μια πλήρη εικόνα για τι ακριβώς μιλάμε, πρόκειται για την ίδια εταιρία που είχε έρθει και στην Ελλάδα, για να αγοράσει τον αντίστοιχο ελληνικό οργανισμό, αλλά έφυγε τρέχοντας. Ο λόγος; Η διαγωνιστική διαδικασία στη χώρα μας πήγαινε από αναβολή σε αναβολή, οι καθυστερήσεις ήταν εκ των ων ουκ άνευ και το μέλλον προδιαγράφονταν αβέβαιο.

Τελικώς, βέβαια, κάποια στιγμή, ο διαγωνισμός έγινε, αλλά οι Κινέζοι είχαν φύγει. Εκ του αποτελέσματος δε, μάλλον δικαιώνονται γι' αυτή την απόφαση τους.

Κι αυτό γιατί οι Ιταλοί που τον κέρδισαν – το περασμένο φθινόπωρο – είνα ακόμα σε αναμονή, αφού πέραν όλων των άλλων, στην ιστορία έχει εμπλακεί η Ευρωπαική Επιτροπή Ανταγωνισμού (και όχι μόνο). Κι έτσι, το project «πάει γι' αργότερα». Πόσο; Αγνωστο, ακόμα. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό οι Κινέζοι στη Βουλγαρία να προλάβουν να αγοράσουν, να σχεδιάσουν και να επενδύσουν και στην Ελλάδα, ακόμα, η επένδυση να είναι «στον αέρα». Κάτι που βεβαίως δεν το εύχεται κανείς.

Είναι όμως μια ενδεικτική περίπτωση του γιατί μας αποφεύγουν, όσοι μας αποφεύγουν. Και γιατί, όσοι μπλέκουν μαζί μας, στο τέλος της ημέρας το μετανιώνουν. Ευχή όλων, βεβαίως, είναι η ίδια ιστορία να μην επαναληφθεί και στην περίπτωση των τρένων. Ιδομεν...




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ