Skip to main content

Οι προκρατήσεις ζεσταίνουν τις φθινοπωρινές εκπτώσεις στη Θεσσαλονίκη

Οι πιο… ψαγμένοι από τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται σχετικά αισιόδοξοι για την πορεία της αγοράς, τους επόμενους μήνες μέχρι τις γιορτές.

Εξαιρετικά διαδεδομένη είναι η μέθοδος των προκρατήσεων προϊόντων ενόψει της φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την πρόσκληση των καταστημάτων σε καταναλωτές να τα επισκεφθούν, να επιλέξουν ό,τι τους ενδιαφέρει, να αφήσουν προκαταβολή και να παραλάβουν τα προϊόντα σε λίγες ημέρες, με μειωμένες τιμές, όταν αρχίσουν επίσημα οι εκπτώσεις την 1η Νοεμβρίου.

Όπως εξηγούν έμποροι του κέντρου της Θεσσαλονίκης το σύστημα των προκρατήσεων έχει εμφανιστεί στην αγορά τα τελευταία χρόνια με πρωτοβουλία κάποιων επιχειρήσεων, οι οποίες επικοινωνούν εγγράφως, τηλεφωνικά ή μέσω του internet με πελάτες και τους προτείνουν να «κλείσουν» εγκαίρως τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, αλλά να τα παραλάβουν και να τα πληρώσουν με μειωμένη τιμή, όταν ανοίξει επισήμως η εκπτωτική περίοδος. Πρόκειται για μέθοδο του μάρκετινγκ που είχε απήχηση, με αποτέλεσμα φέτος να την αξιοποιούν ακόμη περισσότερα καταστήματα. Άλλωστε τα πολλά εμπορικά μαγαζιά διατηρούν αρχείο με στοιχεία πελατών τους, ακριβώς για να μπορούν να κάνουν κάποια προσωποποιημένη προσέγγιση. 

Επίσης, η μέθοδος αυτή βοηθά τους εμπόρους να επιτύχουν ένα όσο το δυνατόν ακριβέστερο επίπεδο παραγγελιών, αλλά και διαχείρισης των αποθεμάτων τους, καθώς στην εποχή μας το υπερβολικό στοκ είναι χασούρα –εδώ που τα λέμε πάντα ήταν-, αφού αφενός «σκλαβώνει» κεφάλαιο και αφετέρου υπάρχει κίνδυνος να μείνει στο… ράφι.

Σε κάθε περίπτωση το εμπόριο των καταναλωτικών ειδών στη Θεσσαλονίκη περιμένει πώς και πώς την φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο για να καταγράψει άνοδο τζίρου. Πολύ περισσότερο που αμέσως μετά τις 10 Νοεμβρίου, όταν ολοκληρώνονται επισήμως οι φθινοπωρινές εκπτώσεις, ξεκινάει η εορταστική σεζόν ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ενώ αμέσως μετά τις γιορτές υπάρχει η μεγάλη χειμερινή εκπτωτική περίοδος των έξι εβδομάδων. Σε πολλές περιπτώσεις καταστημάτων, δηλαδή, από την 1η Νοεμβρίου μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου κρίνεται όλη η χρονιά, που στις μέρες μας μπορεί να σημαίνει το αν θα παραμείνει εν λειτουργία η επιχείρηση!

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι οι πιο… ψαγμένοι από τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται σχετικά αισιόδοξοι για την πορεία της αγοράς, τους επόμενους μήνες μέχρι τις γιορτές, αλλά είναι εξαιρετικά προβληματισμένοι για το τι θα συμβεί το 2018, που πιστεύουν ότι θα είναι χειρότερη χρονιά για την πραγματική οικονομία. Όπως υποστηρίζουν η κατανάλωση δεν δείχνει σοβαρά σημάδια ανάκαμψης, κάτι που πιθανότατα σημαίνει ότι η επόμενη υποχώρησή της μπορεί να είναι απότομη και θεαματική. Οι ίδιοι αξιολογούν τόσο την υποχώρηση στις πωλήσεις τροφίμων, όσο και στη δύσκολη εξίσωση της επίτευξης των οικονομικών στόχων της χώρας για το 2017, αλλά –κυρίως- για το 2018, που μπορεί να οδηγήσει σε άμεσα νέα μέτρα. Εξάλλου, όπως εξηγούν, από την ανάπτυξη της οικονομίας με την άνοδο του ΑΕΠ το 2017 επωφελούνται προς το παρόν ο τουρισμός και οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι της χώρας. Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα –ιδιαίτερα σε περιοχές με σχετικά περιορισμένο τουρισμό- εξακολουθεί να έχει μια δύσκολη καθημερινότητα, που η καθημερινή διαχείριση της είναι ψυχοφθόρα.    

Υ.Γ. Η φετινή φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος ξεκινάει την 1η Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 10 του μηνός. Την Κυριακή 5 Νοεμβρίου τα μαγαζιά θα είναι ανοιχτά, ενώ υπάρχουν κάποιοι που προωθούν την ιδέα οι εκπτώσεις να ξεκινήσουν –για πρακτικούς λόγους- την Δευτέρα 30 Οκτωβρίου, ώστε βιτρίνες και ταμπέλες να αλλάξουν το Σαββατοκύριακο.