Skip to main content

Εκδήλωση για την αξία του μάρκετινγκ από το ΤΕΕ/ΤΚΜ

Κατά την εκδήλωση τονίστηκε ότι οι μηχανικοί πρέπει να στραφούν σε συνεργατικές ομάδες και σε εταιρείες, με δικό τους μερίδιο στην εξωστρέφεια.

Εκδήλωση με θέμα την αξία του μάρκετινγκ για τους μηχανικούς διοργάνωσε χθες το βράδυ το ΤΕΕ/ΤΚΜ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Απευθύνοντας χαιρετισμό στην εκδήλωση, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια η κρίση στο επάγγελμα και η δημοσιονομική κρίση άφησαν τους μηχανικούς χωρίς αντικείμενο, γι’ αυτό και πολλοί νέοι αποφάσισαν να δουλέψουν στο εξωτερικό, ενώ όσοι έμειναν εντός των συνόρων δύσκολα τα φέρνουν πέρα. Κατά τον κ. Μπίλλια, το επάγγελμα του μηχανικού για χρόνια ήταν προσανατολισμένο στο τρίπτυχο “παίρνω πτυχίο, ανοίγω γραφείο, κατασκευάζω”.

«Από ό,τι φαίνεται, το μοντέλο αυτό τελείωσε και δεν θα επανέλθει. Χρειάζεται λοιπόν να εξελίξουμε το επάγγελμα, να φύγουμε από το μοντέλο του μεμονωμένου μηχανικού με τεχνικό γραφείο και να πάμε στις συνεργατικές ομάδες μηχανικών και σε περισσότερες εταιρείες που θα έχουν το δικό τους κομμάτι στην πίτα της εξωστρέφειας, γιατί όπως είναι -και πιθανότατα θα είναι και τα επόμενα χρόνια- η εσωτερική αγορά, δεν υπάρχει αντικείμενο για όλους εντός των τειχών. Στο σκηνικό αυτό, η απόκτηση δεξιοτήτων, που σχετίζονται πχ, με το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις είναι σημαντική», τόνισε ο κ. Μπίλλιας. 

Στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση, ο καθηγητής Ιωάννης Χατζηδημητρίου, πρόεδρος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, επισήμανε ότι «σε ΗΠΑ και Ευρώπη ο συνδυασμός πρώτου πτυχίου σε επιστήμες μηχανικού και δεύτερου στη διοίκηση επιχειρήσεων, θεωρείται ώς ο τέλειος συνδυασμός».

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ροδούλα Τσιότσιου, διευθύντρια του MARLAB, ξεκίνησε την ομιλία της καταρρίπτοντας ευρέως διαδεδομένους «μύθους», όπως αυτόν που υποστηρίζει ότι το μάρκετινγκ δημιουργεί πλασματικές ανάγκες ή ότι αποτελεί μόνο διαφήμιση ή μόνο πωλήσεις. «Το μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει επιθυμίες, όχι ανάγκες. Η διαφήμιση είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι του μάρκετινγκ. Οι πωλήσεις είναι κι αυτές κομμάτι του μάρκετινγκ, αλλά δεν αποτελούν το μάρκετινγκ αυτό καθεαυτό. Όλα αυτά -διαφήμιση, πωλήσεις κτλ- είναι απλά εργαλεία του μάρκετινγκ, το οποίο στην πραγματικότητα ορίζεται ώς η κοινωνική διαδικασία κατά την οποία επιχειρήσεις και οργανισμοί, συνήθως μη κυβερνητικοί, δημιουργούν αξία για τα ενδιαφερόμενα μέρη και χτίζουν ισχυρές σχέσεις με αυτά, ώστε να λάβουν σε ανταπόδοση αξία από αυτά. Άρα, σκοπός του μάρκετινγκ δεν είναι σε καμία περίπτωση η πώληση άχρηστων προϊόντων, όπως πολλοί πιστεύουν», επεσήμανε.

Η καθηγήτρια παρουσίασε επίσης τον δεκάλογο των ενεργειών ή/και αποτελεσμάτων, που μπορεί να πετύχει ένας/μία μηχανικός (αλλά όχι μόνο), χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του μάρκετινγκ: 1) Να καταγράψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή μέσα από μια έρευνα αγοράς, 2)Να δημιουργήσει νέα προϊόντα/υπηρεσίες με βάση την καταγραφή των καταναλωτικών επιθυμιών, 3)Να σχεδιάσει διαδικασίες παροχής υπηρεσιών, 4) Ν΄αναπτύξει περισσότερο τις πωλήσεις του/της, 5)Να έχει αποδοτικότερη επικοινωνία με τους πελάτες του/της, 6) Να δημιουργήσει μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες, 7) Να πετύχει αποτελεσματικότερη αποκατάσταση υπηρεσιών (καθώς έρευνες καταδεικνύουν ότι όταν ένας δυσαρεστημένος πελάτης ικανοποιηθεί τελικά από την παροχή υπηρεσιών, τελικά διάκειται πιο ευνοϊκά απέναντι στην εταιρεία από ό,τι κάποιος εξαρχής ικανοποιημένος), 8) Να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες και τα νέα μέσα, 9)Ν’ αναπτύξει στρατηγικές για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και 10) Ν’ αναπτύξει διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα.