Skip to main content

Με «χειρόφρενο» απειλούν και τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε 15 μέρες

Δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα λειτουργικά τους έξοδα, σύμφωνα με τη διοίκηση. Παρέμβαση Σπίρτζη ζητά ο Φωκάς για να καταβληθούν οι οφειλές

Τον κίνδυνο να μείνει η επαρχία της Θεσσαλονίκης, που εξυπηρετείται από τα υπεραστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, επισημαίνει σε ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Αριστείδης Φωκάς, ο οποίος ζητεί την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να μη σταματήσουν τα δρομολόγια σε 15 μέρες, όπως προειδοποιεί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και να μη ζήσει τα... καλά του ΟΑΣΘ και η ύπαιθρος του νομού.

Η διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έχει προειδοποιήσει ότι θα σταματήσουν τα δρομολόγια που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος της περιφέρειας του νομού σε 15 μέρες, επειδή δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στα λειτουργικά του έξοδα.

Η διοίκηση καταγγέλλει ότι δεν της έχουν καταβληθεί περίπου 1.500.000 ευρώ από δρομολόγια που έχουν πραγματοποιηθεί και εάν δεν εκταμιευτεί άμεσα το ποσό αυτό η βιωσιμότητα της εταιρίας μπαίνει σε κίνδυνο.

«Καλώ τον υπουργό να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες και να δώσει λύση στο πρόβλημα τώρα, προτού φτάσουμε στο χειρόφρενο. Τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει, δεν επιτρέπεται να μείνει η περιφέρεια της Θεσσαλονίκης χωρίς λεωφορεία. Οι εικόνες που είδαμε στη Θεσσαλονίκη με την απεργία του ΟΑΣΘ απαγορεύεται να επαναληφθούν», επισήμανε ο κ. Φωκάς.

Ο βουλευτής παραθέτει το ιστορικό της υπόθεσης, που δημιουργεί πλέον εκρηκτικό πρόβλημα βιωσιμότητας στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αυτό:

-Το 2003 επεκτείνεται η περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΘ, δίχως τη χρήση λεωφορείων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, η οποία παίρνει ως αντάλλαγμα 26 μετοχές του ΟΑΣΘ, καταβάλλοντας 1,9 εκ. ευρώ. Επίσης, μεταφέρθηκε προσωπικό (περίπου 200 άτομα) από το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ (ενώ 18-25 υπάλληλοι του ΚΤΕΛ βρέθηκαν χωρίς συγκεκριμένο εργασιακό αντικείμενο και συνέχισαν να αμείβονται) και το ΚΤΕΛ απέσυρε 50 λεωφορεία που του «περίσσεψαν» εξαιτίας της επέκτασης, πριν αποσβεστεί η αξία τους.

-Το 2010 δημιουργούνται οι νέες λεωφορειακές γραμμές σε εννέα πρώην δήμους της επαρχίας Λαγκαδά. Η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» πήρε τρεις ακόμη ακέραιες μετοχές του ΟΑΣΘ καταβάλλοντας 271.684,44 ευρώ και μεταφέρθηκε προσωπικό από τα υπεραστικά λεωφορεία στα αστικά (20 οδηγοί, 2 επόπτες, 2 διοικητικοί, 3 τεχνικοί). Το ΚΤΕΛ ανέλαβε την υποχρέωση να λειτουργήσει τέσσερις τοπικές γραμμές, οι οποίες ξεκινούν από το Λαγκαδά και έχουν εισιτήριο ίσο με την αστική συγκοινωνία. Τα έσοδα από αυτές τις γραμμές πηγαίνουν στον ΟΑΣΘ. Επίσης, το ΚΤΕΛ δρομολόγησε τρεις υπεραστικές γραμμές με αφετηρία και τέρμα στη Θεσσαλονίκη, και εισιτήριο μειωμένο κατά 50% από αυτό που ίσχυε μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2011 (Θεσσαλονίκη-Ζαγκλιβέρι και Θεσσαλονίκη-Ασπροβάλτα). Τα μειωμένα αυτά έσοδα από τις συγκεκριμένες γραμμές πηγαίνουν στο ΚΤΕΛ. Η κατ' έτος αποζημίωση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» για τις παραπάνω υπηρεσίες (τοπικά δρομολόγια Λαγκαδά και μειωμένο εισιτήριο για τις γραμμές προς Ασπροβάλτα και Ζαγκλιβέρι) είναι της τάξης των 950.000 ευρώ και τη δίνει ο ΟΑΣΘ σε μηνιαίες δόσεις.

Το ΚΤΕΛ υποστηρίζει ότι «ο ΟΑΣΘ ακόμα δεν έχει εξοφλήσει τη μηνιαία δόση του Ιουνίου και τα χρέη του προς το ΚΤΕΛ έχουν φτάσει τις 494.000 ευρώ». Επίσης, τονίζει ότι «ο πληθυσμός του νομού τον οποίο εξυπηρετεί έχει μειωθεί κατά περίπου 85%, με το εναπομείναν τμήμα του νομού να αφορά κυρίως σε ζημιογόνες γραμμές». Και τέλος υποστηρίζει ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας χρωστάει από το έργο της μεταφοράς μαθητών στο ΚΤΕΛ 1 εκ. ευρώ.

Στην ερώτησή του στη Βουλή ο κ. Φωκάς τονίζει πως η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» αντέχει δυο εβδομάδες ακόμη να εκτελεί το μεταφορικό της έργο χωρίς να αμείβεται για τα λειτουργικά της έξοδα. «Σε 15 μέρες θα αναγκαστεί να τραβήξει 'χειρόφρενο' και να αφήσει χωρίς συγκοινωνίες την περιφέρεια της πρώην επαρχίας Λαγκαδά», αναφέρει ο κ. Φωκάς.