Skip to main content

Βάζουν καλάθια στην καινοτομία Λάζαρος, Παπαλουκάς και Παπανικολάου

Η πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του Athlenda, της start up εταιρίας που διακρίθηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο και κατάφερε να μπει στην αγορά με διεθνή κεφάλαια

Το ποδόσφαιρο είναι το δεύτερο ομαδικό άθλημα –μετά το μπάσκετ- στο οποίο πρόκειται να επεκταθεί από το 2018 το Athlenda, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα σε νέους αθλητές 13 έως 22 ετών να δείξουν τα προσόντα τους και να προωθήσουν την καριέρα τους αξιοποιώντας την εμβέλεια και τη διείσδυση του διαδικτύου.

Πρόκειται για την πλατφόρμα που δημιούργησε πριν από 18 μήνες στη Θεσσαλονίκη ο γνωστός βετεράνος μπασκετμπολίστας Λάζαρος Παπαδόπουλος, με τη συμπαράσταση των Θοδωρή Παπαλουκά και Αλεξέι Σαβρασένκο επίσης βετεράνων του μπάσκετ-, καθώς και του εν ενεργεία γκαρντ του Ολυμπιακού Κώστα Παπανικολάου.

Οι τέσσερις αθλητές με τη συνδρομή του Γιώργου Παπαδόπουλου, ο οποίος δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στη Silicon Valley, αποτελούν την μέχρι στιγμής βασική επενδυτική πεντάδα του Athlenda έχοντας διαθέσει 500.000 ευρώ για τη δημιουργία και τη λειτουργία της πλατφόρμας, που σε πρώτη φάση είναι αφιερωμένη στο μπάσκετ. Το αποτέλεσμα τους  δικαιώνει αφού μέχρι σήμερα περί τις 20.000 νέοι αθλητές απ’ όλο τον κόσμο, κυρίως από την Ελλάδα και τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες –Σερβία, Σκόπια, Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία- έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα, ενώ εκατοντάδες ομάδες, σκάουτερς, προπονητές και πανεπιστήμια αναζητούν στην athlenda αθλητικά ταλέντα που τους ενδιαφέρουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 190 ομάδες που αγωνίζονται στην Ελλάδα στα πρωταθλήματα της Α1, της Α2, της Β΄και της Γ΄ εθνικής οι 170 είναι ενεργές στην πλατφόρμα αναζητώντας παίκτες. Επίσης, η athlenda καταγράφει μέση διάρκεια επισκεψιμότητα 12 λεπτά, ενώ σχεδόν σε καθημερινή βάση υπάρχει ένα success story, που αφορά το ενδιαφέρον ομάδων για αθλητές ή ακόμη και αμερικανικών πανεπιστημίων, όπως το Texas University. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι της athlenda δεν έχουν καμία σχέση με εκπροσωπήσεις αθλητών (μάνατζερ κ.λπ.) ούτε σκοπεύουν να επεκταθούν προς τα εκεί, κάτι που φυσικά ενισχύει την αξιοπιστία της πλατφόρμας.   

Η πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του Athlenda, μιας start up εταιρίας που διακρίθηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο και κατάφερε να μπει στην αγορά διασφαλίζοντας χρηματοδότηση από διεθνή κεφάλαια, θα παρουσιαστεί στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου, στη 1 μετά το μεσημέρι, στην εκδήλωση που διοργανώνει η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας στο πλαίσιο του φετινού, 2ου Thessaloniki Summit του ΣΒΒΕ. Η επιλογή σχετίζεται ακριβώς με την επιτυχία μιας έξυπνης, καινοτομικής ιδέας να εξασφαλίσει χρηματοδότηση και τελικά να παράξει οικονομικό αποτέλεσμα και να  προσφέρει απασχόληση.

Όπως λέει στη Voria.gr ο Λάζαρος Παπαδόπουλος η τεχνολογία βοηθάει, πλέον, όλους τους αθλητές να προβάλουν τα προσόντα, τις δυνατότητες και την προσπάθεια τους, σε όποια γωνιά της γης κι αν βρίσκονται και όσο απομονωμένοι κι αν αιθάνονται. Όπως εξηγεί φέροντας ως παράδειγμα τον κόσμο του μπάσκετ που ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά, μόνο όσοι παίκτες αγωνίζονται σε εθνικές ομάδες έχουν πρακτικά την ελπίδα να προβληθούν λίγο πιο μακριά. Οι υπόλοιποι παραμένουν κατά κανόνα μακριά από τα ραντάρ ομάδων, προπονητών και σκάουτερς, με αποτέλεσμα να χάνονται ταλέντα, ευκαιρίες και δυνατότητες. Φέρνει, μάλιστα, ως παράδειγμα τον Γιάννη Αντετοκούμπο, ο οποίος πέρα από πολύ καλός αθλητής στάθηκε και τυχερός, αφού έφτασε στο NBA χωρίς να έχει παίξει ούτε καν στην Α1 της Ελλάδας.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι σήμερα στα Βαλκάνια υπάρχουν περί το 1.000.000 νέοι μπασκετμπολίστες και το Athlenda φιλοδοξεί να φτάσει να φιλοξενεί το 20% από αυτούς, δηλαδή 200.000 προφίλ νέων παικτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η παρουσία στην πλατφόρμα, όσο και η αναζήτηση είναι δωρεάν, κάτι που ευνοεί την εμπορικότητά της. «Στο μέλλον θα υπάρχει συνδρομή μόνο για όσους επιλέξουν έξτρα υπηρεσίες είτε πρόκειται για αθλητές, είτε για ομάδες που αναζητούν» λέει χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι –για παράδειγμα- θα υπάρχουν διάφορα φίλτρα που θα προσδιορίζουν τις ανάγκες καθενός και ασφαλώς «μικραίνουν» το παράθυρο συνάντησης τους.

Η καινοτομία του Athlenda είναι ότι δεν χρησιμοποιεί δικούς της server, αλλά όλο το υλικό προετοιμάζουν, επεξεργάζονται, ανανεώνουν και αποθηκεύουν οι ίδιοι οι αθλητές όπου θέλουν –για παράδειγμα έχουν δικό τους κανάλι στο youtube- απ’ όπου η προσπάθεια τους προβάλλεται στην πλατφόρμα. Αυτή η καινοτομία, πέραν του χαμηλού κόστους που εξασφαλίζει, καθιστά τη χωρητικότητα του Athlenda απεριόριστη και οριοθετεί ως απολύτως ρεαλιστικό το σχεδιασμό να φτάσει να εξυπηρετεί 20 ομαδικά αθλήματα και εκατομμύρια νέους αθλητές.   

Για να φτάσουν στο στόχο τους ο Λάζαρος Παπαδόπουλος  και οι συνεργάτες του θα αξιοποιήσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει ανοίγοντας κύκλους χρηματοδοτήσεων, διάρκειας 6 – 8 μηνών. Ο 2ος κύκλος αναμένεται να ενεργοποιηθεί στις αρχές του 2018 και θα έχει οικονομικό ύψος 1,5 εκατ. ευρώ και σε αυτόν έχουν ενδιαφερθεί να συμμετάσχουν οικονομικοί παράγοντες του αθλητισμού από την Ελλάδα και τη Ρωσία. Ο 3ος κύκλος χρηματοδότησης του project –αναλόγου προϋπολογισμού- θα ενεργοποιηθεί στα τέλη του 2018.

Εκτός από την επέκταση της πλατφόρμας σε άλλα ομαδικά αθλήματα πέραν του μπάσκετ –με πρώτο στη σειρά λόγω ενδιαφέροντος το ποδόσφαιρο- στόχος είναι η διαρκής βελτίωση της athlenda, ώστε να γίνεται πιο ελκυστική και πιο εύχρηστη, ενώ απόλυτη είναι η προτεραιότητα στις χρήσεις που συνδέονται με τις συσκευές και τα δίκτυα ασύρματης μεταφοράς δεδομένων (smartphones, tablets, laptops κ.λπ.).

Για την υλοποίηση των σχεδιασμών το Atlenda πρόκειται να ενισχύσει μέχρι το τέλος του 2017 το προσωπικό της - από 13 εργαζομένους σήμερα θα φτάσει στους 25, στην πλειοψηφία τους developers και designers). Πρόκειται κατά βάσιν για νέα παιδιά που σπούδασαν στη Θεσσαλονίκη, η οποία λόγω των πανεπιστημίων διαθέτει πλούσιο ανθρώπινο δυναμικό, και –όπως λέει ο Λ. Παπαδόπουλος- επιλέγονται για την ομαδικότητα και το θετικό τους πνεύμα.