Skip to main content

ΚΡΙ- ΚΡΙ: Το 2016 μπήκε με αύξηση 40% στις εξαγωγές γιαουρτιού

Σε μεγάλη δύναμη στις εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού αναδεικνύεται η σερραϊκή ΚΡΙ- ΚΡΙ. Έχει έτοιμα τα δίκτυα και περιμένει να ανοίξει η ρωσική αγορά.

Πολύ δυναμικά, εξαγωγικά, μπήκε στο 2016 η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι- Κρι Α.Ε, με τις πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό να παρουσιάζουν εκρηκτική αύξηση της τάξης του 40%.

Η αύξηση αυτή, έρχεται μετά μία εξαιρετικά εντυπωσιακή αύξηση στις εξαγωγές γιαουρτιού το 2015, που εκτινάχθηκαν σε ποσοστά κατά 55%, εγγράφοντας σε αριθμούς τζίρο μεταξύ 10,5-11 εκατ. ευρώ.

Η Κρι- Κρι, είτε με επώνυμο προϊόν, είτε με γιαούρτι private label, αποτελεί πλέον δύναμη για το ελληνικό γιαούρτι στη διεθνή αγορά κτίζοντας πάνω και στις πολύ σημαντικές δυνατότητες που της εξασφαλίζει το νέο εργοστάσιο γιαούρτης, το οποίο έχει παραγωγική δυναμικότητα 200 τόνων την ημέρα και, περιθώρια για αύξηση της παραγωγής, εάν αυτό μελλοντικά χρειαστεί καθώς η κτιριακή υποδομή το επιτρέπει.

Σήμερα το γιαούρτι της Κρι- Κρι είναι σε δύο από τις τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής της Γερμανίας, εκτιμάται ότι έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά της Δανίας, ενώ πάντοτε σύμφωνα με εκτιμήσεις έχει τη δεύτερη θέση, σε Ολλανδία και Αγγλία.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο διευθυντής εξαγωγών της Κρι- Κρι ΑΕ κ. Ανδρέας Μυλωνάς, η φετινή χρονιά πράγματι μπήκε πολύ δυναμικά για το γιαούρτι, αλλά η εταιρεία δεν θέλει να υπερβάλλει στις προβλέψεις της καθώς "στόχος μας είναι , στο σύνολο του 2016, να επιτύχουμε αύξηση 20% στις εξαγωγές γιαουρτιού, η οποία θα προέλθει από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης".

Σε Αγγλία, Δανία και Ιταλία η Kρι- Κρι εξάγει γιαούρτι private label, σε εθνικές αλυσίδες (π.χ. στην ιταλική Eurospin) ή σε επιλεγμένες περιοχές εθνικών λιανεμπορικών. Αλλά, αξίζει να σημειωθεί ότι και με επώνυμο γιαούρτι η Kρι- Κρι πηγαίνει πολύ καλά σε απαιτητικές αγορές όπως είναι η γερμανική, η ολλανδική και η βελγική.

Η γαλακτοβιομηχανία είναι έτοιμη, έχει επιλεγμένα δίκτυα, για να κάνει δυναμική είσοδο στη ρωσική αγορά, μόλις ξαναδημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για εξαγωγές. Η Κρι- Κρι, πριν το εμπάργκο αλλά και τα γνωστά προβλήματα με το ρούβλι, είχε εξασφαλίσει συνεργασία με μεγάλη γαλλική λιανεμπορική με παρουσία στη Ρωσία, με 79 markets.

Ωστόσο, η Κρι- Κρι δεν έχει ενδιαφέρον μόνο για τη Δυτική Ευρώπη. Όπως εξήγησε ο κ. Μυλωνάς, υπάρχει ενδιαφέρον και για τη Μέση Ανατολή με χώρα εκκίνησης το Ιράκ, αλλά οι εξαγωγές που γίνονται είναι περιορισμένες λόγω των δύσκολων συνθηκών. Υπενθυμίζεται ότι η Κρι- Κρι είχε προχωρήσει σε ενέργειες δημιουργίας εργοστασίου γιαούρτης στο βόρειο Ιράκ, αλλά τελικά λόγω της αστάθειας και του μεγάλου ρίσκου δεν υλοποίησε το σχέδιό της.

Όμως εξαγωγική δραστηριότητα δεν έχει μόνο στο γιαούρτι η Κρι- Κρι. Εξάγει και παγωτά με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις εξωτερικού κατά 15%, το 2016. Εξαγωγές παγωτού πραγματοποιούνται στις βαλκανικές χώρες, ενώ στη λίστα των πελατών είναι επίσης η Κύπρος, η Αγγλία, ενώ πολύ καλά εκτιμάται ότι θα μπορούσε να πάει και η Ρωσία.