Skip to main content

Κουρουμπλής: Προς όφελος της Θεσσαλονίκης η πώληση του ΟΛΘ

Ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύεται πιο ικανός στην αξιοποίηση των λιμανιών, είπε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε με κριτήριο το όφελος της πόλης, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στη Βουλή για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ο.Λ.Θ. Α.Ε.. Αυτό γιατί, σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα σύμβαση προβλέπει ότι το 3,5% και όχι το 2% των εσόδων του λιμανιού θα πηγαίνει όχι στο Δημόσιο, αλλά στην πόλη.

«Η όλη διαδικασία έγινε σε πλήρη συνεννόηση με τους φορείς της πόλης και σε κλίμα συνεργασίας, με αποτέλεσμα να μην υπάρξουν αντιδράσεις», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «στο ίδιο κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας θα αποφασιστεί και το πώς θα μοιραστούν τα χρήματα μεταξύ των δύο δήμων».

Ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, «παρά τις επιφυλάξεις που έχει με τις ιδιωτικοποιήσεις αποδεικνύεται πιο ικανός στην αξιοποίηση των λιμανιών, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα από την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π.», και συνέχισε: «Από τη σύμβαση Παραχώρησης το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 232 εκατομμύρια, ότι θα γίνουν επενδύσεις 180 εκατομμυρίων και ότι από αυτά, τα 160 εκατομμύρια θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της προβλήτας και την ενίσχυση της δυναμικότητας του λιμανιού στη διακίνηση εμπορευμάτων», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 20 θα διατεθούν για την συντήρηση των κτιρίων.

«Οι Θεσσαλονικείς στο τέλος της τετραετίας θα καταλάβουν την ποιοτική διαφορά της κοροϊδίας που έζησαν επί δεκαετίες και της υλοποίησης των υποσχέσεων από μία κυβέρνηση η οποία τηρεί αυτά που είπε. Αυτό γίνεται στη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ακόμη, ο κ. Κουρουμπλής έκανε λόγο για «σκληρή διαπραγμάτευση», που έγινε ώστε να τηρηθεί η υπόσχεση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ότι ο Προβλήτας 1 θα αποδοθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης. «Ο Προβλήτας 1 έχει πολύ σημαντικά νεοκλασικά κτήρια, τα οποία θα δοθούν σε φορείς της πόλης, όπως το Πανεπιστήμιο και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, για να αναπτυχθούν διάφορες δραστηριότητες. Οι χώροι, με ευθύνη του νέου Οργανισμού, θα αξιοποιούνται και θα είναι προσβάσιμοι για τους πολίτες και τους φορείς της πόλης», σημείωσε ο υπουργός. Όπως είπε, σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Πειραιά έχει γίνει το ίδιο και επίκειται η παραχώρηση τμημάτων του λιμανιού και σε Ασπρόπυργο, Μέγαρα και Ελευσίνα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι ολοκληρώνεται μια υπόθεση που ταλανίζει πολλά χρόνια τη Θεσσαλονίκη, ωστόσο «το κομβικό της λιμάνι θα εκτοξευτεί όταν λυθεί το θέμα της σύνδεσής του με την Εγνατία Οδό, οπότε θα επικοινωνεί με την Ανατολική Ελλάδα, αλλά και με τη Δυτική έχοντας πρόσβαση στο Ιόνιο και στην Αδριατική Θάλασσα». «Η δε αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι να συνδεθεί με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη», κατέληξε ο υπουργός.