Skip to main content

Κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον για βορειοελλαδικές εταιρείες τροφίμων

Οι Κινέζοι δεν ενδιαφέρονται να αναλάβουν το μάνατζμεντ ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά να επενδύσουν για να αυξήσουν τα μεγέθη παραγωγής.

Υπάρχει επενδυτικό κινεζικό ενδιαφέρον για επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας και μάλιστα, έχουν γίνει οι πρώτες επαφές κατά τη διάρκεια επισκέψεων σε παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων.

Οι επαφές οργανώθηκαν με μεσολάβηση της Ελληνοκινεζικής Ένωσης Προώθησης Επενδύσεων και, όπως πληροφορείται η Voria.gr, το ενδιαφέρον των εν δυνάμει επενδυτών προσέλκυσε μεγάλη εταιρεία προϊόντων ζύμης, αλλά και μονάδες επεξεργασίας ελαιοκάρπου/ελαιοτριβεία, στη βόρεια Ελλάδα και αλλού, όπως και εταιρείες που αντικείμενο έχουν τα αγροτικά προϊόντα.

Οι επαφές και διαπραγματεύσεις ακολουθούν τους… κινεζικούς τρόπους για business και ρυθμούς, το οποίο σημαίνει ότι οι ζυμώσεις που γίνονται για να προχωρήσουν και να αποδώσουν απαιτούν αρκετό χρόνο.

Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των πιθανών Κινέζων επενδυτών είναι, ότι δεν ενδιαφέρονται να αναλάβουν το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων στις οποίες ενδεχομένως να επενδύσουν. Εάν υπάρξει συμφωνία και κλείσουν deals, το μάνατζμεντ θα μείνει σε ελληνικά χέρια και τα κινεζικά κεφάλαια θα διατεθούν για την ενίσχυση των εξεταζόμενων εταιρειών, που έχουν δεχθεί πιέσεις στην κρίση. Πέραν αυτού, οι Κινέζοι θέλουν μεγέθη στην παραγωγή και εάν επενδύσουν θα έχουν ως σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας των μονάδων.

Η κινεζική αγορά όπως και άλλες ασιατικές – Νότια Κορέα, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη- έχουν αρχίσει σταδιακά να γνωρίζουν και ελληνικά προϊόντα, μαζί με τις ευρωπαϊκές και δυτικές γεύσεις και συνήθειες, εξέλιξη που ενδιαφέρει και τους Έλληνες παραγωγούς αλλά και τους ασιάτες που έχουν κεφάλαια για να επενδύσουν.

Η προσέλκυση κεφαλαίων από το εξωτερικό οπωσδήποτε θα αποτελέσει μια κάποια λύση για τις παραγωγικές ελληνικές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν, επί σειρά ετών, προβλήματα ρευστότητας και έχουν, με πολλούς τρόπους, επηρεαστεί αρνητικά από αυτή.

Άλλωστε, έχει εντοπιστεί ότι συγκεκριμένα niche markets στις ανερχόμενες ασιατικές οικονομίες, θα πρέπει να αποτελέσουν αγορές – στόχους για τις ελληνικές επιχειρήσεις, μόνο που τέτοια εγχειρήματα απαιτούν χρήματα για την έρευνα αγορών, την οργάνωση προωθητικών ενεργειών, δικτυώσεις. Συνεπώς, η εξασφάλιση όχι μόνο ενός εταίρου αλλά ταυτόχρονα και ενός συνεργάτη, θα μπορούσε πολλαπλά να ωφελήσει ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις.