Skip to main content

Κιλκίς: Δρόμος καρμανιόλα το τμήμα Πολυκάστρου - Χαλάστρα, κάτοικοι και φορείς προχωρούν σε κινητοποιήσεις

Πάνω από 50 νεκροί και 160 βαριά τραυματίες τα τελευταία χρόνια σε τροχαία δυστυχήματα στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού

Αγανακτισμένοι είναι κάτοικοι και φορείς της ευρύτερης περιοχής του δήμου Παιονίας, στο Κιλκίς, για την απαράδεκτη, όπως καταγγέλλουν,  κατάσταση του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας ΠΑΘΕ στο τμήμα Πολύκαστρο–Χαλάστρα, ενός άξονα που τα τελευταία χρόνια έχει βαφτεί πολλές φορές με αίμα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί στη μακάβρια λίστα πάνω από 50 νεκροί και 160 βαριά τραυματίες από τροχαία δυστυχήματα. Τελευταίο τραγικό περιστατικό που ξεσήκωσε φορείς και κατοίκους, ήταν την  Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου, όταν έχασαν τη ζωή τους τέσσερα άτομα από πλαγιομετωπική σύγκρουση ενός ΙΧ αυτοκινήτου με τουριστικό λεωφορείο από τη Σερβία, έξω από το χωριό Άσπρο.

Διαβάστε - Κιλκίς: 4 οι νεκροί από τη σύγκρουση ΙΧ με τουριστικό λεωφορείο - 49 οι τραυματίες

Σημειώνεται ότι η συντήρηση του συγκεκριμένου δρόμου είναι αρμοδιότητα της Εγνατίας Οδού Α.Ε. η οποία όμως, έχει παραχωρηθεί, μετά από διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- EGIS PROJECTS S.A., με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης όμως να είναι σε εκκρεμότητα από τα τέλη του 2021.

Οι κάτοικοι της περιοχής, ο δήμος Παιονίας, φορείς, με τη στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Όπως αποφασίστηκε μετά από έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας, στο οποίο συμμετείχε και ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, θα πραγματοποιήσουν την 1η Οκτωβρίου συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην ΠΑΘΕ στο ύψος των σταθμών Πλάζα έξω από το Πολύκαστρο.

Μάλιστα, στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε σχετικό ψήφισμα υπέρ του οποίου τάχθηκε και ο κ.Τζιτζικώστας. «Το ακριτικό Κιλκίς πληρώνει πολύ ακριβά την αδιαφορία και προκλητική κωλυσιεργία των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών. Δεν υπάρχει περιθώριο για άλλη καθυστέρηση και εμπαιγμό των κατοίκων μας. Ζητάμε να παρθούν άμεσα μέτρα για την όσο το δυνατό πιο ασφαλή κατάσταση του υπάρχοντος δρόμου και ταυτόχρονα, να προχωρήσει η έναρξη των έργων κατασκευής κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πολύκαστρο–Χαλάστρα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο ψήφισμα. Σημειώνεται, επίσης, ότι «παρότι έχουν ενημερωθεί επανειλημμένως οι αρμόδιοι φορείς τα τελευταία χρόνια με αλλεπάλληλα έγγραφα και προφορικά διαβήματα και παραστάσεις τόσο από τις προηγούμενες διοικήσεις του δήμου όσο και από την σημερινή, δεν έχει γίνει μέχρι τώρα καμία ενέργεια. Η Παιονία εξακολουθεί να πληρώνει φόρο αίματος σε μία αμφίδρομη Εθνική οδό που κατασκευάστηκε πριν από 53 χρόνια».

Αγανακτισμένος ο δήμαρχος Παιονίας Κωνσταντίνος Σιωνίδης, ο οποίος μιλώντας στη Voria.gr τονίζει ότι δεν γίνεται να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. «Στα θύματα αυτά υπάρχουν πολλοί συνδημότες μας. Είναι πολλά τα δυστυχήματα που γίνονται», αναφέρει. Όπως επισημαίνει ο δήμαρχος, ο συγκεκριμένος δρόμος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πύλη εισόδου – εξόδου της χώρας μετά το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο δήμος Παιονίας από τον συνοριακό σταθμό Ευζώνων, διέρχονται ετησίως από τον συγκεκριμένο δρόμο περίπου 8 εκατ. οχήματα.

Το επίμαχο τμήμα από Πολύκαστρο έως τη Χαλάστρα είναι περίπου 45 χιλιόμετρα. Όπως εξηγεί ο εκπρόσωπος της Κίνησης Πολιτών, Μιχάλης Τσερνικούδης, «από το 1968 που κατασκευάστηκε ο δρόμος, δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση πλην των καινούργιων διοδίων, τα κεντρικά στο ύψος των Ευζώνων και τα πλευρικά στο ύψος του Πολυκάστρου, που σταμάτησαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας». Ο δρόμος είναι αμφίδρομος, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, με μονή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και από μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Ωστόσο, οι δύο ΛΕΑ δεν λειτουργούν ποτέ και παράτυπα είναι ως λωρίδα κυκλοφορίας, μικρότερης έκτασης ωστόσο. Ως Κίνηση Πολιτών έχουν ζητήσει συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της Βουλής και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρησης.

Όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, από τη στιγμή που αυτή θα υπογραφεί, ο παραχωρησιούχος έχει υποχρέωση εντός πέντε ετών να ανακατασκευάσει τον δρόμο με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. «Έχουμε πληροφορίες ότι στις προθέσεις του παραχωρησιούχου είναι να ξεκινήσει άμεσα την ανακατασκευή του δρόμου για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και τα διόδια. Τον Ιανουάριο του 2021 είχε αποφασιστεί να λειτουργήσουν τα πλευρικά διόδια στον κόμβο Πολυκάστρου. Κάναμε προσφυγή στο ΣτΕ, την οποία κερδίσαμε και έτσι ανεστάλη η λειτουργία τους καθώς το βασικό επιχείρημα ήταν ότι δεν καλύπτεται η αρχή της ανταποδοτικότητας, δηλαδή και δεν μου παρέχεις έναν σωστό αυτοκινητόδρομο και θα έχεις διόδια. Οπότε εκτιμάμε ότι θα ξεκινήσει άμεσα», σημείωσε ο κ. Σιωνίδης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τους προηγούμενους μήνες υπήρξε και συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρη Μπίλλια με εκπροσώπους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σημειώνεται ότι για την οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ της κοινοπραξίας και του ΤΑΙΠΕΔ, απαιτείται η έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που σύμφωνα με πληροφορίες έχει ολοκληρωθεί, η υπογραφή της από τα δύο μέρη και η υποβολή της στο Κοινοβούλιο προς έγκριση.

Στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας ο Απόστολος Τζιτζικώστας

Στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζουν ο δήμος Παιονίας και οι κάτοικοι της περιοχής θα συμμετάσχει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστα, ο οποίος στήριξε το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου το οποίο και συνυπέγραψε.

«Επιτέλους πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτή την τραγωδία. Στο τμήμα που ενώνει το Πολύκαστρο με τη Χαλάστρα και αποτελεί πύλη εισόδου της χώρας, εδώ και πολλά χρόνια δεν υφίστανται συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης, συνθήκες κλειστού αυτοκινητοδρόμου», σημειώνει σε ανακοίνωσή του και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, προσθέτοντας πως είναι ένα απολύτως αναγκαίο έργο, που έχει καθυστερήσει σημαντικά.

Οργή Τζιτζικώστα: Βάλτε τέλος στην τραγωδία του δρόμου Πολύκαστρο-Χαλάστρα

Ο κ.Τζιτζικώστας μάλιστα κάνει λόγο για αδικαιολόγητη καθυστέρηση. «Η Πολιτεία καθυστερεί αδικαιολόγητα σε ένα έργο μείζονος εθνικής σημασίας. Αδικαιολόγητη είναι η καθυστέρηση, διότι ενώ η παραχώρηση υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2021, σήμερα δύο χρόνια μετά δεν έχουν καν ξεκινήσει οι εργασίες», υπογραμμίζει.

Τέλος, για το θέμα έχει καταθέσει ερώτηση στη Βουλή ο βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ Στέφανος Παραστατίδης, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στις 10 Σεπτεμβρίου. Στην ερώτησή του προς τους υπουργούς Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη τους καλεί μεταξύ άλλων να απαντήσουν πού οφείλεται η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου δημιουργίας ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στο τμήμα του ΠΑΘΕ Χαλάστρας – Πολυκάστρου και πότε εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες.