Skip to main content

ΚΕΠΚΑ: Διατροφική φτώχεια για τρεις στους δέκα πολίτες

Μία φορά την εβδομάδα έχουν περιοριστεί στα γεύματα των πολιτών το κρέας, τα ψάρια, οι τηγανιτές πατάτες και τα αναψυκτικά

Άλλαξε τις αγοραστικές του συνήθειες προϊόντων διατροφής λόγω οικονομικής κρίσης το 63,06% των πολιτών, σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών η οποία παρουσιάστηκε σήμερα.

Όπως απάντησαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, το 49,52% ψάχνει τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα. Επίσης, το 46,62% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα ενώ το 33,12% αγοράζει πλέον μικρότερες ποσότητες. Επίσης, όπως προκύπτει από την έρευνα το 37,94% στράφηκε σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από σούπερ μάρκετ.

Για καταναλωτική φτώχεια έκανε λόγο η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη. «Ένας στους τρεις καταναλωτές στην Ελλάδα έχει πρόβλημα οικονομικό και δυσκολεύεται στην αγορά τροφίμων. Αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επιστροφή στη μεσογειακή διατροφή - Περιορίστηκε στα γεύματα το κρέας

Μία φορά την εβδομάδα έχουν περιοριστεί στα γεύματα των πολιτών το κρέας, τα ψάρια, οι τηγανιτές πατάτες και τα αναψυκτικά. Τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο, τα αυγά και το γάλα καταναλώνονται ελάχιστες φορές την εβδομάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα σχεδόν 6 στους 10 άλλαξαν τις διατροφικές τους συνήθειες (ποσοστό 59,45%). Τα αίτια που προκάλεσαν τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες είναι σε ποσοστό 48,45% θέματα υγείας ενώ λόγω οικονομικής κατάστασης ποσοστό 27,49%.

«Η κρίση οδήγησε σε καλύτερες επιλογές στα προϊόντα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης ήρθαμε πιο κοντά στη μεσογειακή διατροφή. Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι οι Έλληνες έχουν μειώσει την κατανάλωση τροφίμων και έχουν πρόβλημα στις επιλογές τους λόγω της οικονομικής κρίσης» επισήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Γιώργος Τσεμπερλίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όπως προκύπτει από την έρευνα αυξήθηκαν κατά 12 μονάδες σε σχέση με την έρευνα του 2011, αυτοί που δεν τρώνε σε fast food. Το 60,08% δε τρώνε καμία φορά σε fast food, ενώ μόλις το 27,60% κάνει μια φορά την εβδομάδα γεύματα σε τέτοια καταστήματα.