Skip to main content

Στα λόγια ακόμη η απόφαση Σπίρτζη για αναβολή των έργων στο Μακεδονία

Κρίσιμος ο μήνας Ιανουάριος για τις τουριστικές επιχειρήσεις της βόρειας Ελλάδας. Περιμένουν την απόφαση μετάθεσης των έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία.

Η 16η Ιανουαρίου είναι η ημέρα έναρξης της Δ' φάσης του έργου αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28 στο αεροδρόμιο Μακεδονία, του έργου δηλαδή που θα κάνει απαγορευτική τη χρήση και του διαδρόμου 16/34 για περίοδο 4-5 μηνών δίνοντας ισχυρό πλήγμα στον τουρισμό της βόρειας Ελλάδας στην εκκίνηση της θερινής σεζόν.

Αν και το έργο, με διαβεβαίωση του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη που δόθηκε στις αρχές του περασμένου μήνα, μετατίθεται για το φθινόπωρο του 2017, επίσημο σχετικό έγγραφο δεν στάλθηκε μέχρι σήμερα στην αρμόδια υπηρεσία, την ΕΥΔΕ ΑΔΒΕ, ούτε φυσικά και στην εταιρεία ανάδοχο του έργου, την ΕΤΕΘ ΑΕ.

Από το προηγούμενο δημοσίευμα της Voria.gr έχουν περάσει τρεις και πλέον εβδομάδες και οπωσδήποτε όσοι επηρεάζονται από το έργο - είτε σαν κατασκευαστές, είτε σαν διαχειριστές, είτε σαν χρήστες του Αεροδρομίου- θέλουν να γνωρίζουν την έκβαση της υπόθεσης. Θέλει να γνωρίζει η κατασκευάστρια ΕΤΕΘ, θέλει να γνωρίζει η Fraport που τέλος Ιανουαρίου αναλαμβάνει την διαχείριση του Μακεδονία, θέλουν να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού αφού αυτή την περίοδο κλείνουν τα πακέτα των θερινών διακοπών και οι αεροπορικές εταιρείες τα πτητικά τους προγράμματα.

Συνεπώς, κάθε ημέρα που περνάει είναι κρίσιμη για τον προγραμματισμό όλων των ενεργειών που αφορούν σε αυτό το κρίσιμο διάστημα, κατά το οποίο θα αναβαθμιστεί το χερσαίο τμήμα στο οποίο τέμνονται οι δύο διάδρομοι προσαπογειώσεων του αεροδρομίου "Μακεδονία".

Οι συνθήκες- λίγες ημέρες πριν εγκατασταθεί στο αεροδρόμιο η κοινοπραξία Fraport - Slentel, στην οποία παραχωρήθηκαν 14 περιφερειακά αεροδρόμια- είναι πιεστικές και αυτό επειδή το έργο έχει καθυστερήσει και αντί να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014, πάει για τον Ιούλιο 2017, σύμφωνα με την εγκεκριμένη παράταση που δόθηκε. Βεβαίως, με την μετάθεση της έναρξης της Δ΄ φάσης, θα περαιωθεί περί τον Δεκέμβριο του 2017, αρχές 2018.

Εν προκειμένω σημειώνεται ότι η καθυστέρηση αυτή δεν οφείλεται στον ανάδοχο αλλά στις εργασίες απομάκρυνσης των βομβών που βρέθηκαν στην περιοχή. Για αυτές τις καθυστερήσεις όπως και την νέα, που συνεπάγεται η αναμενόμενη απόφαση από τον υπουργό Υποδομών, η ΕΤΕΘ έχει ζητήσει αποζημιώσεις, αιτήματα για κάποια από τα οποία δικαιώθηκε. Η εταιρεία επίσης θα ασκήσει τα δικαιώματά της βάσει του νόμου και της σύμβασης έργου και για τη νέα καθυστέρηση.

Η μη έκδοση της σχετικής απόφασης από το Υπουργείο, σημαίνει ότι τελικά δεν θα ενταλθεί η αναβολή της Δ' φάσης; Όχι, όλοι περιμένουν το σχετικό έγγραφο, έχουν άλλωστε δοθεί τηλεφωνικές διαβεβαιώσεις. Το πιθανότερα είναι ότι η απόφαση θα βγει τελευταία στιγμή, κατά τα ειωθότα της κεντρικής διοίκησης.

Το ζήτημα όμως είναι, ότι από εδώ και στο εξής κάθε ημέρα που χάνεται έχει κόστος για τις τουριστικές επιχειρήσεις της βόρειας Ελλάδας, που εξαρτούν την τουριστική σεζόν σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης.