Skip to main content

Αλλαγές στον ποδηλατόδρομο - Νέες χαράξεις, ποια τμήματα καταργούνται

Στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης είναι να αναβαθμιστεί το δίκτυο του ποδηλατόδρομου, περίπου 12 χιλιομέτρων, ο οποίος είναι μη λειτουργικός.

Στην κατάργηση τμημάτων του ποδηλατόδρομου και στη δημιουργία νέων χαράξεων σκοπεύει να προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης έως το τέλος του 2017, στο πλαίσιο ενός νέου σχεδιασμού.

Συγκεκριμένα, στόχος της δημοτικής αρχής είναι να αναβαθμιστεί το δίκτυο του ποδηλατόδρομου, περίπου 12 χιλιομέτρων, ο οποίος, ουσιαστικά, αν και χρησιμοποιείται, είναι μη λειτουργικός και με πολλά προβλήματα.

Μέσα στους σχεδιασμούς της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων είναι να καταργηθούν εκείνα τα τμήματα τα οποία σήμερα είναι ανενεργά και προβληματικά. Μεταξύ αυτών των τμημάτων είναι επί της οδού Στρατηγού Καλάρη, από την Λεωφ. Νίκης έως τη Γούναρη, στην Παλιά Φιλοσοφική καθώς και σε ορισμένα σημεία που είναι πάνω σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους.

Παράλληλα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά σχεδιάζουν μια μελέτη, βάσει των νέων προδιαγραφών για ποδηλατόδρομους που έχει ορίσει το υπουργείο Περιβάλλοντος, ώστε να διέρχονται από αυτούς με ασφάλεια οι ποδηλάτες.

Στο πλαίσιο αυτό, η δημοτική αρχή θα προχωρήσει σε επαναχάραξη τμημάτων των ποδηλατόδρομων, τα οποία θα συνδεθούν με το υφιστάμενο δίκτυο. Μεταξύ των νέων χαράξεων είναι στην οδό Κουντουριώτου από την πλατεία Ελευθερίας έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του ΟΣΕ και από το Πολιτιστικό Κέντρο της Τούμπας μέχρι τον ποδηλατόδρομο της Καυτανζόγλου. Σκοπός του δήμου είναι, με την αναμόρφωση του δικτύου, να προωθηθεί η χρήση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μεταφοράς.

Σκέψεις για μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο

Τη σημαντικότητα της δημιουργίας ενός μητροπολιτικού ποδηλατόδρομου, με τη βοήθεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, επισημαίνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα κυκλοφορίας Γιώργος Δημαρέλος.

Όπως εξήγησε, πρέπει να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δήμων και με τη βοήθεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, να σχεδιαστεί ένας ποδηλατόδρομος που θα ενώνει τη δυτική πλευρά της πόλης με την ανατολική. Σύμφωνα με τον κ. Δημαρέλο, είναι σημαντικό να υπάρξει σύνδεση των δύο πλευρών, για τους ποδηλάτες, που δεν θέλουν να χρησιμοποιούν το δίκτυο μόνο για βόλτα αλλά και για να πηγαίνουν στην εργασία τους.

Σχέδιο δράσης για την ποδηλατοκίνηση στην Τούμπα

Στην εφαρμογή ενός ευρωπαϊκού προγράμματος «Urbact ΙΙΙ» (Resilient Europe) για τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης για την ποδηλατοκίνηση στην περιοχή της Τούμπας προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, παράλληλα με τη δημιουργία του νέου τμήματος του ποδηλατόδρομου από το Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας σχεδιάζονται μια σειρά από δράσεις μετά από διαβούλευση με φορείς τόσο της περιοχής όσο και της πόλης. Συγκεκριμένα, ο δήμος συνεργάζεται με τον ΟΑΣΘ, τον ΣΑΣΘ, ποδηλατικούς συλλόγους της περιοχής, σχολεία, το Ινστιτούτο Μεταφορών και το τμήμα Προσβασιμότητας του ΑΠΘ, οι οποίοι έχουν κληθεί να προτείνουν ενέργειες που θα αφορούν το ποδήλατο, γύρω από το νέο τμήμα ποδηλατόδρομου που θα αναπτυχθεί. Όπως εξήγησε ο κ. Δημαρέλος, σκοπός είναι μέσα από αυτό το πρόγραμμα να αναβαθμιστεί και να προωθηθεί η χρήση του ποδηλάτου.