Skip to main content

Καταγγελία εργαζομένων: Καμία μεταφορά εργαζόμενου από ΣΑΣΘ σε ΟΣΕΘ

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως ο νόμος παρόλο που μεριμνά για τη μεταφορά του προσωπικού στον νέο φορέα, παραμένει κενό γράμμα.

Τη μη ολοκλήρωση της μεταφοράς του προσωπικού του καταργηθέντος Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕΘ.

Συγκεκριμένα αναφέρουν πως η μεταφορά του προσωπικού του καταργηθέντος Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) στον ΟΣΕΘ έμεινε ουσιαστικά στη μέση, με αποτέλεσμα οι εναπομείναντες εννέα, μοναδικοί, εργαζόμενοι στο πρώην ΣΑΣΘ και νυν ΟΣΕΘ να ετοιμάζονται να βρεθούν στο δρόμο μετά από πολύμηνη αναμονή και πολλαπλές υποσχέσεις από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη και άλλα κυβερνητικά στελέχη.

Οι ίδιοι διευκρινίζουν πως οι συμβάσεις του προσωπικού έχουν ήδη ξεκινήσει να λήγουν, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη συνέχιση της εργασίας τους στον νέο φορέα. «Το προσωπικό εργάζονταν έως και 16 χρόνια στο ΣΑΣΘ, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες, με όρους και συνθήκες μόνιμων υπαλλήλων. Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται πλέον στον ΟΣΕΘ κατ’ εφαρμογή του άρ.13 παρ. 2 του Ν.4482, έχουν εξειδικευμένη εμπειρία και η απουσία τους θα προκαλέσει ανυπέρβλητα εμπόδια στη λειτουργία του νέου φορέα» σημειώνουν.

Υπενθυμίζουν δε ότι στις 25.07.2017 ψηφίστηκε ο νέος νόμος για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (Ν.4482/2017), ο οποίος προέβλεπε αφενός την εκκαθάριση και κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και αφετέρου τη δημιουργία ενός νέου κρατικού φορέα (ΟΣΕΘ ΑΕ) στα πρότυπα του ΟΑΣΑ στην Αθήνα, με αρμοδιότητες το σχεδιασμό, τον έλεγχο και την εποπτεία του σημερινού ΟΑΣΘ και μελλοντικά όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Παρόλο που ο εν λόγω νόμος (παρ. 2, αρ. 13) μεριμνά για τη μεταφορά του προσωπικού στον νέο φορέα παραμένει κενό γράμμα.

«Είναι προφανές ότι η νέα ΔΕΚΟ που ιδρύθηκε με σκοπό να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και να εξαλείψει τις παθογένειες των δημοσίων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, δεν μπορεί να ασκήσει χωρίς εργαζόμενους τις διευρυμένες αρμοδιότητες για τις οποίες ιδρύθηκε με μεγάλες προσδοκίες και αναγγελίες, λίγους μήνες νωρίτερα. Παρά τις συνεχείς δεσμεύσεις του Υπουργού ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας ήδη σε ένα μήνα χάνονται όλες» υπογραμμίζουν. 

Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕΘ διεκδικούν από τον υπουργό και τη Διοίκηση του Οργανισμού:
να μην γίνει καμία απόλυση,
να γίνει μονιμοποίηση της εργασίας τους ώστε να δοθεί οριστική λύση στο εργασιακό τους αδιέξοδο και να υλοποιηθούν οι δημόσιες δεσμεύσεις του Υπουργού,
να αξιοποιηθεί η πολυετής και εξειδικευμένη εμπειρία τους προς όφελος των δημοσίων συγκοινωνιών που ήδη αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά προβλήματα,
να γίνουν άμεσα επιπλέον προσλήψεις για την πλήρη στελέχωση του φορέα και την άμεση λειτουργία του.