Skip to main content

KATANA project: Ένα καινοτόμο πρόγραμμα για τον αγροδιατροφικό τομέα

Βάζει στο παιχνίδι το crowd funding και βγάζει από τη μέση αιτήσεις και γραφειοκρατία, αφήνοντας την αξιολόγηση στους υποψηφίους.

Το ευρωπαϊκό ΚΑΤΑΝΑ project φέρνει μία τελείως διαφορετική αντίληψη για την υποστήριξη καινοτόμων επιχειρηματιών ιδεών στον αγροτοδιατροφικό τομέα, βάζοντας στο παιχνίδι τη μόχλευση πόρων μέσω του crowd funding και βγάζοντας από τη μέση αιτήσεις και γραφειοκρατία, ενώ εμπλέκει τους υποψήφιους επενδυτές στην αξιολόγηση των προτάσεων.

Το ΚΑΤΑΝΑ project παρουσίασε σε εκδήλωση που διοργάνωση σήμερα το Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, καθώς το Δίκτυο είναι ένας από τους δέκα φορείς και τους τρεις ελληνικούς εταίρους του προγράμματος, με τους άλλους να είναι ερευνητικά κέντρα, clusters και καινοτόμες επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εφαρμογές για τον αγροτικό τομέα από Γερμανία, Σερβία, Ιταλία, Ισπανία.

Το ΚΑΤΑΝΑ, όπως εξήγησε ο κ. Χρήστος Παπαλεξίου του Δικτύου του ΣΒΒΕ, απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και start ups, σε εταιρείες και φυσικά πρόσωπα, που έχουν μία ιδέα, ένα σχέδιο είτε για την παραγωγή λειτουργικών τροφίμων, είτε για κάποια εφαρμογή στη Γεωργία Ακριβείας ή κάποια εφαρμογή που αφορά στο μάρκετινγκ και την προώθηση τροφίμων.

Το ΚΑΤΑΝΑ δεν τα αφήνει όλα στο crowd funding όσον αφορά τους επενδυτικούς πόρους, αλλά θα διαθέσει συνολικά 1,2 εκατ ευρώ σε ευρωπαϊκές εταιρείες προκειμένου να ενισχυθούν τεχνολογίες αιχμής για την επιτάχυνση της επιχειρηματικότητας στον αγροτοδιατροφικό τομέα.

Ο πρώτος κύκλος του προγράμματος ανοίγει την 1η Δεκεμβρίου και καλούνται οι ενδιαφερόμενοι, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΑΤΑΝΑ να ανεβάσουν ένα βίντεο με την ιδέα και την πρότασή τους, αφήνοντας κατά μέρος την πάγια τακτική της υποβολής αιτήσεων.

Υπολογίζεται ότι σε αυτό τον πρώτο γύρο θα συμμετέχουν περί τους 500 υποψήφιους που αυτοί κι' όλας θα αναλάβουν να αξιολογήσουν τις προτάσεις των υπολοίπων. Από τους 500 θα επιλεγούν 100, στους οποίους θα διατεθούν 2.000 ευρώ προκειμένου να συμμετάσχουν στις συναντήσεις δικτύωσης που θα γίνουν στις χώρες του project. Σκοπός, όπως τόνισε ο κ. Παπαλεξίου, είναι να δημιουργηθούν περί τις 40 συμπράξεις, διατομεακές ή/και διακρατικές.

Αυτές οι 40 ομάδες, μέσω της πλατφόρμας του KATANA να αναζητήσουν από το ευρύ κοινό, με crowd funding, κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν το σχέδιό τους. Αλλά στις 10 καλύτερες, στην κάθε μία από αυτές, θα δοθούν από 100.000 ευρώ προκειμένου να υλοποιήσουν την ιδέα τους και να την βγάλουν στην αγορά. Η λέξη "αγορά" όπως και η λέξη "δικτύωση" έχουν ξεχωριστή βαρύτητα στο ΚΑΤΑΝΑ.

Το KATANA project είναι ένα πρόγραμμα άλλης αντίληψης και αρχιτεκτονικής και σαν τέτοιο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αναμένεται να δούμε πια θα είναι η ανταπόκριση από πλευράς μμε και νεοφυών επιχειρήσεων.