Skip to main content

«Καμπανάκι» από τους Προοδευτικούς Πολίτες για τα έργα της «Εγνατίας»

«SOS» εκπέμπει η Κίνηση για τα έργα που κατασκευάζονται από την Εγνατία ΑΕ στην Κεντρική Μακεδονία - Συνάντηση Μαγκριώτη με τη διοίκηση της εταιρείας

Τον κώδωνα του κινδύνου για τα έργα που κατασκευάζονται από την Εγνατία ΑΕ στην Κεντρική Μακεδονία, κρούει η Κίνηση Προοδευτικοί Πολίτες, έπειτα από συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της με τη διοίκηση της εταιρείας.

Η Κίνηση, σε σχετική ανακοίνωσή της, τονίζει πως «επειδή, οι πόροι, από την νέα προγραμματική περίοδο, είναι περιορισμένοι και δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση των έργων που είναι σε εξέλιξη, πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση της κατασκευής τους, αλλά και συνεργασία, όλων των φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας, για την διεκδίκηση πρόσθετων πόρων, τόσο για την ολοκλήρωση των έργων, όσο και για την κατασκευή νέων, όπως ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κίνησης:

«Ευχαριστούμε την διοίκηση της Εγνατίας, για την συνάντηση, την ενημέρωση και την ανταλλαγή σκέψεων, όπως και για την συμφωνία της να συνεχίσουμε την επικοινωνία, για την υποστήριξη της ανάπτυξης, στην Κεντρική Μακεδονία.

Από την πλευρά μας, μετά την ενημέρωση από την Διοίκηση της Εταιρίας, τονίσαμε:

α) Η Εγνατία ΑΕ, είναι από τους καλύτερους εκτελεστικούς βραχίονες του Ελληνικού Δημοσίου, με υψηλή τεχνογνωσία, που πρέπει να αξιοποιηθεί από την κυβέρνηση, σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε διεθνές.
β) Οι διαφωνίες μεταξύ κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ, πρέπει να διευθετηθούν άμεσα, γιατί αποδυναμώνουν την λειτουργία της εταιρείας, σε μια κρίσιμη περίοδο για τα έργα που είναι σε εξέλιξη και παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις, με κίνδυνο να χαθούν οι πόροι της ΕΕ και να μείνουν ανολοκλήρωτα τα έργα.
γ) Ειδικότερα, τα έργα που κατασκευάζονται από την ΕΓΝΑΤΙΑ, θα έπρεπε στο σύνολό τους, να είχαν ήδη ολοκληρωθεί, ή να ήταν σε φάση ολοκλήρωσης, μέσα στο 2016.

Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

1) Η ολοκλήρωση της κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου, Θεσσαλονίκης -Προμαχώνα, έπρεπε να είχε γινει, στα μέσα του 2014.
Η νέα πρόβλεψη είναι, μέσα στο 2017.
2) Οι κόμβοι της Εσωτερικής Περιφερειακής, πλην του (Κ16) στην Λαχαναγορά, έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί μέσα στο 2015.
Η νέα πρόβλεψη είναι, το 2017.
3) Το τμήμα Μουδανιά-Ποτίδαια, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.  Η νέα πρόβλεψη είναι, στο τέλος του 2017.
4) Η αναβάθμιση του οδικού άξονα, Θέρμη-Γαλάτιστα, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2014.  Δυστυχώς, δεν υπάρχει πρόβλεψη, για την ολοκλήρωσή του.
5) Η σύνδεση του ΟΛΘ, με τον Αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη-Αθήνα, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2014.  Η νέα πρόβλεψη είναι, το 2018, γιατί επανασχεδιάζεται ένας κλάδος του, επειδή η Πολεοδομία Θεσσαλονίκης έδωσε άδεια και κατασκευάστηκε αποθήκη, σύμφωνα με την ενημέρωση της Εγνατίας ΑΕ.
6) Για την θαλάσσια αστική συγκοινωνία στο Θερμαϊκό, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, γιατί απαιτούνται πόροι για την ολοκλήρωση των μελετών, πολύς χρόνος για τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και στην συνέχεια μελέτη βιωσιμότητας, για να καταδειχτεί η δυνατότητα χρηματοδότησης, τόσο της κατασκευής, όσο και της λειτουργίας της.

Επειδή, οι πόροι, από την νέα προγραμματική περίοδο, είναι περιορισμένοι και δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση των έργων, που είναι σε εξέλιξη, πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση της κατασκευής τους, αλλά και συνεργασία, όλων των φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας, για την διεκδίκηση πρόσθετων πόρων, τόσο για την ολοκλήρωση των έργων, όσο και για την κατασκευή νέων, όπως ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας».