Skip to main content

Joice Foods: Η υγιεινή συνταγή της επιτυχίας από τη Θεσσαλονίκη

Η κατά 95% εξαγωγική Joice Foods απλώνει φτερά σε νέες αγορές μετά τη συμμετοχή της εταιρείας επενδύσεων The Big Blue στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Την άνοιξη του 2016 η εμφάνιση σε καταστήματα delicatessen της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας μίας σειράς από υγιεινά δημητριακά χωρίς trans λιπαρά, συντηρητικά και πρόσθετα σάκχαρα που παράγονται στην Ελλάδα και είναι εμπλουτισμένα με γευστικά συστατικά και υπερτροφές δημιουργεί αίσθηση. Δίπλα στα δημητριακά που φέρουν το όνομα Cereously Healthy σύντομα τοποθετούνται και τα αδερφάκια τους, τα κριτσίνια Breadly Crispy, και αμέσως μετά βγαίνουν μαζί και στις αγορές του εξωτερικού.

Με μότο «Truly, Madly, Healthy», η καινοτόμα διατροφική πρόταση που έρχεται από τη Θεσσαλονικιώτικη Joice Foods και ένα νέο ζευγάρι, τον Δημήτρη Εμμανουηλίδη και τη Σάντυ Κουτσοσταμάτη κερδίζει και τους αγοραστές εκτός συνόρων και μέσα σε λίγους μήνες το 95% των πωλήσεων της εταιρείας πραγματοποιείται στο εξωτερικό.

Τον Οκτώβριο του 2017 ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο στο health... story της Joice Foods. Η επένδυση της Joice Foods στις σύγχρονες τάσεις διατροφής και η έντονη εξωστρέφειά της προσελκύουν το ενδιαφέρον της νεοσύστατης εταιρείας συμμετοχών και επενδύσεων «The Big Blue», στην οποία συμμετέχουν Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες. Η εταιρεία «The Big Blue» αποκτά το 45% της Joice Foods δίνοντας τα χρηματοδοτικά μέσα για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας και την ανάπτυξή της στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού.

Προς τα 100% βιολογικά και χωρίς γλουτένη προϊόντα

Η ιδέα για τη δημιουργία της εταιρείας Joice Foods γεννήθηκε το 2015 όταν τον Δημήτρη Εμμανουηλίδη συνεργάστηκε με ένα φίλο του αρτοποιό πέμπτης γενιάς, ο οποίος ήθελε να αλλάξει το προφίλ των προϊόντων της αρτοβιοτεχνίας του και να αναπτύξει τις εξαγωγές της. Μετά από έρευνα περίπου οκτώ μηνών σε προϊόντα και αγορές του εξωτερικού και σε συνεργασία με τεχνολόγους τροφίμων και διατροφολόγους ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης και η Σάντυ Κουτσοσταμάτη, γνωστή ψυχοθεραπεύτρια της Θεσσαλονίκης κατέληξαν στη συνταγή της επιτυχίας.

«Ξεκινήσαμε αρχικά από delicatessen της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και πολύ σύντομα μπήκαμε σε αλυσίδα της Ολλανδίας. Τα βήματά μας μέχρι σήμερα είναι αργά και προσεκτικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ είχαμε κρούσεις στην Ελλάδα από αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν προχωρήσαμε σε κάποια συνεργασία. Πλέον όμως το κοιτάμε», σημειώνει ο κ.Εμμανουηλίδης.

Το 95% των πωλήσεων της Joice Foods, που εδρεύει στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου, πραγματοποιείται στο εξωτερικό και δη σε Γερμανία, Αγγλία, Καναδά, ΗΠΑ, Βέλγιο, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Μάλτα. Τα επόμενα βήματα της εταιρείας στο εξωτερικό θα είναι στην Αυστραλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ σχεδιάζεται και η ενίσχυση της παρουσίας στις ΗΠΑ με την είσοδο σε Νέα Υόρκη και Νέα Φιλαδέλφεια καθώς και στον Καναδά. «Ο στρατηγικός μας στόχος είναι να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στις υψηλές απαιτήσεις αγορών όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. Μέχρι πρότινος οι δυσκολίες στη χρηματοδότηση επιβράδυναν τις κινήσεις μας καθώς απαιτούνται επενδύσεις για την αύξηση της παραγωγική δυναμικότητας. Οι τράπεζες δεν μας στήριξαν και ό,τι καταφέραμε ήταν με ίδια κεφάλαια. Η Big Blue πίστεψε σε εμάς και πλέον η Joice Foods μπορεί να ανοίξει τα φτερά της και να συνεργαστεί με πολύ μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού, όπως στην Αγγλία με τη Sainsbury's, τη Waitrose και τη Whole Foods UK», αναφέρει ο κ.Εμμανουηλίδης.

Σε επίπεδο προϊόντων, η στρατηγική της εταιρείας είναι να αναπτυχθεί μόνο με 100% βιολογικά και χωρίς γλουτένη προϊόντα. Πρόσφατα, τα δημητριακά της εταιρείας εξελίχθηκαν σε Cereously Organic δηλαδή σε 100% βιολογικά και κατάλληλα για vegans, ενώ τον ίδιο δρόμο αναμένεται να ακολουθήσουν τα κριτσίνια.

Όπως αποκαλύπτει μάλιστα ο κ.Εμμανουηλίδης, το επόμενο διάστημα η Joice Foods θα κυκλοφορήσει στην αγορά ένα προϊόν, που θα αποτελεί παγκόσμια καινοτομία.

   

Ο κ.Εμμανουηλίδης εξηγεί ότι τα δημητριακά της εταιρείας είναι τα μοναδικά που παράγονται στην Ελλάδα και είναι εμπλουτισμένα με ποικιλία γευστικών συστατικών και υπερτροφών, από κινόα, φαγόπυρο και αμάρανθο μέχρι λιναρόσπορο, αμύγδαλα, καρύδια. Μάλιστα, στους πέντε κωδικούς δημητριακών περιλαμβάνονται δύο που είναι μοναδικοί στον κόσμο, ο ένας που περιέχει ταχίνι ολικής άλεσης και ο έτερος με χαρουπάλευρο Κρήτης.

Η σειρά των κριτσινιών αποτελείται από δέκα κωδικούς και βασίζονται σε συνταγές που συνδυάζουν φυσικές πρώτες ύλες με γνήσιες ελληνικές γεύσεις, όπως το δενδρολίβανο και το σκόρδο, το πέστο βασιλικού, το καλαμπόκι και η γραβιέρα Νάξου, ο ηλιόσπορος, αλλά και οι ελιές Καλαμών και η ρίγανη.

Εν αρχή ην η συσκευασία

Τα προϊόντα της Joice Foods κεντρίζουν το ενδιαφέρον πριν καν τα δοκιμάσεις χάρη στις προχωρημένες και πρωτότυπες συσκευασίες. Όπως εξηγεί ο κ.Εμμανουηλίδης, σε πολλές περιπτώσεις κλείστηκαν πωλήσεις στο εξωτερικό επειδή κέρδιζε τους αγοραστές πρώτα η συσκευασία και μετά το προϊόν.

Η επιλογή για επένδυση στη συσκευασία δεν ήρθε τυχαία. Ο κ.Εμμανουηλίδης μεγάλωσε στους παραγωγικούς χώρους της οικογενειακής επιχείρησης, Allbox, μίας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών χάρτινης συσκευασίας για τη βιομηχανία τροφίμων στην Ελλάδα. Στη συνέχεια σπούδασε σχεδιασμό και μάρκετινγκ συσκευασίας στο Institute of Art and Design του Surrey της Αγγλίας, ενώ πριν πραγματοποιήσει τα δικά του επιχειρηματικά βήματα με τη Joice Foods εργάστηκε στην Allbox περνώντας από όλα τα στάδια της δουλειάς, από τον σχεδιασμό και την παραγωγή μέχρι τις πωλήσεις και τις εξαγωγές.