Skip to main content

Jamjar: Το μεγαλύτερο ελληνικό market με χειροποίητους θησαυρούς

Τι αναφέρουν στη Voria.gr οι δημιουργοί του Jamjar, του μεγαλύτερου online market του ελληνικού χειροποίητου, για το επιχειρείν εν καιρώ κρίσης.

Ζωντανή απόδειξη ότι η θέληση για επιβίωση υπερνικά την οποιαδήποτε «κρίση», είτε αυτή είναι οικονομική, είτε προσωπική είναι η Βέρα Παπαγγελοπούλου και Εύα Επιτροπάκη, ιδρύτριες του Jamjar, του μεγαλύτερου διαδικτυακού πολυκαταστήματος με την αφρόκρεμα του ελληνικού χειροποίητου.

Η φιλοσοφία της start up, όπως δήλωσαν οι ίδιες στη Voria.gr, είναι ο επισκέπτης να βρίσκεται μπροστά σε αντικείμενα τόσο ξεχωριστά, που δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει, όπως το... βαζάκι με τη χειροποίητη μαρμελάδα της μαμάς, απ' όπου πήρε και το όνομα.



Σύμφωνα με την Βέρα Παπαγγελοπούλου, στο jamjar, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 - εποχή που όπως λέει το χειροποίητο είχε πρωτοβγεί δυναμικά στο προσκήνιο - δίνεται η δυνατότητα σε χειροτέχνες και δημιουργούς υψηλής ποιότητας να διαθέσουν τις δημιουργίες τους στο ευρύ κοινό και να αναπτύξουν το δίκτυο των πελατών τους και στους επισκέπτες να περιηγηθούν σε μια μεγάλη γκάμα ελληνικών χειροποίητων προϊόντων, συγκεντρωμένα όλα σε ένα μεγάλο e-shop.

Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή το jamjar, φιλοξενεί συνολικά 250 e-καταστήματα με 7.500 προϊόντα ποικίλου είδους, όπως κοσμήματα, ρούχα, τσάντες, φουλάρια, παπούτσια, μαγιό, έπιπλα, είδη σπιτιού και καλλιτεχνικά δημιουργήματα, ενώ το 2015 απέκτησε και έναν νέο στρατηγικό επενδυτή, το skroutz.gr




Σε ερώτηση σχετικά με το ποιο είναι το πιο δημοφιλές προϊόν, η Εύα Επιτροπάκη αναφέρει ότι σε πωλήσεις πρωταγωνιστεί το κόσμημα και στη συνέχεια τα είδη διακόσμησης, ενώ και οι δύο εξήγησαν ότι το κόσμημα είναι πιό εύκολο στο να παρασκευασθεί, αλλά και να αγορασθεί, ενώ τόνισαν ότι έχουν βλέψεις στο να εξαπλωθούν και σε άλλες κατηγορίες, πέραν των 9 που ήδη υπάρχουν.

Σε ότι αφορά τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, η Εύα εξηγεί ότι υπάρχει μια μεγάλη τάση από τους καταναλωτές να στρέφονται σε μικρούς παραγωγούς/δημιουργούς.

«Πλέον παρατηρείται ότι ο κόσμος γυρνά την πλάτη στα μεγάλα brands και στρέφεται σε μικρότερους παραγωγούς, καθώς προτιμά την ποιότητα, τη μοναδικότητα και το "οικογενειακό πλαίσιο" και εμείς ποντάραμε σε αυτό», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση της Voria.gr για το τι συμβουλή θα έδιναν σε άλλα νεαρά άτομα τα οποία θέλουν ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, τα κορίτσια τονίζουν ότι «πρέπει να βεβαιωθούν ότι η επιχειρηματική τους απόπειρα θα έχει βάση, ότι θα μπορέσει να επιβιώσει, καθώς πολλές φορές μπορεί εμείς να πιστεύουμε ότι θα επιβιώσει, αλλά αυτό στην πράξη να αποδειχθεί λάθος. Χρειάζονται πολλές δοκιμές».

Ακόμη, υπογραμμίζουν ότι οι μελλοντικοί επιχειρηματίες πρέπει να έχουν πολύ καλή οργάνωση και να ετοιμαστούν να «ζήσουν δύο παράλληλες ζωές, να έχουν δύο παράλληλες δουλειές γιατί πάντα μπορεί κάτι να πάει στραβά, να μην έχει τα αναμενόμενα έσοδα».

«Η δοκιμή αυτή δεν σταματάει ποτέ. «Πάντα πρέπει να αξιολογείς το feedback, να βρίσκεις τρόπους να ανανεώνεσαι, για να μπορείς να κρατηθείς βιώσιμος», εξηγούν.



Αναφορικά με το εάν στα σχέδια τους βρίσκεται και...άνοιγμα στη συμπρωτεύουσα, οι δύο νεαρές επιχειρηματίες απαντούν ότι η Θεσσαλονίκη ως κοινό τους ενδιαφέρει αρκετά και μελλοντικά δεν θα έλεγαν όχι για διοργάνωση μπαζάρ, παρόμοια με αυτά που διοργανώνουν στην Αθήνα.

Όποιος επιθυμεί να ανοίξει το δικό του jamjar e - store θα πρέπει να κάνει αίτηση στο jamjar, στέλνοντας αντιπροσωπευτικό δείγμα δουλειάς και στη συνέχεια η ομάδα του jamjar θα τα περάσει από «σκανάρισμα» το οποίο είναι βασισμένο σε εμπορικά κριτήρια, καθώς στόχος τους είναι οι δημιουργοί να δούνε αποτελέσματα και το κατάστημά τους να έχει πωλήσεις.