Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017
x

ΗΒ ΒΟDY: ΤΟ SUCCESS STORY ΕΝΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

24/04/2013, 23:20 |
από Άννη Καρολίδου

ΗΒ ΒΟDY: ΤΟ SUCCESS STORY ΕΝΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ

A+
A-

Η συνταγή επιτυχίας του Ηλία Βασιλειάδη που δημιούργησε ένα διαμάντι της χημικής βιομηχανίας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και εξαγωγές σε 70 χώρες.

Μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του 2013 ο Ηλίας Βασιλειάδης διένυσε 60.000 μίλια για την ΗΒ BODY. Διέσχισε την Αμερική, από βορρά μέχρι νότο, πήγε Κορέα, Ινδία, Ντουμπάϊ, Σαουδική Αραβία, Ελβετία, Τουρκία, Πολωνία και γύρισε Ελλάδα, στην έδρα του, για το Πάσχα.

«Πάντοτε γιορτάζω το Πάσχα στην Ελλάδα», είπε στη Voria.gr ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, ο άνθρωπος που στις αρχές της δεκαετίας του 1980 «άφησε τα φάρμακα» και από ιατρικός επισκέπτης, με τα χρήματα μόνο της αποζημίωσης, αλλά οπλισμένος με αποφασιστικότητα και καλή γνώση του μάρκετινγκ, ξεκίνησε σε μία πορεία σκληρής δουλειάς αλλά και μεγάλων επιτυχιών.

Ο Ηλίας Βασιλειάδης έχει σήμερα δώσει στην ελληνική μεταποίηση ένα διαμάντι στο χώρο της χημικής βιομηχανίας, μία εταιρεία εξωστρεφή, που επενδύει χωρίς δανεικά, διατηρεί θέσεις εργασίας και μάλιστα χωρίς μειώσεις μισθών, μία εταιρεία που δημιουργεί αισιοδοξία σε καιρούς εθνικής απαισιοδοξίας.

«Στον κλάδο, στα προϊόντα για την επαναβαφή των αυτοκινήτων,  είμαι μόνος, "ανάδελφος" όπως λέω, στην Ελλάδα. Ξεκίνησα με την όρεξη που πρέπει να έχει κάποιος όταν κάνει μια δουλειά, κι’ όχι έχοντας στο νου τι θα κερδίσει. Αν βάζεις μπροστά σαν κριτήριο το "τι θα κερδίσω", δεν θα πετύχεις. Θα κάνεις έρευνα, θα στοχεύσεις σε ένα αντικείμενο που έχει μέλλον, αλλά θα πρέπει να  αποφασίσεις ότι θα προχωρήσεις σωστά, δίχως να κυνηγάς τα χρήματα, αυτά θα σε περιμένουν στη γωνία», λέει και προσθέτει: «Βέβαια εγώ ξεκίνησα σε άλλη εποχή. Σήμερα δεν μπορείς να ξεκινήσεις εάν δεν έχεις πολύ μεγάλα κεφάλαια. Τότε ήταν αλλιώς τα πράγματα, η χώρα ήταν σε ανάπτυξη,  ο κλάδος ήταν σε ανάπτυξη. Ξεκινήσαμε με 3-4 προϊόντα, ο ίδιος ήμουνα χημικός, εργάτης, λογιστής, τα πάντα».

Το ξεκίνημα

Οι πρώτες βάσεις της HB BODY είχαν μπει στην Καλαμαριά, σε ένα ημιυπόγειο 150 μέτρων. Η δεύτερη εγκατάσταση ήταν κοντά στο αεροδρόμιο, σε ένα παλιό πτηνοτροφείο 450 μέτρων.  Μετά στο Καλοχώρι, σε  βιοτεχνικό χώρο γύρω στα 700 μέτρα και μετά, γύρω στο 1993-1994,  άρχισαν να κτίζονται ένα- ένα τα εργοστάσια στη ΒΙΠΕ Σίνδου.

Ακόμη όμως από τα  πρώτα χρόνια, η ΗΒ ΒΟDY,  είχε το βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό. Η εταιρεία, ιδρύθηκε το 1982 και το ’84 έκανε τις πρώτες της εξαγωγές στη Γαλλία και στο Ισραήλ, αρχικά με υποστρώματα.  Ο στόχος από την αρχή ήταν η διεθνής αγορά, άλλωστε ένα συγκρότημα βιομηχανικό, με 40.000 τ.μ.  χώρους παραγωγής και αποθήκευσης, αυτοματοποιημένο, με υποστηρικτικές δομές, απευθύνεται στη παγκόσμια κατανάλωση, δεν είναι κτισμένο για την ελληνική αγορά.

«Από τότε που ξεκίνησα, αποφάσισα πως θα φτιάχνουμε προϊόντα για τα αυτοκίνητα, επισκευαστικά, ακόμη και αν τα αυτοκίνητα κάποτε φτιάχνονται από χαρτί. Αυτό λοιπόν και  κάνουμε, ξεκινήσαμε με τα βοηθητικά προϊόντα και σιγά- σιγά μπήκαμε στα χρώματα γιατί ειδικά για αυτά απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις, επειδή ακριβώς απαιτείται σταθερότητα στην ποιότητα και  στην απόχρωση», τονίζει.

Επενδύσεις παρά τις δυσκολίες

Ο Ηλίας Βασιλειάδης και η HB BODY αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση. Μέσα στην τελευταία 10ετία και δίχως ένα ευρώ δανεισμού, επενδύθηκαν περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ, σε κτήρια, μηχανολογικό εξοπλισμό και συστήματα αυτοματισμού. Και οι επενδύσεις αυτές έγιναν, δεν ανακόπηκαν, από την εκτεταμένη πυρκαγιά του 2006.

«Σε όλες τις χώρες συναντάμε ανταγωνισμό, αλλά από την αρχή  κάναμε μία σωστή, όπως αποδείχτηκε επιλογή. Διαλέξαμε τα επισκευαστικά χρώματα και όχι τα κατασκευαστικά. Στα κατασκευαστικά γίνεται ένα άγριο παιχνίδι, κάτω από το τραπέζι και εγώ σε τέτοια παιχνίδια δεν συμμετέχω», εξηγεί ο κ.Βασιλειάδης.

Και η επόμενη ερώτηση έρχεται για να εκφράσει μία …λογική απορία. Πώς μπορεί μία ελληνική εταιρεία, σε αυτό το αντικείμενο, να κάνει…καριέρα στο εξωτερικό, όταν η χώρα μας δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία και γενικότερα δεν έχει βιομηχανική παράδοση σε ότι αφορά στο αυτοκίνητο;

«Να αντιστρέψω την ερώτηση. Η Γαλλία έχει αυτοκινητοβιομηχανία; Έχει, όμως δεν έχει ούτε μία βιοτεχνία που να φτιάχνει τα προϊόντα που φτιάχνουμε εμείς. Δεν έχει σημασία πού παράγονται τα αυτοκίνητα, σημασία έχει πού υπάρχει η διάθεση, το πείσμα, που υπάρχουν τα μυαλά, που γίνονται επενδύσεις.

Η καρδιά της HB BODY είναι το Χημείο, εκεί που γίνεται η έρευνα και η ανάπτυξη. Το Χημείο σήμερα απασχολεί 35 άτομα, σε εγκαταστάσεις 4.000 τ.μ., πιο μεγάλες ας πούμε και από του πανεπιστημίου. Υπάρχει μία ομάδα χημικών, παρασκευαστών, προγραμματιστών που εργάζονται με τα πιο σύγχρονα συστήματα, στην αιχμή της τεχνολογίας. Επενδύουμε σε εργαστηριακό εξοπλισμό, στην έρευνα και γι’ αυτό πάμε με επιτυχία στην παραγωγή και στις εξαγωγές», σημειώνει.

Εξαγωγές σε 70 χώρες

Σήμερα η ΗΒ ΒΟDY, εξάγει σε περίπου 70 χώρες, οργανώνεται για να μπει πιο συστηματικά, με δικούς τους αντιπροσώπους και τεχνικές ομάδες στις αγορές της Μέσης και Άπω Ανατολής, της Νότιας Αφρικής αλλά και στη γειτονική Τουρκία, ενώ έχει σκανάρει τις απαιτήσεις της μεγάλης αμερικανικής αγοράς.

Στα πολύ ισχυρά της χαρτιά, έχει προστεθεί η καινοτομική μεθοδολογία που εφαρμόζει στις αποχρώσεις.

«Πέρα από τα υψηλής ποιότητας χρώματα , έχουμε ένα χρωματολόγιο με 15.000 μοναδικές αποχρώσεις, για την αγορά των επισκευών. Έχουμε τα νεροδιαλυτά χρώματα τρίτης γενιάς, έχουμε μία εξελιγμένη παραγωγική βάση που μπορεί, πάντοτε με προϊόντα ποιοτικά, να προσαρμοσθεί  σε ό,τι αφορά στις τιμές, στις δυνατότητες διαφορετικών αγορών.

Δεν υπάρχει σήμερα αγορά που να πετάνε τα αυτοκίνητα. Και στη Γερμανία, όσο αντέχουνε, τα κυκλοφορούνε και μετά, τα πουλάνε σε άλλες χώρες. Βέβαια τώρα μπαίνουνε στη κυκλοφορία και πολλά νέα αυτοκίνητα, όπως διαπιστώνω να συμβαίνει στην Τουρκία όπου υπάρχουν οικογένειες με 3-4 αυτοκίνητα. Η τουρκική αγορά μπορεί να αποδειχθεί για την HB BODY, πολύ καλή, αρκεί να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε στις τιμές», λέει ο κ.Βασιλειάδης.

Επιμένει ελληνικά

Η HB BODY, με εμπορικές εταιρείες συμφερόντων του κ. Βασιλειάδη σε Ισπανία, Αγγλία και Βουλγαρία, και με γραφεία σε Σερβία και Ρωσία,  παραγωγικά επιμένει …ελληνικά.

«Είχα πει παλαιότερα ότι όποιος επενδύει στην Ελλάδα πρέπει να είναι μαζοχιστής. Το είπα και το πιστεύω, αλλά δεν πάω έξω, γιατί είμαι Έλληνας. Η HB BODY έχει και θα συνεχίσει να έχει την παραγωγική της βάση στην Ελλάδα. Άλλωστε η παραγωγή μας είναι αυτοματοποιημένη πλήρως και οι δυνατότητές μας πάρα πολύ μεγάλες. Δουλεύοντας 8ωρο, θα μπορούσε η παραγωγή μας, οι πωλήσεις μας, να ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και τώρα είμαστε στα 45-50 εκατομμύρια», αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρείας.

Οι στόχοι της HB BODY

«Δεν υπάρχει ένας στόχος. Στόχος μας είναι η παγκόσμια αγορά, αυτές οι 135 χώρες. Δεν υπάρχει χώρα φτωχή και πλούσια, τώρα στείλαμε στο Κονγκό. Μία μεγάλη αγορά, όπως η κινέζικη για παράδειγμα, αποδεικνύεται δύσκολη γιατί σκοντάφτεις και στη μεγάλη δυσπιστία των Κινέζων.  Επίσης άλλη μεγάλη αγορά είναι η ινδική, αλλά και αυτή δύσκολη. Η αγορά που είναι πολλά υποσχόμενη, είναι η αφρικανική. Γενικότερα θα έλεγα ότι  όλες οι χώρες χρειάζονται τα προϊόντα μας, το θέμα είναι ποιές ποιότητες και σε τι τιμές. Έχουμε όμως τη δυνατότητα προσαρμογής στις ιδιαιτερότητες των πελατών», συνεχίζει ο ίδιος.

Η HB BODY, είχε ήδη ανοίξει τα φτερά της για τις αγορές του εξωτερικού, πολύ πριν οι ελληνικές επιχειρήσεις, λόγω κρίσης, αναγκασθούν να βγούνε εκτός συνόρων, υφιστάμενες όμως τις μεγάλες πιέσεις του ανταγωνισμού, τις σκληρές πιέσεις στις τιμές.

«Τις πιέσεις αυτές τις αντιμετωπίζεις με ένα τρόπο. Φροντίζεις να έχεις πολύ καλή ποιότητα, προϊόν που το θέλει η αγορά.  Όταν έχεις ποιότητα, βάζεις τους όρους σου. Δεν υπάρχουν παραγγελίες ανοικτές, λεφτά ανοικτά, γιατί ότι υπάρχει ανοικτό μπορείς να το θεωρείς χαμένο.  Το ρίσκο που παίρνουμε είναι λελογισμένο και αυτό δικαιολογείται μόνο αν είναι να πάρεις μία αγορά», εξηγεί.

Να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι πελάτες της  HB BODY, πληρώνουν προκαταβολικά, κάποιοι προσκομίζοντας letters of credit και μόνο για το 1% γίνονται δεκτά γραμμάτια.  Έτσι, η εταιρεία, εξασφαλίζει ρευστότητα και έχει τη δυνατότητα να κινείται δυναμικά, αναπτυξιακά.

Τα οικονομικά μεγέθη

Για την εταιρεία, το 2012 ήταν μία χρονιά αυξημένων πωλήσεων αλλά και κερδών. Ο τζίρος ανέβηκε στα 44,5 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη στα 7,2 εκατ. ευρώ, έναντι πωλήσεων 42 εκατ. και κερδών 6,5 εκατ. το προηγούμενο έτος. Σχεδόν το 88% των πωλήσεων πραγματοποιείται στο εξωτερικό, αλλά και τα μερίδια της εταιρείας στην εσωτερική αγορά αυξήθηκαν επειδή οι μικροί εισαγωγείς δεν άντεξαν σε καιρό κρίσης.

Η εταιρεία, διατήρησε το προσωπικό της που στο εσωτερικό συνολικά φτάνει στα  230 άτομα( μαζί με τους 13 εργαζόμενους στο υποκατάστημα της Αθήνας), χωρίς να προχωρήσει σε μειώσεις αποδοχών.

Άλλα περίπου 100 άτομα απασχολούνται στις εμπορικές επιχειρήσεις του κ. Βασιλειάδη σε Ισπανία , Αγγλία και Βουλγαρία όπως και στα γραφεία της Σερβίας και της Ρωσίας.

Η ΗΒ ΒΟDY, στα καλά χρόνια του Χρηματιστηρίου, κρατήθηκε μακριά από μία «αγορά – λούνα πάρκ», επένδυσε να μην επενδύσει στην τύχη, άλλωστε ο Ηλίας Βασιλειάδης δεν πιάνει, όπως λέει, ούτε τράπουλα στα χέρια του.

Όσο για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, δεν είναι και ιδιαίτερα αισιόδοξος, παρότι η HB BODY  εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις σχετικά λίγες καλές εξαιρέσεις, αφού τα πράγματα δείχνουν να εξελίσσονται θετικά  για την εταιρεία το 2013.

«Δεν βλέπω την κατάσταση να βελτιώνεται, άμεσα, για την ελληνική επιχείρηση και αυτό κυρίως γιατί οι πολιτικοί μας, οι καλύτεροι από αυτούς, είναι φιλέλληνες, δεν είναι Έλληνες. Από εκεί ξεκινάει το πρόβλημα, κοιτάζουν τις θέσεις τους, τα ψηφαλάκια τους. Μα αν το καράβι δεν πάει καλά και μπατάρει, και καπετάνιος αν είσαι, θα πνιγείς. Το καράβι πρέπει να πηγαίνει σωστά, έστω κι αν πηγαίνει κάπως αργά», τονίζει και καταλήγει:

«Για τους επιχειρηματίες, στις σημερινές συνθήκες, είναι δύσκολα τα πράγματα. Δεν έχουμε ανάπτυξη άρα οι όποιες πρωτοβουλίες απαιτούν μεγάλες επενδύσεις. Θα έλεγα πως οι κλάδοι που έχουν περισσότερες προοπτικές είναι της υψηλής τεχνολογίας, όχι αυτοί που βασίζονται στην κατανάλωση. Τονίζω ότι  όποιοι θέλουν να τολμήσουν επιχειρηματικά, θα πρέπει να έχουν εξωστρέφεια, αυτό το θεωρώ απαραίτητο».

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ








ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ