Skip to main content

Πώς κρίνουν οι φοιτητές τη λειτουργία της φοιτητικής λέσχης του ΑΠΘ

Τι έδειξε έρευνα με τη συμμετοχή 1.280 φοιτητών. Τι λένε για το φαγητό, την καθαριότητα, τη συμπεριφορά του προσωπικού - Τα πάραπονα

του Δημήτρη Παπανίκου

Ιδιαίτερα θετική είναι η γνώμη που έχουν οι φοιτητές του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης (ΠΦΛ). Αυτό προκύπτει από έρευνα την οποία έκανε η διοίκηση της ΠΦΛ στη διάρκεια του περασμένου έτους. Η έρευνα γνώμης έγινε μέσω ειδικού ερωτηματολογίου το οποίο στάλθηκε ηλεκτρονικά σε 6.300 φοιτητές του ΑΠΘ οι οποίοι είχαν υποβάλει αίτηση για σίτιση. Απ’ αυτούς ανταποκρίθηκαν και απάντησαν οι 1.280.

Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε έντεκα ερωτήσεις σχετικά με το φαγητό (ποιότητα, ποσότητα, ποικιλία), τη συχνότητα των επισκέψεων στην ΠΦΛ, την καθαριότητα (χώρων και σκευών) και τη συμπεριφορά του προσωπικού. Επιπλέον, ζητήθηκε από τους φοιτητές να διατυπώσουν σχόλια και παρατηρήσεις για τη λειτουργία της ΠΦΛ.

Τα αποτελέσματα

Από τις απαντήσεις των 1.280 φοιτητών προκύπτουν τα ακόλουθα:
- Κάθε μέρα επισκέπτεται το εστιατόριο το 21,48% των φοιτητών, 36,25% τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, 19,53% τουλάχιστον δύο φορές, 11,64% τουλάχιστον 1 φορά, ενώ το 10,94% σπανιότερα.
- Εξ αυτών, οι μισοί (50,55%) τρώνε στην ΠΦΛ μόνο μεσημέρι, 40,78% μεσημέρι και βράδυ, ενώ το 7,97% κάνει τρία γεύματα (πρωί, μεσημέρι και βράδυ).
- Ως προς την ποιότητα του φαγητού, το 57,11% τη βρίσκει καλή, το 23,67% πολύ καλή, το 16,02% κακή και το 2,27% εξαιρετική.
- Ως προς την ποικιλία του φαγητού, το 47,27% τη βρίσκει καλή, το 32,11% πολύ καλή, το 12,97% κακή και το 6,48% εξαιρετική.
- Ως προς την ποσότητα, 45,55% τη θεωρεί καλή, 25,31% πολύ καλή, 21,48% κακή και 6,17% εξαιρετική.
- Όσον αφορά την καθαριότητα των χώρων της ΠΦΛ το 46,48% τη θεωρεί καλή, 31,72% πολύ καλή, 12,42% κακή και 7,97% εξαιρετική.
- Ως προς την καθαριότητα των σκευών, το 47,5% τη θεωρεί καλή, το 27,11% πολύ καλή, το 17,58% κακή και το 6,88% εξαιρετική.
- Αναφορικά με την καθαριότητα των χώρων υγιεινής (τουαλέτες κ.λπ.), το 68,6% θεωρεί ότι είναι καλή έως πολύ καλή, το 23,83% κακή και το 5,89% εξαιρετική.
- Το 78,83% κρίνει τη λειτουργικότητα του εστιατορίου καλή έως πολύ καλή, το 12,11% κακή και το 7,73% εξαιρετική.
- Καλή θεωρεί το 43,59% την ταχύτητα εξυπηρέτησης, πολύ καλή το 24,22%, κακή το 22,42% και εξαιρετική το 8,52%.

Οι παρατηρήσεις των φοιτητών

Οι κυριότερες παρατηρήσεις τις οποίες έκαναν οι φοιτητές αφορούσαν στα εξής:
- Οι σαλάτες και τα μαχαιροπήρουνα να πλένονται καλύτερα. Η διοίκηση της ΠΦΛ προέβη σε άμεσες συστάσεις προς την ανάδοχο εταιρία κέτερινγκ και προς τους ελεγκτές ποιότητας της ΠΦΛ.
- Ορισμένες ώρες στη διάρκεια της λειτουργίας του εστιατορίου αλλάζει το προγραμματισμένο μενού. Υπήρξαν συστάσεις προς τον ανάδοχο και προς τους ελεγκτές ποιότητας να τηρείται αυστηρά το μενού.
- Ο χώρος των τουαλετών δεν είναι καθαρός και δεν έχει χαρτί υγείας και σαπούνι. Υπήρξε παρέμβαση ώστε ανά 15 λεπτά οι χώροι να καθαρίζονται και να έχουν πάντοτε χαρτί και σαπούνι.
- Δεν υπάρχουν ποτήρια για νερό. Η διοίκηση της ΠΦΛ προχώρησε στην παραγγελία 6.000 ποτηριών τα οποία θα είναι διαθέσιμα το προσεχές διάστημα.
- Ορισμένες ημέρες υπάρχει αναμονή μέχρι 30 λεπτά για την παραλαβή του φαγητού. Προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα λειτουργεί και η Άνω Λέσχη με δύο διανομές και το φαινόμενο έχει υποχωρήσει.
- Ορισμένες ημέρες υπάρχει μεγάλη αναμονή για την παράδοση των δίσκων μετά το φαγητό. Για να λυθεί το πρόβλημα κατασκευάστηκαν επιπλέον γραμμές (ιμάντες) για την παράδοση των δίσκων.
- Ορισμένοι φοιτητές εξέφρασαν παράπονα ότι η συμπεριφορά των ελεγκτών εισόδου δεν είναι ευγενική. Άλλοι ζήτησαν να βελτιωθεί ο έλεγχος κατά την είσοδο ώστε να εισέρχονται στο εστιατόριο μόνον φοιτητές.

Κατόπιν αυτού η διοίκηση της ΠΦΛ προχώρησε σε συστάσεις προς τους ελεγκτές και για τις δύο κατηγορίες παραπόνων.