Skip to main content

Ιδιώτες δηλώνουν «παρών» για την αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης

O Μιχάλης Ζορπίδης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης δηλώνουν έτοιμοι να παρέχουν λεωφορεία για τις μετακινήσεις.

Διατεθειμένοι να συνδράμουν στις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων παρέχοντας τα λεωφορεία τους εάν και όποτε τους ζητηθεί από κάποιον αρμόδιο φορέα (δήμο ή περιφέρεια) δηλώνουν δύο τουριστικοί πράκτορες της Θεσσαλονίκης δίνοντας μια κάποια λύση στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ. Ακόμη τονίζουν πως σε περίπτωση που «ανοίξει» η αγορά των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη και «σπάσει» το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ, θα πραγματοποιήσουν δυναμική είσοδο.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στη Voria.gr, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ιδιοκτήτης του τουριστικού γραφείου Zorpidis Travel, Μιχάλης Ζορπίδης, δηλώνει έτοιμος να παράσχει τα λεωφορεία του προς το επιβατικό κοινό της πόλης. «Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ το σκέφτομαι να δώσω τα λεωφορεία μου για να μετακινούνται δωρεάν οι Θεσσαλονικείς για όσο διάστημα χρειαστεί. Είναι αδιανόητο να μένει για τόσες μέρες χωρίς αστική συγκοινωνία η Θεσσαλονίκη», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος καλεί το υπουργείο Μεταφορών να βάλει στο τραπέζι την απελευθέρωση τόσο της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης όσο και των υπεραστικών γραμμών (ΚΤΕΛ). Σημειώνεται πως το Zorpidis Travel είχε αναλάβει τα δρομολόγια από και προς την 81η ΔΕΘ το τελευταίο Σαββατοκύριακο της διοργάνωσης, όταν και ξεκίνησε η επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου, τονίζει πως ο Σύνδεσμος και τα μέλη του είναι έτοιμoι να συνδράμουν στις μετακινήσεις εντός της Θεσσαλονίκης, εφόσον κατατεθεί σχετικό αίτημα. «Είμαστε απολύτως έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε ένα τέτοιο κάλεσμα και να αναλάβουμε άμεσα τις 8-9 κύριες γραμμές της αστικής συγκοινωνίας, που καλύπτουν το 75% της κίνησης», τόνισε.

Ο ίδιος κάλεσε κυβέρνηση και ΟΑΣΘ να βρουν άμεσα λύση, υπογραμμίζοντας πως τα μεγαλύτερα θύματα της διαμάχης είναι οι εργαζόμενοι, που παραμένουν απλήρωτοι για σχεδόν τρεις μήνες, όπως και χιλιάδες Θεσσαλονικείς που ταλαιπωρούνται την τελευταία εβδομάδα. Ζητεί ακόμη να «σπάσει» το μονοπώλιο στις συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ) τονίζοντας πως με τον ανταγωνισμό θα προσφέρονται καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές. «Τα μονοπώλια στις συγκοινωνίες είναι λάθος και τα "πληρώνει" το επιβατικό κοινό. Όπου υπάρχει μονοπώλιο δεν υπάρχει ανταγωνισμός και αυτό είναι κακό για τους πολίτες», επισημαίνει.

Να σημειωθεί πως ο κ. Πεζίκογλου, όταν ο ΟΑΣΘ είχε καταργήσει τα νυχτερινά δρομολόγια, το 2014, είχε καταθέσει αίτημα προς το υπουργείο Μεταφορών για να τα αναλάβει, ωστόσο είχε λάβει αρνητική απάντηση, λόγω του μονοπωλίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2020.