Skip to main content

Η «Βεργίνα» κερδίζει έδαφος στον «πόλεμο» της αγοράς μπύρας

Αύξηση πωλήσεων, κέρδη και ενίσχυση της μικροζυθοποιίας με την παραγωγή ελληνικής βύνης. Διεθνείς διακρίσεις για την σταρένια «Βεργίνα Weiss».

της Άννης Καρολίδου

Στον πόλεμο που υπάρχει στην αγορά της μπίρας, η Ζυθοποιία Μακεδονίας- Θράκης Α.Ε., απαντάει με τις σημαντικές διακρίσεις που έχει κερδίσει η «Βεργίνα», πιο πρόσφατα με τη σταρένια «Bεργίνα Weiss», τις ξεχωριστές γεύσεις της «Βεργίνα Red» και της ...αυτοκρατορικής «Βεργίνα Πορφύρα», ενώ πλέον η premium lager της έχει πετύχει να γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα της αγοράς.

Σε αυτό τον «πόλεμο» που στόχο είχε να κρατήσει τη «Βεργίνα» μακριά από την «κρύα αγορά» (μπαράκια, εστιατόρια κλπ) αναφέρθηκε ο διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης της Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης Α.Ε., Δημήτρης Κρις, ο οποίος τόνισε στη διάρκεια μίας βραδιάς ....μπιρογνωσίας στο «ΖΥΘΟ Ντορέ» της Θεσσαλονίκης, ότι η θρακιώτικη ζυθοποιία, με την ξανθιά lager στη μπλέ φιάλη, κατόρθωσε πλέον να γίνει μία από τις δημοφιλείς μπίρες που παράγονται στη χώρα μας, από μία 100% ελληνική εταιρεία.

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης, που τάραξε τα νερά της ελληνικής αγοράς όταν ο Δημήτρης Πολιτόπουλος έβγαλε τη «Βεργίνα», το 1998, φέρνει στον κλάδο αλλά και στην πρωτογενή παραγωγή καινοτομικές δράσεις που αλλάζουν τα δεδομένα. Έτσι, πριν ακόμη αρχίσουμε να συζητάμε στη χώρα για τη συμβολαιακή γεωργία, η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης, άρχισε να την κάνει πράξη από το 2006. Σήμερα συνεργαζόμενοι γεωργοί καλλιεργούν με κριθάρι, για τη ζυθοποιία, 17.000 στρέμματα, ενώ επιπλέον 800 στρέμματα καλλιέργειας με τσάι του βουνού, μπήκαν στη συμβολαιακή, για το νέο παιδί της εταιρείας, το αφέψημα «tuvunu».

H επόμενη μεγάλη κίνηση, που χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια 4 εκατ. ευρώ, είναι το βυνοποιείο της εταιρείας, το οποίο δεν καλύπτει μόνο τις ανάγκες της Ζυθοποιίας Μακεδονίας - Θράκης, αλλά προμηθεύει με βύνη και αρκετές ελληνικές μικροζυθοποιίες, οι οποίες σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να κάνουν εισαγωγές. Ήδη, από το βυνοποιείο που άρχισε να λειτουργεί το 2014, γίνονται και εξαγωγές σε Τουρκία, Βουλγαρία και Κύπρο.  

Σε μια αγορά που έχει πλέον ανοίξει, σε πολλές ζυθοποιίες και σήματα, ακόμη και στις δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης, η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης πέτυχε το 2014 και πάλι αύξηση πωλήσεων, ενώ είχε μία κερδοφόρα χρήση, με αυξημένα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤDA), σε σύγκριση με το 2013. Να σημειωθεί ότι το 2013 η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 16,6 εκατ. ευρώ(αυξημένο κατά 2,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά) και κέρδη προ φόρων 1,9 εκατ. ευρώ, κατά πολύ αυξημένα σε σύγκριση με τις 622.482 ευρώ του 2012.

To 2014, oι πωλήσεις αυξήθηκαν στα περίπου 17 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,420 εκατ. ευρώ, μειωμένα συγκριτικά με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς, λόγω των υψηλών αποσβέσεων για το βυνοποιείο, που ανήλθαν σε 1,5 εκατ. ευρώ.

Σήμερα οι εξαγωγές της «Βεργίνα» αντιστοιχούν περίπου στο 5% των συνολικών πωλήσεων και κατευθύνονται σε Αγγλία, ΗΠΑ, Ιταλία, αλλά και Αυστραλία και Ιαπωνία. Και αυτό γιατί στόχος της εταιρείας, που παράγει 200.000 εκατόλιτρα το χρόνο, είναι να ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά και να πιάσει μερίδιο 7% στην εσωτερική κατανάλωση.

Το προϊόν ωστόσο που άρχισε να έχει μία πολλά υποσχόμενη εξαγωγική πορεία, είναι το τσάι «tuvunu», το οποίο διοχετεύεται στις παραπάνω χώρες αλλά και σε Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, αλλά και Κύπρο, Βουλγαρία.