Skip to main content

Οι τελωνειακοί δείχνουν τον ΟΛΘ για τις καθυστερήσεις στο λιμάνι

Η Ομοσπονδία των Τελωνειακών τονίζει ότι αυξήθηκε η διακίνηση containers, εγχωρίων προς εξαγωγή, κατά την περίοδο της απεργίας στην Πύλη 16 του ΟΛΘ.

H απεργία των τελωνειακών στην ‘Πύλη 16’ του ΟΛΘ, στη τρίτη, νυκτερινή βάρδια, δεν έχει προκαλέσει εκτροπή της διακίνησης εμπορευμάτων στις 130 ημέρες της κινητοποίησης, διάστημα κατά το οποίο, η εμπορευματική διακίνηση αυξήθηκε, όπως υποστηρίζεται από την Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος.

Η Ο.Τ.Υ.Ε. παραθέτει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, στο τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2017, τα εγχώρια προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια αυξήθηκαν κατά 16,81%, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2016, παρ΄ ότι η ‘Πύλη 16΄ ήταν 16ωρη (σ.σ. δύο βάρδιες) και όχι 24ωρη.

Οι τελωνειακοί υποστηρίζουν ότι για τις όποιες καθυστερήσεις παρατηρούνται, αυτές οφείλονται στον ΟΛΘ, στις «αδικαιολόγητες διακοπές» στις φορτοεκφορτώσεις αλλά και «σε αδυναμία στοιχειώδους προγραμματισμού αφίξεων των πλοίων». Τέλος προσθέτουν, ότι στη σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιανουαρίου, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, η Ο.Τ.Υ.Ε. απάντησε με συγκεκριμένα στοιχεία, χαρακτηρίζοντας «αστήρικτους» και «αναληθείς» τους ισχυρισμούς συγκεκριμένων φορέων.

Το κείμενο του δελτίου τύπου της Ο.Τ.Υ.Ε. έχει ως ακολούθως:

«Η απεργιακή κινητοποίηση στην Πύλη 16 του Α΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης, έχει ξεκινήσει από την 16η Σεπτεμβρίου 2017 και συνεχίζεται, με καθολική συμμετοχή και στήριξη όλων των συναδέλφων. Συνεχίζοντας στην 130η μέρα απεργίας, η Ο.Τ.Υ.Ε. παραθέτει τα παρακάτω αριθμητικά στοιχεία προκειμένου να παρουσιάσει την πραγματική εικόνα σε σχέση με την εν λόγω κινητοποίηση.

«Τα παρακάτω στοιχεία αποδεικνύουν πως ουδεμία εκτροπή της υφιστάμενης εμπορευματικής διακίνησης δημιουργήθηκε, αλλά αντιθέτως η εμπορευματική διακίνηση αυξήθηκε κατά την διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης με 16ωρη λειτουργία της Πύλης και 24ωρη λειτουργία του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

«Από τα στοιχεία που συλλέγουμε καθημερινά και παρουσιάζουμε στον παρακάτω πίνακα, προκύπτει πως η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. με τις δεδομένες προσαρμογές που έχει πραγματοποιήσει ως προς τη λειτουργία των γερονογεφυρών, δεν έχει περιθώρια βελτίωσης του αριθμού των φορτοεκφορτώσεων, σε αντίθεση με τις πρωινές και απογευματινές ώρες.

 «Άρα οι όποιες διορθωτικές κινήσεις από πλευράς Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και λοιπών εμπλεκομένων, πρέπει να έχουν ως στόχευση τις πρωινές και απογευματινές ώρες, που οι κινήσεις υστερούν κατά πολύ σε σχέση με τις ώρες κατά τις οποίες η Πύλη 16 δεν λειτουργεί.

«Τα παραπάνω στοιχεία που αποτυπώνουν, αναμφισβήτητα, την πραγματική εικόνα της διαμορφωθείσας κατάστασης, τα παρουσιάσαμε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Σ.Ε.Β.Ε στα γραφεία τους την 15-1-2018. Δυστυχώς η πλειοψηφία των παρευρισκομένων φορέων, δεν συζήτησε τα αριθμητικά δεδομένα που παραθέσαμε, παρότι προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από στοιχεία της ίδιας της Ο.Λ.Θ. Α.Ε.! Αποδεικνύεται, με τα δικά τους στοιχεία, ότι δεν επαληθεύθηκαν οι αστήρικτοι, αβάσιμοι, και αναληθείς ισχυρισμοί συγκεκριμένων φορέων, "περί ελλείψεων προϊόντων ενόψει εορτών, προβλημάτων στην τροφοδότηση της αγοράς της Θεσσαλονίκης και προσφυγής σε άλλους λιμένες για την πραγματοποίηση των εξαγωγών" που με περίσσια ευκολία διακινούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα στα τοπικά Μ.Μ.Ε.

«Οι ισχυρισμοί τους περί καθυστερήσεων των πλοίων καταρρίφθηκαν, αφού το προηγούμενο διάστημα, η αναμονή των πλοίων στο αγκυροβόλιο ήταν πλέον ελάχιστες ώρες, όταν φυσικά δεν υπολειτουργούν, ή παύουν να λειτουργούν τελείως οι γερανογέφυρες. Οι όποιες καθυστερήσεις παρατηρούνται στο εξής, οφείλονται σε αδυναμία στοιχειώδους προγραμματισμού αφίξεων των πλοίων και αδικαιολόγητες διακοπές των φορτοεκφορτώσεων από πλευράς της Ο.Λ.Θ. Α.Ε..

«Ενημερώσαμε επίσης τους φορείς, ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της εν λόγω κινητοποίησης, τις πρωινές ώρες από 06:00 έως 08:00, με ευθύνη των εμπλεκομένων στη διαδικασία της εξαγωγής, δεν παρατηρείται είσοδος εμπορευματοκιβωτίων από την Πύλη 16, γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν υπάρχει ανάγκη διεύρυνσης ωραρίου (πέραν των 16 ωρών).

«Επαναλαμβάνουμε πως ο συγκεκριμένος χρόνος λειτουργίας της Πύλης από 06.00 έως 22.00 καθημερινά είναι υπεραρκετός για τον υφιστάμενο όγκο εμπορευματικής διακίνησης και δεν υφίσταται καμία καθυστέρηση με ευθύνη της Τελωνειακής Υπηρεσίας, της οποίας η αρμοδιότητα αναφέρεται στη λειτουργία της Πύλης 16 και όχι του λιμανιού γενικά.

«Ευχαριστήσαμε τον Σ.Ε.Β.Ε που, δια του Προέδρου του, ανέλαβε την πρωτοβουλία για συνάντηση και διάλογο όλων των εμπλεκομένων φορέων. Επιθυμούμε τη συνέχιση του διαλόγου με τεκμηριωμένες απόψεις, εδραζόμενες σε στοιχεία και όχι σε γενικές και αόριστες αναφορές.

«Όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν η συγκεκριμένη κινητοποίηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τήρηση της νομιμότητας και τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επομένως η κωλυσιεργία, η απόκρυψη της πραγματικής εικόνας, η παράβλεψη της ουσίας, οι αστήρικτοι ισχυρισμοί και κατηγορίες δεν βοηθούν στην επίλυση του προβλήματος».