Skip to main content

i-spirit: Μηχανήματα POS και αποστολή λιανικών συναλλαγών στην ΑΑΔΕ

Η ανάλυση της i-spirit: Αποστολή λιανικών συναλλαγών στην ΑΑΔΕ, τα μηχανήματα πιστωτικών καρτών (POS) και τι αλλάζει με τα νέα δεδομένα

Τέσσερις απόψεις, από διαφορετική οπτική γωνία, για την Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην υποχρέωση ενός μεγάλου μέρους επαγγελματιών και επιχειρήσεων να προμηθευτούν τερματικό είσπραξης πιστωτικών καρτών (POS) εντός 3 μηνών, παραθέτει η επιστημονική ομάδα της i-spirit

Αναλυτικά:

1.Ψηφιακός έλεγχος πωλήσεων και διασταυρώσεις τριών σημείων (Τράπεζας - Συναλλασσόμενοι - Α.Α.Δ.Ε)  προμηνύουν τίτλους τέλους για το αλισβερίσι μεταξύ ελεγκτών και επιχειρήσεων.

Νέα δεδομένα για τις επιχειρήσεις με τον ν.4446/2016 και την Κ.Υ.Α.

Το μέτρο επιβάλλει:

 1.    Την υποχρεωτική είσπραξη των Αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την χρήση των P.O.S.
 2.     Την διασταύρωση που ενεργοποιείται από τον ελεγκτικό μηχανισμό με την άμεση αποστολή των λιανικών συναλλαγών στην Βάση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.ν4408/ άρθρο 69

Όπως τονίζει ο Cο Founder της i-spirit, Νικόλαος Σπυρόπουλος, η αποστολή των αποδείξεων στην Α.Α.Δ.Ε είναι απλό μέτρο αλλά θέλει προσοχή και σοβαρότητα γιατί δεν θα συγχωρεί λάθη. Σε πρώτη φάση ένας μεγάλος αριθμός από ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις λιανικής, υποχρεούται να εγκαταστήσει φυσικό μηχάνημα (P.O.S) είσπραξης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στην επιχείρηση του αλλά και στην νοοτροπία του.

2.«Όπως στην Αμερική».

Σύμφωνα με τον κ.Σπυρόπουλο, τα πρόστιμα πλέον δεν είναι στην κρίση του εφοριακού, όπως παλαιότερα, που έγραφε την επιχείρηση για μια μουτζούρα ή μια λάθος ημερομηνία. Θα λογίζονται και θα βεβαιώνονται πλέον αυτόματα, χωρίς την παρουσία του. Είναι ένα σημαντικό βήμα γιατί με τους επιτόπιους ελέγχους που γινόντουσαν παλαιότερα, μόνο ένα μικρό ποσοστό από αυτά, έφτανε στο κράτος.

Αλλά δεν αλλάζουν και πολλά. Οι επιχειρήσεις, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι υπάλληλοι των καταστημάτων, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί κατά την «εκτέλεση» της συναλλαγής πώλησης και κατ' επέκταση της είσπραξης αυτής. Η αλήθεια είναι ότι θα έπρεπε ανέκαθεν να ήταν, και όχι μόνο σήμερα που έχουν ψηφιακό έλεγχο από το κράτος. Ο ταμίας της τράπεζας δεν έχει καμία διαφορά από τον ταμεία του καταστήματος με τα υποδήματα, με τον μπακάλη ή με τον επιστήμονα εφόσον ασκεί επιτήδευμα. Το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι διαχειρίζονται χρήματα με σκοπό το εμπορικό κέρδος. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι ο τρόπος ελέγχου της επιχείρησης μας, να γίνεται με τον ίδιο τρόπο που τον κάνει και ο κρατικός μηχανισμός, ώστε να προλάβουν οποιαδήποτε «ατασθαλία». Δηλαδή «ψηφιακά».

Το ταμείο πρέπει πλέον να συμφωνεί καθημερινά με τις πωλήσεις και οποιοδήποτε λάθος έστω και αν αυτό είναι υπέρ του καταστήματος  θα πρέπει να διορθώνεται εκείνη την στιγμή. Ξεχνάμε δηλαδή την ατάκα «Μετά την απομάκρυνση του ταμείου ουδέν λάθος αποδεκτό», που εννοούσαμε πάντα το λάθος υπέρ μας. Σήμερα αν εκδοθεί μια απόδειξη 50€ ορθά και η είσπραξη με την πιστωτική από λάθος είναι 75€ , τότε θα πρέπει να γίνει η κατάλληλη διορθωτική κίνηση απευθείας γιατί θα βγει πρόβλημα στην διασταύρωση και το πρόστιμο θα είναι πολύ περισσότερο από τα 25€ της υπέρ του ταμείου διαφοράς. Ακόμα ένα σημείο προσοχής,  είναι ότι δεν πρέπει να διαγράφεται απόδειξη που έχει εκδοθεί, αλλά να διορθώνεται με αντιλογισμό.

3.Η διασφάλιση που προσφέρει η ηλεκτρονική τιμολόγηση i-spirit

Με την εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit, η επιχείρηση σας αποκτά τον πλήρη έλεγχο στο ταμείο και στις πωλήσεις της. «Η εφαρμογή μας, υποστηρίζει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με τα μηχανήματα είσπραξης των πιστωτικών καρτών (P.O.S). Σε κάθε απόδειξη που εκδίδει ο επαγγελματίας ή η επιχείρηση, αποθηκεύεται αυτόματα ο αριθμός συναλλαγής της Τράπεζας που έδωσε έγκριση για την είσπραξη της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας στην εφαρμογή μας. Επίσης η εφαρμογή, δημιουργεί αυτόματα το x.m.l για την αποστολή των πωλήσεων στην Α.Α.Δ.Ε και αποστέλλει ηλεκτρονικά το αρχείο πωλήσεων στον λογιστή σας. Με την εφαρμογή μας κερδίζετε σε οργάνωση και χρόνο. Δεν διαγράφει αποδείξεις που έχουν οριστικοποιηθεί με αποτέλεσμα να προστεθεί τόσο τον επαγγελματία όσο και τον λογιστή του», αναφέρει ο κ.Σπυρόπουλος.

4.Ουδέν κακό αμιγές καλού.

Τα θετικά του μέτρου είναι:
⦁    Αποφεύγουμε τα πλαστά χαρτονομίσματα
⦁    Αποφεύγουμε τις κλοπές από εξωτερικούς παράγοντες
⦁    Υπάρχει περισσότερος έλεγχος την διαχείριση των οικονομικών μας

Ενημερωθείτε από το www.i-spirit.gr και δείτε εδώ τις κατηγορίες επαγγελμάτων που υποχρεούνται εντός 3 μηνών να εγκαταστήσουν P.O.S