Skip to main content

Τι προτείνει ο δήμος Θεσσαλονίκης για το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης

Νέος γύρος διαβούλευσης του δήμου Θεσσαλονίκης με τους φορείς της πόλης για το νέο ωράριο των φορτοκφορτώσεων στο κέντρο της πόλης.

Να αλλάξει πλήρως το τοπίο στις φορτοεκφορτώσεις επιδιώκει ο δήμος Θεσσαλονίκης, βάζοντας νέους κανόνες για τις ώρες που θα γίνεται η τροφοδοσία των καταστημάτων στο κέντρο της πόλης.

Η νέα πρόταση της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων προβλέπει οι φορτοεκφορτώσεις για τον εφοδιασμό της αγοράς να πραγματοποιούνται πλέον τις βραδυνές ώρες, ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η είσοδος μεγάλων φορτηγών στο κέντρο της πόλης όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η πρόταση της διοίκησης συζητήθηκε χθες κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, όπου αποφασίστηκε οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν νέες παρατηρήσεις επί της πρότασης της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων. Οι προτάσεις των φορέων αναμένεται να κατατεθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ θα υπάρξει στη συνέχεια άτυπη συνάντηση τους με τον εντεταλμένο σύμβουλο του δήμου για θέματα κυκλοφορίας Γιώργο Δημαρέλο. Στη συνέχεια πρόκειται να συνεδριάσει εκ νέου η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για να ανάψει το πράσινο φως. Η πρόταση του δήμου  θα διαβιβαστεί στο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας για τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων καθώς και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τη διέλευση των φορτηγών.

Για το νέο ωράριο φορτοκφορτώσεων είχε προηγηθεί συνάντηση από τον περασμένο Απρίλιο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να βελτιωθεί η χαώδης κατάσταση που επικρατεί σήμερα και να λυθούν τα αλυσιδωτά προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία όλης της πόλης.

«Το ισχύον ωράριο κρίνεται ότι σήμερα δεν εφαρμόζεται στην πράξη, λόγω της πολυπλοκότητάς του και των πολλαπλών διαφορετικών ωραρίων μέσα στη μέρα. Για τον ίδιο λόγο δε, δυσχεραίνεται η αστυνόμευσή του» επισημαίνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς, τονίζοντας πως αυτό είχε ως αποτέλεσμα «να δημιουργούνται οχλήσεις στην πόλη όλη την ημέρα, με παράνομες σταθμεύσεις, είτε διπλοσταθμεύσεις, με συνέπεια την παρεμπόδιση της προσβασιμότητας των πεζών».

Η δημοτική αρχή κάνει λόγο για ένα αποτελεσματικότερο στην εφαρμογή και κατανόησή του ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, που ταυτόχρονα θα μπορεί να αστυνομευτεί και πιο αποτελεσματικά. .

Τι προβλέπει η πρόταση του δήμου Θεσσαλονίκης για το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης

Ο καθορισμός του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για εμπορικούς σκοπούς και ιδίως την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών λιανικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των υπεραγορών τροφίμων (Super Market) και λοιπών καταστημάτων, στο Δήμο Θεσσαλονίκης ως εξής:

1. Σε όλες τις οδούς του Δήμου της Θεσσαλονίκης, για φορτηγά οχήματα ωφέλιμου φορτίου μέχρι 8 τόνους, επιτρέπεται η στάση παρά το κράσπεδο για φορτοεκφόρτωση ως εξής:
Δευτέρα έως Παρασκευή από 20:30 έως 08:30 της επομένης.    

Σαββατοκύριακα από 17:00 του Σαββάτου έως 08:30 της Δευτέρας.

Αργίες ελεύθερα.

2. Στις Ειδικές Λωρίδες Λεωφορείων (λεωφορειολωρίδες), να απαγορεύεται η φορτοεκφόρτωση κατά τις ώρες λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα: .

α) στην οδό Μητροπόλεως (στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονοδρόμου, ωράριο Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00 – 22.00),
β) στην οδό Τσιμισκή, στο τμήμα της από την οδό Αγγελάκη έως την οδό Κομνηνών (στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονοδρόμου, ωράριο Δευτέρα έως Παρασκευή 06.30 – 20.30),
γ) στη Λεωφ. Βασ. Όλγας  και στη συνέχεια στη Βασ. Γεωργίου έως την οδό Ναπ. Ζέρβα (στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά μονοδρόμου, ωράριο Δευτέρα έως Παρασκευή 06.30 – 20.30),
δ) στην οδό Γ. Παπανδρέου, στο τμήμα της από την οδό Κορομηλά και μέχρι 35μ. πριν από τη διασταύρωση με την οδό Θ. Σοφούλη, (στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά του μονοδρόμου, ωράριο 12.00 – 21.00),
ε) στην οδό Αγγελάκη, από την πλατεία ΧΑΝΘ και έως 60μ. πριν από την πλατεία Συντριβανίου, (στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά του μονοδρόμου, ωράριο 06.30 – 20.30), στ) στην οδό Αλ. Παπαναστασίου, στο τμήμα της από τον κόμβο με την οδό Βαλαγιάννη και στη συνέχεια στη Λεωφόρο Στρατού, μέχρι την οδό Κυβερνίδου, (στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης, ωράριο 06.30 – 20.30), ζ) στη Λεωφόρο Στρατού, στο τμήμα της από την οδό Ν. Ζέρβα και μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Μπιζανίου, (στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς Χαριλάου, ωράριο 06.30 – 20.30), η) στην οδό Αλ. Παπαναστασίου, στο τμήμα της από τον κόμβο Κωνσταντινουπόλεως–Λεωφόρου Στρατού και μέχρι 27μ πριν από τη διασταύρωσή της με την οδό Βαλαγιάννη, (στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς Χαριλάου, ωράριο 06.30 – 20.30).

3. Πέραν των ανωτέρω, η φορτοεκφόρτωση να επιτρέπεται για τα οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 1,5 τόνο, ανεξαρτήτως ωραρίου και μόνο στις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών οχημάτων άνω του 1,5 τόνου

Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου θεωρεί πολύ σημαντική, ειδικά για το ιστορικό και εμπορικό κέντρο, τη σύνδεση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων με την απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών οχημάτων άνω του 1,5 τόνου και προτείνει:

Την απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών οχημάτων άνω του 1,5 τόνου, στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της πόλης, κατά τις ώρες Δευτέρα έως Παρασκευή από 08:30 έως 20:30 και Σαββατοκύριακα από 08:30 έως 17:00 του Σαββάτου.

Η περιοχή αυτή περικλείεται από τις οδούς Αγ. Δημητρίου-Καραολή & Δημητρίου – Δωδεκανήσου – Σαλαμίνος – Κουντουριώτη - Λ. Νίκης - Ν. Γερμανού – Αγγελάκη - Εθν. Αμύνης - Αγ. Δημητρίου συμπεριλαμβανομένων των οδών αυτών με εξαίρεση την οδό Αγ. Δημητρίου.

Κατ’ εξαίρεση δηλαδή, να επιτρέπεται η διέλευση για φορτηγά οχήματα μέχρι 8 τόνους ωφέλιμο φορτίο κατά τη διάρκεια του ισχύοντος ωραρίου φορτοεκφόρτωσης.

Ειδικές περιπτώσεις:

1. Τα φορτηγά οχήματα Δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης που μεταφέρουν οικοδομικά υλικά, τα ειδικά οχήματα έτοιμου σκυροδέματος, γερανοφόρα οχήματα και οποιαδήποτε μηχανήματα τεχνικών έργων, να επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός των ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, μετά από άδεια.
2. Απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες όπως οι μεταφορές οικοσκευών, επαγγελματικού εξοπλισμού, μεταφορές ογκωδών με γερανοφόρα ή μη οχήματα κ.α..

«Με τη συγκεκριμένη πρόταση, θα έχουμε ελάφρυνση του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της πόλης από την επιβάρυνση της κυκλοφορίας των φορτηγών, η οποία έχει συνέπεια τη μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας των οδών, σε κάποιες δε περιπτώσεις και τον αποκλεισμό τους, το θόρυβο, την ατμοσφαιρική ρύπανση και τη γενικότερη καθυστέρηση στα δρομολόγια των οχημάτων, είτε πρόκειται για λεωφορεία και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είτε για ταξί και Ι.Χ. Θα διευκολυνθεί επίσης η αστυνόμευση από τα αρμόδια όργανα που θα αστυνομεύουν ταυτόχρονα διέλευση και φορτοεκφόρτωση».

Για τους πεζοδρόμους και την αγορά του Εμπορικού και Ιστορικού Κέντρου που εντάσσεται σε αυτούς, ο κανονισμός λειτουργίας και το ωράριο φορτοεκφορτώσεων θα καθορίζεται στον κανονισμό λειτουργίας του πεζόδρομου, που θα εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο, το δε ωράριο τους θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο και μικρότερο τμήμα του γενικού ωραρίου φορτοεκφόρτωσης.         
   
Ενστάσεις από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Για προχειρότητα από την πλευρά του δήμου, σχετικά με τον τρόπο που ενήργησε για το θέμα του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων έκανε λόγο το μέλος του Δ.Σ. του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Σωματείου Ζαχαροπλαστών Μάριος Παπαδόπουλος, ο οποίος εκπροσώπησε το ΒΕΘ στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. «Πρέπει να γίνει νέα διαβούλευση από τις αρχές Γενάρη για να μη δημιουργήσουμε ένα νέο έκτρωμα στο δήμο» τόνισε, μιλώντας στη Voria.gr. Όπως εξήγησε, «η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν λανθασμένη από την πλευρά του δήμου», σημειώνοντας παράλληλα, πως «δε γίνεται αυτές τις ημέρες που η αγορά έχει πολύ δουλειά λόγω εορτών να πραγματοποιείται τέτοια συζήτηση».

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, πρέπει ο δήμος στις προτάσεις του να συμπεριλάβει και επέκταση του ωραρίου 12.30 – 15.30, καθώς εκείνες τις ώρες το κέντρο δεν έχει πολύ κίνηση και πως αυτό θα διευκολύνει τους επιχειρηματίες. Σημείωσε, επίσης, ότι πρέπει να δημιουργηθούν θέσεις φορτοεκφόρτωσεις και μέσα στις λεωφορειολωρίδες στις οποίες η στάθμευση θα επιτρέπεται για περίπου 20 λεπτά. Βέβαια, όπως σημείωσε, σε αυτές τις θέσεις να μη παρκάρουν άλλα οχήματα.