Skip to main content

Τι αγαπούν οι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη και τι τους απογoητεύει

Το 96% των επισκεπτών δηλώνει ότι θα επισκεφθεί ξανά την πόλη, ενώ οι 7 στους 10 μένουν περισσότερο ευχαριστημένοι απ' ό,τι προσδοκούσαν.

Το 96% των ταξιδιωτών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι θα ξαναέρθει στην πόλη, ενώ οι 7 στους 10 ταξιδιώτες δηλώνουν ότι είχαν καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία στη Θεσσαλονίκη από ό,τι προσδοκούσαν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που έκανε- το 2016 για έκτη συνεχή χρονιά- η GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, φάνηκε ότι η πόλη "κερδίζει πόντους" στην τουριστική αγορά των ευρωπαϊκών πόλεων. Οι τουρίστες επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για την προσωπικότητά της, την κουλτούρα της, τη γαστρονομία και τη διασκέδαση που προσφέρει αλλά και τη συμπεριφορά των κατοίκων της.

Οι τουρίστες στην έρευνα ικανοποίησης, βαθμολόγησαν την Θεσσαλονίκη με ένα μέσο 8,2(ήταν στο 7,9 πριν έξι χρόνια) ενώ σε σύγκριση με το 2015 υπήρξε καλύτερη βαθμολόγηση των πτυχών σήματα και πληροφόρηση, πάρκα και πράσινο, ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ έχασαν πόντους τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η ασφάλεια στην πόλη.

Στα αρνητικά σημεία της Θεσσαλονίκης καταγράφονται τα προβλήματα της καθαριότητας, της ηχορύπανσης, της ασφάλειας των μετακινήσεων και της κατάστασης στις πλατείες και τα πεζοδρόμια, που χειροτέρευσε.

Τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, που άγγιξαν τον πάτο των μειώσεων σε πληρότητες και έσοδα το 2010, αρχίζουν χρόνο με το χρόνο να ανακάμπτουν έτσι που το 2016 οι πληρότητες έφθασαν στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας , δηλαδή κοντά στο 70%. Όμως η αύξηση αυτή δεν συνοδεύτηκε από βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, αφού η μέση τιμή ενός δωματίου κυμαίνεται μεταξύ 64-70 ευρώ, ενώ ειδικά τα 5άστερα ξενοδοχεία έχουν συμπιέσει τις τιμές τους, με αποτέλεσμα η μέση τιμή ενός δωματίου σε ξενοδοχείο 5 αστέρων να είναι κατά 19% χαμηλότερη από ότι το 2008!

Η εικόνα για τον κλάδο βελτιώνεται, δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Θωμόπουλος, οι πληρότητες το 2016 αυξήθηκαν κατά 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης υστερούν σε έσοδα ανά δωμάτιο.

«Ελπίζουμε ότι το 2017 οι πληρότητες θα αυξηθούν κατά επιπλέον 5%-5,5%, αλλά για να μην υποχωρήσει στον ανταγωνισμό η Θεσσαλονίκη, θα πρέπει προτεραιότητα να δοθεί στην μείωση της υπερφορολόγησης, στη μείωση του ΦΠΑ σε λογικά επίπεδα, στον έλεγχο της  σπιτιών που γυρνάνε σε δωμάτια ξενοδοχείων, αλλά και να μην εφαρμοστεί από το 2018 το τέλος διανυκτέρευσης», πρόσθεσε ο κ. Θωμόπουλος.

Τα αποτελέσματα της έρευνας για το 2016 παρουσίασε αναλυτικά ο κ. Stefan Merkenhof,  σημειώνοντας ότι η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία περιλαμβάνονται στις 10 κύριες αγορές της αλλοδαπής για την Θεσσαλονίκη, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της πόλης.

Στη Θεσσαλονίκη οι πληρότητες των ξενοδοχείων αυξήθηκαν αλλά η μέση διαμονή είναι χαμηλή, αφού έχει υπολογιστεί σε 1,9 διανυκτερεύσεις

Πιο γαλαντόμοι από όλους τους ξένους, είναι οι Ρώσοι(116 ευρώ/ημέρα) και έπονται Τούρκοι, Βρετανοί και Αμερικανοί, ενώ πιο σφικτοί είναι οι Γερμανοί(66ευρώ/ημέρα), οι Ρουμάνοι(69 ευρώ/ημέρα ) και οι Σέρβοι (51 ευρώ/ημέρα).

Με βάση τη μελέτη, η Θεσσαλονίκη αλλά και τα σχετικά κοντινά αξιοθέατα της Κεντρικής Μακεδονίας, πρέπει να κάνουν πολλά για να προβάλλουν και να επικοινωνήσουν την περιοχή. Αυτό συμπεραίνεται από το ότι το 83% των ερωτηθέντων είπε πως αποκλειστικός προορισμός του ταξιδιού του ήταν η Θεσσαλονίκη και μόνο το 6% συνδύασε το ταξίδι του και με άλλες περιοχές της Μακεδονίας. Απομονώνοντας τους αλλοδαπούς ταξιδιώτες, το 69% είχε σαν αποκλειστικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη, ενώ το 31% συνδύασε και άλλες περιοχές.

Σύντομους χαιρετισμούς στην εκδήλωση έκαναν ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας.