Skip to main content

Η Πιονγκτσάνγκ στο κυνήγι της τηλεθέασης

Πολλά αγωνίσματα των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων διεξάγονται σε ασυνήθιστες ώρες για τους αθλητές με την προσέλευση στις κερκίδες να είναι ασθενής

Η προσέλευση των θεατών τις πρώτες μέρες των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στην Πιονγκτσάνγκ είναι κάθε άλλο παρά αθρόα σε ορισμένα αγωνίσματα. Η εικόνα στις κερκίδες για τους αθλητές στο δίαθλο αλλά και στο άλμα με σκι ήταν θλιβερή.

Τα συγκεκριμένα αγωνίσματα σίγουρα δεν συγκαταλέγονται στα αγαπημένα των Νοτιοκορεατών ενώ και το τσουχτερό κρύο λειτουργεί ανασταλτικά για όσους σκέπτονται αν θα παρακολουθήσουν από κοντά τους αγώνες. Εξαιρετικά αρνητικός παράγοντας για την προσέλευση φιλάθλων αλλά και για τους αθλητές είναι όμως και οι βραδινές ώρες έναρξης πολλών αγωνισμάτων, για παράδειγμα στις 21.30 (14.30 ώρα Ελλάδας) τοπική ώρα.

Ο αθλητικός διευθυντής της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής Κιτ Μακ Κόνελ έσπευσε πάντως να αντικρούσει την υπόθεση ότι τα συμφέροντα των τηλεοπτικών δικτύων που καλύπτουν τους αγώνες της Πιονγκτσάνγκ έχουν προτεραιότητα έναντι των αθλητών και των θεατών επί τόπου. Γεγονός είναι ότι οι ώρες μετάδοσης για το δίαθλο και τα άλματα είναι βολικές για το ευρωπαϊκό τηλεοπτικό κοινό, για τους αθλητές όμως είναι σε κάθε περίπτωση ασυνήθιστες.

«Όποιος πληρώνει τα περισσότερα χρήματα έχει μεγαλύτερη επιρροή»

Τα εξαιρετικά δημοφιλή στις ΗΠΑ αγωνίσματα καλλιτεχνικού πατινάζ διεξάγονται πρωινές ώρες στην Πιονγκτσάνγκ, επομένως το αμερικανικό δίκτυο NBC μπορεί να τα μεταδώσει στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης των ΗΠΑ. Στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο το 2016 οι άκρως σημαντικοί για την αμερικανική αγορά τελικοί στην κολύμβηση διαρκούσαν εν μέρει μέχρι και τα μεσάνυχτα.

Το NBC πρόκειται να καταβάλει περί τα 6,3 δις ευρώ για τηλεοπτικά δικαιώματα Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι το 2032. Το επίσης αμερικανικό Discovery έχει εξασφαλίσει τα ευρωπαϊκά τηλεοπτικά δικαιώματα για τους τέσσερις Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι το 2024 έναντι 1,3 δις ευρώ. «Όποιος πληρώνει τα περισσότερα χρήματα έχει μεγαλύτερη επιρροή», σχολιάζει ο Τόμας Φούρμαν, διευθυντής του αθλητικού τμήματος του γερμανικού δημόσιου καναλιού ZDF, το οποίο έχει αγοράσει ένα μέρος των δικαιωμάτων μετάδοσης από το Discovery.

Ο Αντρέας Μπάουερ, προπονητής της γερμανικής ομάδας γυναικών στο άλμα με σκι, εξηγεί το δίλημμα που ανακύπτει: «Από τη μία θέλει κανείς να είναι παρών στην οθόνη και να ανεβάζει τα νούμερα τηλεθέασης. Αυτό κάνει καλό στο εκάστοτε άθλημα και στους αθλητές του. Από την άλλη όμως θέλουμε να βλέπουμε ευχάριστες εικόνες και σε αυτές ανήκει και ένα καλό κλίμα στις κερκίδες. Είναι δύσκολο να βρει κανείς το σωστό μέτρο».

Μάρτιν Μπάιλε (dpa) / Άρης Καλτιριμτζής

Πηγή: Deutsche Welle