Skip to main content

Η Περιφέρεια Αττικής θέλει να γίνει προορισμός short break

Στη βάση στρατηγικού σχεδίου επενδύονται περίπου 5 εκατ στο τουριστικό προφίλ της Αττικής, την προβολή του αλλά και σε θεματικές δικτυώσεις.

Υψηλά στις αναπτυξιακές της προτεραιότητες βάζει τον Τουρισμό η Περιφέρεια Αττικής, έχοντας αποφασίσει στη βάση στρατηγικού σχεδίου που εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών και συμφωνήθηκε με όλους τους φορείς του Τουρισμού, να διαθέσει περί τα 4,7 εκατ ευρώ ως το 2020 σε δράσεις επικοινωνίας, προβολής και επιχειρηματικών δικτυώσεων.

Όπως είπε η κ. Ελένη Δημοπούλου, εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος τουριστικής προβολής, η Αττική έχει ένα σύνθετο τουριστικό προϊόν που δεν είναι εύκολο να προβληθεί ως ένα: είναι η Αττική προορισμός city break, τα νησιά είναι προορισμός διακοπών ενώ υπάρχουν και πολλά συνδυασμένα θεματικά τουριστικά προϊόντα.

«Θέλουμε Αθήνα και λεκανοπέδιο, από προορισμός city break να γίνουν προορισμός short break, έτσι ώστε οι επισκέπτες να μένουν στην περιοχή τουλάχιστον 4, επιθυμητά ως και 5 ημέρες και πλέον, οπότε η διαμονή στην Αθήνα να συνδυάζεται με επισκέψεις σε Μαραθώνα ή στην Ελευσίνα που θα είναι και Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021», είπε η κ. Δημοπούλου.

Ήδη το Περιφερειακό Συμβούλιο έχει εγκρίνει τη διάθεση 200.000+4.200.000 ευρώ στην τετραετία 2017-2020, για να διαμορφωθεί το πρόγραμμα προβολής της Αττικής και να επικοινωνηθεί.

Επίσης, στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας έχει εγγραφεί κονδύλι 500.000 ευρώ, για τη χρηματοδότηση clusters/δικτυώσεων (dmο΄s) επιχειρήσεων και φορέων, π.χ. στην εστίαση, to yachting, τα καταλύματα, τον πολιτισμό. Το πρώτο συνεργατικό δίκτυο που οργανώνεται είναι του πολιτισμού.

Παράλληλα, η Περιφέρεια θέλει να προβάλλει και τα νησιά του Σαρωνικού, την Τροιζηνία αλλά και τα Κύθηρα και Αντικύθηρα που είναι στα διοικητικά της όρια.

Σε ό,τι αφορά νούμερα και αφίξεις, στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έρχονται ετησίως περί τα 4 εκατομμύρια επισκέπτες ενώ σε ό,τι αφορά στις διανυκτερεύσεις καταγράφηκε αύξηση, κατά μέσο όρο 14%, σε όλη των Αττική.

Το αρνητικό ωστόσο φαινόμενο, επισήμανε η κ. Δημοπούλου, είναι η μείωση της δαπάνης ανά τουρίστα, ακόμη και από τους Αμερικανούς. Η δαπάνη από 1.300 ευρώ ανά ταξίδι μειώθηκε στα 900 ευρώ. Ωστόσο, από τα στοιχεία των επισήμων καταλυμάτων δεν μπορεί να βγει τελικό συμπέρασμα λόγω της αύξησης των μισθώσεων μέσων Airbnb, αφού στην Αθήνα είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο περί τα 6.000 σπίτια και στην Αττική ολόκληρη γύρω στις 10.000 κατοικίες.

Για την προβολή Αθήνας και Περιφέρειας, θα πρέπει να βελτιωθεί το τουριστικό προϊόν που έχει υποβαθμιστεί στα χρόνια της κρίσης και συγκεκριμένα, το κέντρο της Αθήνας να γίνει πιο καθαρό, να εξωραϊστεί, να βελτιωθεί η σήμανση και η διασύνδεση των χώρων πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Πρώτοι στη λίστα των ξένων επισκεπτών στην Αθήνα είναι οι Άγγλοι, ακολουθούν οι Αμερικανοί και οι κεντροευρωπαίοι, ενώ από τους Γερμανούς που έρχονται στην Ελλάδα μόνο το 3% πηγαίνει στην πρωτεύουσα.