Skip to main content

Οι πέντε μνηστήρες που παραμένουν «ζεστοί» για τον ΟΛΘ

Ποια τα πέντε επενδυτικά σχήματα που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ, δείχνοντας ότι διατηρούν το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του ΟΛΘ.

Πέντε από τους οκτώ μνηστήρες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για "επαναπροσέγγιση", ενόψει προώθησης των διαγωνιστικών διαδικασιών και κατάθεσης -αν καταφέρουν να πιάσουν τους χρόνους- των δεσμευτικών προσφορών στο τέλος Ιουλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, σε αυτούς που ανταποκρίθηκαν είναι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Russian Railways), είναι οι Άραβες του DW και οι Δανοί της Maersk, oι Φιλιππινέζοι της ICTSI αλλά και το γερμανικό fund που βλέπει επενδυτικά τις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.

Οι Ρώσοι oι οποίοι απο εκεί που έδειχναν να αποσύρουν το ενδιαφέρον τους απο την Ελλάδα αφού δεν ικανοποιούνταν η προ διετίας απαίτησή τους να "πάρουν πακέτο το λιμάνι Θεσσαλονίκης με το τρένο", φαίνεται πως παραμένουν στη διεκδίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ενώ πριν λίγες ημέρες εκδήλωσαν ενδιαφέρον και για τον επαναληπτικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στους 'πέντε' που ανταποκρίθηκαν και η ΑPM Terminals B.V.: Ανήκει στο γκρουπ της Maersk, διαχειρίζεται 72 port terminals σε 38 χώρες και διακινεί περί τα 37 εκατ. TEU’s ( containers). H ΑPM Terminals είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στο κλάδος της όσον αφορά τη γεωγραφική της εξάπλωση. Το 2015, μια χρονιά κάμψης στη διακίνηση containers σε Ρωσία, Βραζιλία και Δυτική Αφρική, η εταιρεία διακίνησε 36 εκατομμύρια TEU's και είχε κέρδη 654 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία που έχει έδρα στη Χάγη, συμφώνησε την εξαγορά, στο 100% της Grup Marítim TCB (TCB), του μεγαλύτερου διαχειριστή container terminals της Ισπανίας, με terminals σε Ισπανία, Κολομβία, Βραζιλία, Μεξικό, Γουατεμάλα και Τουρκία.

Το "παρών" έδωσαν και οι Γερμανοί του Deutsche Invest Equity Partners, GmbH: Είναι επενδυτικό κεφάλαιο που έχει έδρα το Μόναχο της Βαυαρίας και διαχειρίζεται περί τα 2,3 δισ. ευρώ. Το επενδυτικό του ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως στη Γερμανία, την Κίνα και τις ΗΠΑ.

International Container Terminal Services, Inc: Ο υποψήφιος από τις Φιλιππίνες, είναι ένας γίγαντας στη διαχείριση  container terminalς και ένας από τους πέντε μεγαλύτερους παγκοσμίως. Η ICTSI βρίσκεται σε 28 λιμάνια παγκοσμίως, με πολύ ισχυρή παρουσία στην Ασία, κατόπιν σε Αφρική και Αμερική, νότια και βόρεια, ενώ στην Ευρώπη έχει τη συγκριτικά μικρότερη παρουσία, σε τρεις χώρες, ήτοι σε Πολωνία, Κροατία και Γεωργία. To Φεβρουάριο του 2015, το γνωστό περιοδικό Forbes, ονόμασε τον ιδρυτή της ICTSI, Ενρίκε Ραζόν, τρίτο πλουσιότερο Φιλιππινέζο.

Οι Άραβες εκδήλωσαν ενδιαφέρον μέσω της P&O Steam Navigation Company (DP World- κρατικής ιδιοκτησίας του Ντουμπάι). Η P&O, η παλιά βρετανική εταιρεία που από το 2006, έχει ενταχθεί στη Dubai Ports World, έχει στη διαχείριση της 65 τερματικών σταθμών, με μεγαλύτερη ανάπτυξη σε Ινδία, Κίνα και Μέση Ανατολή. Σύμφωνα με τις επιλογές της διοίκησης της Ρ&Ο , η εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της σε μεσαίου μεγέθους λιμάνια και επενδυτικά projects σε αναπτυσσόμενες χώρες, κι' έχει αρχίσει συνομιλίες με τις αρχές λιμένων σε Μαγαδασκάρη, Αλβανία και Σομαλία για το λιμάνι της Μπέρμπερα.

Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. : Oι Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι (RZD) έχει κατεβεί στον διαγωνισμό μαζί με τον ελληνικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και, δείχνουν ενδιαφερόμενοι και για τη δημιουργία ενός μεγάλου logistics center, φυσικό και επόμενο αφού είναι υποψήφιοι και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στη περίπτωση των σιδηροδρόμων είναι πλέον ανεξάρτητοι αυτή τη φορά, χώρια από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Να σημειωθεί ότι η RZD, το 2012, ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος μεταφορέας διεθνώς, ενώ έχει τη διαχείριση terminals στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ και του Μουρμάνσκ. Οι Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι επιδιώκουν την απόκτηση συμμετοχών σε λιμάνια για να εξυπηρετούν τη μεταφορά φορτίων door-to-door σε ένα σύστημα συνδυασμένων μεταφορών.

Στους οκτώ που είχαν περάσει στη β' φάση του διαγωνισμού για την ΟΛΘ Α.Ε. είναι ακόμη η ιαπωνική Mitsiu, η ελβετική Duferco και η τουρκική Yilport Holding.

Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν κεφαλαιακή και τεχνική επάρκεια. Κεφαλαιακή σημαίνει ίδια κεφάλαια τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ. Για την τεχνική  επάρκεια απαιτείται να λειτουργούν τερματικούς σταθμούς, δύο ή έστω έναν, με ετήσια κίνηση τουλάχιστον 1.000.000 TEU για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων ( containers) με ετήσια κίνηση 500.000) TEU και άνω, ή, terminal χύδην φορτίου με ετήσια κίνηση 4 εκατ. τόνων και άνω, ή, εναλλακτικά, τουλάχιστον ένα σταθμό πολλαπλών χρήσεων με ετήσια κίνηση 5 εκατ.τόνων μη-μοναδοποιημένου/γενικού φορτίου και άνω.