Skip to main content

Η κορυφαία φέτα Δωδώνη κατέχει μερίδιο 20% στην ελληνική αγορά

΄Αρχισε να λειτουργεί ο νέος σταθμός συγκέντρωσης γάλακτος στη ΒΙΠΕ Παραμυθιάς της Δωδώνης ΑΕ, η οποία το 2010 θα υλοποιήσει επενδύσεις εκσυγχρονισμού 3,5 εκατ. ευρώ.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το τριετές επενδυτικό πρόγραμμα της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη ΑΕ, ύψους 10 εκατ. ευρώ, από το οποίο υλοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος, ενώ  πρόσφατα άρχισε η λειτουργία του νέου σταθμού συγκέντρωσης γάλακτος στη ΒΙΠΕ Παραμυθιάς.

Ο γενικός διευθυντής της Δωδώνης ΑΕ κ. Μάνος Κασσαλιάς, μιλώντας στο Voria.gr επισημαίνει ότι ήδη υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 6,5 εκατ. ευρώ και προβλέπεται οι επενδύσεις που υπολείπονται, ύψους 3,5εκατ. ευρώ, να ολοκληρωθούν εντός του 2010. Οι επενδύσεις αφορούν στη ζώνη γάλακτος, σε υποδομές και σε εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού, αλλά και σε δράσεις περαιτέρω ενίσχυσης της   εξωστρέφειας της εταιρίας. Για το νέο σταθμό στην Παραμυθιά, επισημαίνει ότι με τη λειτουργία του εξορθολογίζεται η συγκέντρωση του γάλακτος στην ευρύτερη Περιφέρεια  της Ηπείρου και σε κάθε νομό  λειτουργεί πλέον ένας κεντρικός σταθμός συγκέντρωσης του γάλακτος. Ο νέος σταθμός συγκεντρώνει το γάλα στο νομό Θεσπρωτίας. Υπογραμμίζει οτι η λειτουργία του νέου σταθμού δεν πρόκειται να επηρεάσει στην ουσία τον τρόπο συλλογής του γάλακτος και αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει καμία απολύτως δυσάρεστη συνέπεια για τους παραγωγούς, αλλά αντίθετα για τους περισσότερους από αυτούς θα υπάρξει βελτίωση των διαδικασιών συλλογής. Εξηγεί ότι η  εταιρία λαμβάνοντας υπόψη τη γεωγραφική κατανομή του εισκομιζόμενου γάλακτος και αξιοποιώντας τις δυνατότητες, που δίνει η λειτουργία της Εγνατίας οδού, προχώρησε στη δημιουργία σταθμού συγκέντρωσης γάλακτος στη ΒΙΠΕ Παραμυθιάς, υλοποιώντας σχεδιασμό από το 2001, σύμφωνα με τον οποίο προβλέπονταν να λειτουργήσει ο νέος σταθμός με την ολοκλήρωση του τμήματος Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.

Επίσης αναφέρει ότι η Δωδώνη προγραμματίζει επενδύσεις εκσυγχρονισμού της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ για το 2010 στην εξαγορασθείσα ΕΛΒΙΖ, έναντι 3,1 εκατ. ευρώ και μετανομασθείσα σε Ζωοτροφές Δωδώνης ΑΕ (ΖΩΔΩ ΑΕ), για την οποία η γαλακτοβιομηχανία αποσκοπεί αποκλειστικά στην κάλυψη των αναγκών των γαλακτοπαραγωγών της και να μην παρουσιάζει ζημίες. Αν και η πρώτη χρήση της θα είναι υπερδωδεκάμηνη και θα κλείσει τέλος του 2010, όπως αναφέρει ο κ. Κασσαλιάς θα είναι κερδοφόρα με λίγα κέρδη, βέβαια, γιατί, όπως δήλωσε, «δεν μας ενδιαφέρει να συγκεντρώνουμε κέρδη, αλλά να διευκολύνουμε τους παραγωγούς».

Όσον αφορά στην κρίση, ο κ. Κασσαλιάς, αναγνωρίζει ότι το 2009  είναι μια δύσκολη χρονιά παγκοσμίως, αλλά για τη Δωδώνη πιστεύει ότι αντέδρασε αποτελεσματικά διεισδύοντας εγκαίρως σε αγορές της Ασίας, που πληθυσμιακά είναι μεγάλες και θεωρούνται αγορές του μέλλοντος.  Σύμφωνα με τις προβλέψεις του οι πωλήσεις θα κυμανθούν φέτος από   105-110 εκατ. ευρώ, έναντι 110εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι. Όσον αφορά στα  κέρδη προ φόρων, προβλέπει ότι θα ανέλθουν σε 2 εκατ. ευρώ, έναντι 1,86 εκατ. ευρώ το 2008.

 Σχετικά με το προιόν leader στην αγορά, που είναι η φέτα Δωδώνη, αναφέρει οτι οι πωλήσεις φέτας σε όγκο στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν  το 25% των συνολικών πωλήσεων της φέτας της εταιρίας, ενώ συνολικά οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 20% του τζίρου της εταιρίας. Παρά την αρνητική παγκόσμια συγκυρία χαρακτηρίζει ως πολύ πολλή  ικανοποιητική την πορεία της εταιρίας γιατί πέρα από τα μεγάλα μερίδια που διατήρησε στην ελληνική αγορά, κατάφερε έγκαιρα να διεισδύσει σε μεγάλες πληθυσμιακά  αγορές της Ασίας, που θεωρούνται αγορές του μέλλοντος και να διατηρήσει την παρουσία της τη δύσκολη φετινή χρονιά.   Συγκεκριμένα η Δωδώνη τοποθέτησε τα προιόντα της σε Κίνα, Ινδία και  Ιαπωνία, ενώ οι χώρες εξαγωγής ανήλθαν σε 30 με πολύ θετική παρουσία στις ισχυρές αγορές των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και της Ευρώπης. Επίσης στη Γαλλία εισήγαγε τα προιόντα της μετά τις αλυσίδες Carrefour και Champion σε μια τρίτη αλυσίδα την Le Clec.

Βέβαια, το ισχυρό της brand είναι η φέτα Δωδώνη, τυποποιημένη και χύμα κατέχει μερίδιο στην ελληνική αγορά της τάξης του 20% σε μια κατακερματισμένη αγορά με 700 τυροκομεία και ο δεύτερος βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από την πρωτοπόρο Δωδώνη.  

Ο κ. Κασσαλιάς θεωρεί ότι η υψηλή ποιότητα των προϊόντων Δωδώνη είναι το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της στρατηγικής της, που μαζί  με τη σταθερή τιμολογιακή πολιτική της αποτελούν πλέον το «όπλο» της εταιρίας, για να αντιμετωπίσει την κρίση και να ελαχιστοποιήσει τις όποιες συνέπειες μπορεί να προκληθούν. 

Η πρωτοπορία της Δωδώνης έγκειται επίσης στο ότι  είναι από τις πρώτες που   υιοθέτησε την αγορανομική διάταξη που υποχρεώνει  τις εταιρίες να αναγράφουν στη συσκευασία την ένδειξη της χώρας προέλευσης του γάλακτος «Από γάλα προέλευσης 100% Ελληνικό»  που θα ισχύσει από 1/1/2010. Το γάλα και το γιαούρτι αναγράφουν ήδη την ένδειξη προέλευσης, το οποίο όχι μόνο είναι ελληνικό, αλλά εξολοκλήρου Ηπειρώτικο, τονίζει ο κ. Κασσαλιάς. Επίσης η Δωδώνη έχει υιοθετήσει την αναγραφή στις συσκευασίες των γαλακτοκομικών προϊόντων το σύστημα διατροφικής πληροφόρησης με βάση την Ενδεικτική Ημερήσια Πρόσληψη (GDA). Το φρέσκο γάλα σε όλους τους τύπους και μεγέθη και τα γιαούρτια της εταιρίας, όπως αναφέρει, κυκλοφορούν πλέον με τις σχετικές πληροφορίες, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή. Τα σύστημα διατροφικής πληροφόρησης με βάση την Ενδεικτική Ημερήσια Πρόσληψη (GDA) είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και είναι ευρέως διαδεδομένο στις αναπτυγμένες χώρες στα πλαίσια του πολέμου κατά της παχυσαρκίας και της υιοθέτησης ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής. Έχει υποχρεωτική εφαρμογή στις ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδά και σε ορισμένες αγγλοσαξονικές χώρες και εθελοντική στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, όπου εφαρμόζεται σταδιακά κυρίως από τις πρωτοπόρους εταιρίες μέχρι να γίνει υποχρεωτική η εφαρμογή του, αναφέρει.

Πάντως στην Δωδώνη, που έχει το εφαλτήριο της στα Ιωάννινα της Ηπείρου, προοιωνίζονται αλλαγές με την τοποθέτηση του νέου διοικητή της ΑΤΕ, δεδομένου ότι στη Δωδώνη κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο 68% και το υπόλοιπο κατέχουν οι τοπικές ΕΑΣ με την ΕΑΣ Ιωαννίνων να διαθέτει το 25%.