Skip to main content

Η κινεζο - ρωσική διείσδυση στην Ελλάδα συνεχίζεται

Συνεχίζεται η κινεζο-ρωσική διείσδυση στην ελληνική επιχειρηματική και ευρύτερη οικονομική πραγματικότητα, όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις...

Συνεχίζεται η κινεζο-ρωσική διείσδυση στην ελληνική επιχειρηματική και ευρύτερη οικονομική πραγματικότητα. Δύο εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος έρχονται απλώς να επιβεβαιώσουν του λόγου το αληθές.

Συγκεκριμένα, κάτι νέο και μεγάλο ετοιμάζουν οι Κινέζοι, της Cosco, στον Πειραιά. Οι πληροφορίες λένε ότι θα έχει να κάνει με την προοπτική να αρχίσουν να ναυπηγούνται και πάλι νεότευκτα πλοία στην εκεί ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Το σχέδιο, όπως μαθαίνουμε, είναι ακόμα σε πρωτόλειο στάδιο, όμως, θα είναι πολύ φιλόδοξο, όπως λένε δύο πηγές που είναι σε θέση να ξέρουν. Ουσιαστικά το project το προανήγγειλε, ακροθιγώς, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κάπτεν Φου Τσενγκίου κατά τη διάρκεια της τελευταίας επίσκεψης του στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Οπως μαθαίνουμε, μάλιστα, από ελληνικής πλευράς, το project θα «τρέξει» ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Στέργος Πιτσιόρλας.

Την ίδια ώρα, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η αυστριακή εταιρεία Cetracore, θυγατρική της ρωσικής Rosneft, που κέρδισε ως γνωστόν σε πλειστηριασμό τα assets του ομίλου Μαμιδάκη, της Jet Oil, θα αξιοποιήσει και το δίκτυο των πρατηρίων που πήρε. Σε πρώτη φάση, θα λειτουργήσει 70, σε όλη την χώρα, αλλά θα ακολουθήσουν κι άλλα. Εννοείται, πάντως, ότι το βασικό asset από αυτή την κίνηση είναι η μεγαλύτερη δεξαμενή υγρών καυσίμων στα Βαλκάνια, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και πλέον της ανήκει.