Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017
x

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΓΗΠΕΔΑ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ... ΝΕΑ ΤΟΥΜΠΑ

Ο αντιπρόεδρος της Lagardère Sports μιλώντας στο συνέδριο του ΠΑΟΚ ανέλυσε τις καινοτόμες επιλογές που παρέχει στους φιλάθλους ένα σύγχρονο γήπεδο.

Τις επιλογές που μπορεί να παρέχει πλέον ένα γήπεδο στον φίλαθλο κάνοντας πιο θελκτικό το προϊόν που παρέχει στο σύνολό του ανέλυσε στο διεθνές συνέδριο της ΠΑΕ ΠΑΟΚ για τις επενδύσεις και την επιρροή του μάρκετινγκ στο ποδόσφαιρο, ο Γενς Κένινγκ.

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Lagardère Sports που αποτελεί ένα κορυφαίο οργανισμό μάρκετινγκ στο κομμάτι του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας αναφορικά με την επάνδρωση των σταδίων έδωσε χαρακτηριστικά παραδείγματα της λεγόμενης «fan experience» που αποτελεί σήμα κατατεθέν της εταιρείας για την ανάπτυξη του ποδοσφαίρου και όχι μόνο.

Μάλιστα το κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε ότι το γεγονός πως το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ (δείτε εδώ τις σημερινές δηλώσεις του Ιβάν Σαββίδη) σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο ίδιο σημείο, δηλαδή στην Τούμπα, μέσα στην πόλη, όχι μόνο δεν θα είναι αρνητικό αλλά θα αποτελέσει πηγή περαιτέρω ανάπτυξης της περιοχής. Ο κ. Κένινγκ επικαλέστηκε το παράδειγμα της «Friends Arena», στη Στοκχόλμη καθώς με το που χτίστηκε το συγκεκριμένο υπερσύγχρομο στάδιο στην περιοχή Σόλνα, στο βόρειο τμήμα της σουηδικής πρωτεύουσας, υπήρξε σημαντική ανάπτυξη στη συγκεκριμένη περιοχή.

Αρχικά ο κ. Κένινγκ αναφέρθηκε στο Παναθηναϊκό Στάδιο που αποτελεί το αρχαιότερο στάδιο που δημιουργήθηκε στον κόσμο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες με χαρακτηριστικό γνώρισμα τον στίβο γύρω γύρω από αυτόν, σημάδι που καταδείκνυε πως για πολλά χρόνια και έπειτα, δεν ενδιέφεραν καθόλου οι επενδύσεις στο χώρο του αθλητισμού και συγκεκριμένα του ποδοσφαίρου.

Τα χρόνια πέρασαν και η ανάγκη για μεγαλύτερη προβολή του προιόντος με το βλέμμα στραμμένο στη διεθνή κοινότητα έφερε την πρωτοπορία στο κομμάτι της επάνδρωσης των γηπέδων.

Χαρακτηριστικά, το 1996 η Μάντσεστερ Γιουνάϊτεντ αποτέλεσε το πρώτο κλαμπ που έβαλε executive box στο «Old Trafford, γνωστά και ως σουίτες υψηλών παροχών στους κατόχους της ενώ έναν χρόνο νωρίτερα η Ρεάλ Μαδρίτης έγινε ο πρώτος σύλλογος που έβαλε φώτα Led περιμετρικά του «Santiago Bernabeu» παρέχοντας έτσι την καλύτερη οπτική διέγερση στους φιλάθλους της.

Η τεχνολογία εξελίχθηκε ραγδαία με την έλευση της  δεκαετίας του '2000 και νέες καινοτόμες επιλογές έκαναν την εμφάνισή τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το Μουντιάλ 2006 στα γήπεδα της Γερμανίας, ένα event που αναμφίβολα συνετέλεσε στην ανάπτυξη της Bundesliga.

Μπορεί το Παγκόσμιο Κύπελλο να έφερε την Ιταλία στην κορυφή του ποδοσφαιρικού Έβερεστ αλλά αυτοί που ήταν οι πραγματικοί νικητές ήταν οι Γερμανοί ποδοσφαιρόφιλοι.

Τα γήπεδα ανακαινίστηκαν, αυξήθηκε η χωριτικότητα και οι θέσεις VIP φιλοξενίας, μεγαλύτερες και ποιοτικότερες οθόνες μπήκαν στα γήπεδα με διάφορα θεάματα για το κοινό πριν και κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου ενώ μνημειώδης είναι η εξάπλωση της επιρροής που έχουν πλέον τα social media των ομάδων και η λειτουργικότητα που παρέχεται πλέον σε αυτούς για την παροχή των εισιτηρίων.

Στόχος είναι η διεκπεραίωση του λεγόμενου «fan experience».

Ο φίλαθλος πηγαίνει με το αυτοκίνητό του στο γήπεδο και θα πρέπει να παρκάρει χωρίς να σκέφτεται αν θα τα καταφέρει ή όχι, υπολογίζοντας πως έχει τις καλύτερες πλέον παροχές ασφάλειας. Στη συνέχεια θα πρέπει να εισέρχεται στο γήπεδο με τον πιο άμεσο τρόπο και χωρίς καθυστερήσεις και ταλαιπωρία κατά τον έλεγχο του εισιτηρίου του.

Ιδιαίτερα καινοτόμα ήταν η κίνηση των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς, των πρωταθλητών του NBA στο να παρέχουν αμεσότερη επιλογή εισιτηρίου και πρόσβασης στην «Oracle Arena».

Οι «Πολεμιστές» μέσω της εφαρμογής «Pogo Seat» κατάφεραν να παρέχουν στους υποστηρικτές τους την επιλογή «Upgrade your game» μέσω της οποίας κάποιος μπορεί να διαλέξει τη θέση που επιθυμεί, να πληρώσει άμεσα και να έχει στο κινητό του τηλέφωνο το ανάλογο voucher γλυτώνοντας την αναμονή αλλά και τη γραφειοκρατία.

Παιχνίδι σημαίνει διασκέδαση και αρκετές ομάδες ποντάρουν στο κομμάτι της παροχής φαγητού-ποτού στο κοινό πριν το παιχνιδι, κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου αλλά και μετά το τέλος αυτού.

Αρκετές ομάδες έχουν τη δική τους app μέσω της οποίας ο φίλαθλος μπορεί να διαλέξει μέσα από μενού το αγαπημένο του γεύμα, να το παραγγείλει και να το παραλάβει άμεσα χωρίς να περιμένει στην ουρά.

Επιστρέφοντας στο κομμάτι του ποδοσφαίρου, χαρακτηριστικό παράδειγμα για να καταλάβει κανείς την αλληλεπίδραση της στρογγυλής θεάς με τα social media είναι το γεγονός πως πάνω από 400.000 μοναδικοί χρήστες επισκέπτονται κάθε μήνα την εφαρμογή της Μπορούσια Ντόρτμουντ, νούμερο που τρομάζει αν αναλογιστεί κανείς πως τα application ποδοσφαιρικών ομάδων στην Ελλάδα μπουσούλισαν τα τελευταία χρόνια για πρώτη φορά.

Τέλος να ακόμη μοναδικό παράδειγμα που καταδεικνύει πως τα οφείλη που μπορεί να έχει μία ποδοσφαιρική ομάδα όταν εκσυγχρονίζει τον οργανισμό της στο κομμάτι τον επενδύσεων και του μάρκετινγκ είναι αυτό της Άιντραχτ Φρανκφούρτης.

Η γερμανική ομάδα αγωνίζεται από το 1925 στην Commerzbank-Arena γνωστή και ως «Waldstadion» στους κόλπους των φιλάθλων των «Αετών», χωρητικότητας 51.500 θέσεων.

Από τη 1 Ιουλίου 2005 το γήπεδο πήρε την ονομασία της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Γερμανίας μετά την Deutsche Bank. H Commerzbank εδεύει στη Φρανκφούρτη και δραστηριοποιείται κυρίως στην εμπορική τραπεζική, λιανική τραπεζική και την υποθήκευση. Κρατώντας την τελευταία λέξη μπορούμε να πούμε πως μόνο...υποθήκη για το μέλλον της Άιντραχτ δεν ήταν αυτή τη συμφωνία και τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους.

Πριν την ανακαίνιση του σταδίου οι θέσεις φιλοξενίας, με ειδικές σουίτες και επιπλέον παροχές, ξεπερνούσαν τις 100 ενώ πλέον αυτές ανέρχονται σε 2.300. Χαρακτηριστικό είναι πως στο προηγούμενο καθεστώς του σταδίου δεν υπήρξε εξτρά χρέωση για τις εν λόγω θέσεις, ενώ πλέον ξεκινούν από 4.000 και φτάνουν τις 6.000 ευρώ για κάθε θέση, για κάθε αγωνιστική περίοδο ενώ η πληρότητά τους αγγίζει ποσοστό 96%.

Τέλος, για τα πιο γερά πορτοφόλια δεν υπήρχε... μέριμνα έως την αλλαγή που έφερε η ανακαίνιση του σταδίου και από την έλλειψη υπερπολυτελών θέσεων γνωστών και ως Skybox φτάνουμε στη χρέωση αυτών σε τιμές που ξεκινούν από 7.500 και αγγίζουν τις 12.500 ευρώ.

Χαρακτηριστική είναι η ατάκα του Μπόμπι Ούνσερ, Αμερικανού οδηγού αγώνων ταχύτητας πως «η επιτυχία βρίσκεται εκεί που η ετοιμασία και η ευκαιρία συναντώνται» και το μόνο σίγουρο είναι πως όσο ο αθλητισμός εξελίσσεται και επιτυγχάνει, ο κόσμος θα αισθάνεται πιο έτοιμος για να αναζητήσει νέες εμπειρίες μέσω αυτού.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ