Skip to main content

Τι καταγγέλλουν οι Θεσσαλονικείς στον Συμπαραστάτη του Δημότη

Από τα τέλη Μαρτίου του 2015 που ξεκίνησε η λειτουργία του θεσμού έως σήμερα το Γραφείο Συμπαραστάτη του Δημότη έχει δεχθεί 132 καταγγελίες.

Τη βοήθεια του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Τόλη Αγγελόπουλου έχουν ζητήσει από το 2015 δεκάδες δημότες, οι οποίοι αντιμετώπιζαν προβλήματα κατά τη συναλλαγή τους με τον δήμο Θεσσαλονίκης.

Ήδη από τα τέλη Μαρτίου του 2015, που ξεκίνησε η λειτουργία του θεσμού έως σήμερα έχει δεχθεί 132 καταγγελίες (καταχωρημένες). Το Γραφείο του Συμπαραστάτη δέχεται καθημερινά ερωτήματα και παράπονα για προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζονται τηλεφωνικά, χωρίς έγγραφες διαδικασίες.

Από τις καταγγελίες, οι 50 κατατέθηκαν από δημότες το 2015 και οι υπόλοιπες 82 τη φετινή χρονιά. Αν και οι καταγγελίες το 2016 ήταν αυξημένες, τους τελευταίους μήνες, μετά τη μετακόμιση του Συμπαραστάτη από το δημαρχιακό μέγαρο σε γραφεία της οδού Μοναστηρίου, υπήρξε μια πτωτική πορεία. «Ο Συμπαραστάτης πρέπει να είναι εκεί που παράγεται το πρόβλημα. Έγινε ότι τους εξηγούσα, έρχονται πλέον ελάχιστοι άνθρωποι στο γραφείο», επισημαίνει ο κ. Αγγελόπουλος.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2015 ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης δέχθηκε 50 έγγραφες καταγγελίες.

Επίσης υποβλήθηκαν πολλές προφορικές καταγγελίες, οι οποίες συχνά οδήγησαν σε επί τόπου επίλυση με τηλεφωνικές παρεμβάσεις του Γραφείου Συμπαραστάτη  προς τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι περισσότερες καταγγελίες το 2015, όπως υποστήριξε στη Voria.gr ο κ. Αγγελόπουλος, αφορούσαν τις οικονομικές υπηρεσίες και το θέμα των παλαιών κλήσεων για παραβάσεις του ΚΟΚ. Μεταξύ άλλων κατατέθηκαν, 12 καταγγελίες για τη Δ/νση Οικονομικής και Ταμειακής Διαχείρησης, 8 για τη Δ/νση Δημοτικών Προσόδων,  9 για Δ/νση Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων, 3 για τη Δ/νση Εξυπηρέτησης Επιχειρηματία. Τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με τον κ. Αγγελόπουλο, οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν μεταξύ άλλων θέματα κοινόχρηστου χώρου, τα κοιμητήρια και μετακινήσεις κάδων απορριμμάτων.

Στην Ετήσια Έκθεση του ο Συμπαραστάτης τονίζει ότι «οι περισσότερες υπηρεσίες του δήμου ανταποκρίνονται στις παρεμβάσεις. Υπάρχουν όμως και υπηρεσίες οι οποίες απαντούν με μεγάλη καθυστέρηση ή και σε μεμονωμένες περιπτώσεις καθόλου και το γεγονός αυτό αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης».

Κεντρικό μέσο επικοινωνίας των πολιτών με τον Συμπαραστάτη αποτελεί το διαδίκτυο. Στις αρχές του Σεπτεμβρίου 2015, τέθηκε σε λειτουργία ο ιστότοπος του Συμπαραστάτη στην ιστοσελίδα του δήμου Θεσσαλονίκης : www.opengov.thessaloniki.gr. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν την καταγγελία τους ηλεκτρονικά μέσα από την φόρμα υποβολής καταγγελίας, ή να συμπληρώνουν το έντυπο υποβολής καταγγελίας που παρέχεται από το Γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη και να το αποστείλουν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση symparastatis@thessaloniki.gr.    

Εν τω μεταξύ, σε εκκρεμότητα παραμένει η έκδοση της Χάρτας Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων, την οποία ο δήμος Θεσσαλονίκης ακόμα δεν έχει ακόμη θεσπίσει. Η χάρτα αποτελεί μία κωδικοποίηση των βασικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των πολιτών στις σχέσεις τους με τον δήμο. Ο Συμπαραστάτης προτείνει την άμεση ολοκλήρωση της χάρτας των δικαιωμάτων και την δημοσιοποίησή της με κάθε δυνατό τρόπο.