Skip to main content

Η εξάχρονη Σ. περπατά μια ώρα τη μέρα από τη Σίνδο για να πάει σχολείο

Το Solidarity Now από το 2016 στη Σίνδο έχει βοηθήσει 18 παιδιά να πάνε σχολείο, ενώ στην Τήλο 13 παιδιά ξεκίνησαν σχολείο αυτή τη χρονιά

«Η μικρή Σ., ένα κορίτσι έξι χρόνων, που ζει στη δομή φιλοξενίας στη Σίνδο, περπατά κάθε μέρα σχεδόν μία ώρα για να φτάσει στο σχολείο της, με τη συνοδεία του πατέρα της», και στην άλλη άκρη της χώρας, στο Νότιο Αιγαίο, «ο 8χρονος Χασάν, που στην αρχή αδυνατούσε να ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον, είναι εδώ και τέσσερις μήνες ο καλύτερος μαθητής της τάξης του! Μέσα από τη συνεχή υποστήριξη των ειδικών της οργάνωσης στην Τήλο και τη δική του επιμονή, ο Χασάν προετοιμάζεται πια για το μέλλον του – να γίνει γιατρός!».

Περισσότερα από τα μισά προσφυγόπουλα (56,09%) που φιλοξενούνται στις δομές στέγασης προσφύγων του «Solidarity Now» ξεκίνησαν το σχολείο. Με την ανάπτυξη ενός πολύπλευρου φάσματος δραστηριοτήτων, η οργάνωση στοχεύει στην υπεράσπιση του δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, έχοντας να επιδείξει σημαντικούς αριθμούς επίτευξης του στόχου αυτού.

«Το Solidarity Now από το 2016 στη Σίνδο έχει βοηθήσει 18 παιδιά να πάνε σχολείο, ενώ στην Τήλο 13 παιδιά ξεκίνησαν σχολείο αυτή τη σχολική χρονιά (2017-2018). Αξιοσημείωτο είναι ότι η εγγραφή των 13 παιδιών στο σχολείο της Τήλου οδήγησε σε υπουργική απόφαση για την αύξηση του αριθμού των δασκάλων -από τρεις σε τέσσερις- με αποτέλεσμα να ωφεληθούν όλα τα παιδιά του ακριτικού αυτού νησιού. Το όραμά μας για την πρόσβαση και την παροχή εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά γίνεται πραγματικότητα μέσα από επίμονες, καλά σχεδιασμένες και στοχευμένες ενέργειες, που στόχο έχουν να ξεπερνούν τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια», επισημαίνουν οι επικεφαλής της οργάνωσης.



Σύμφωνα με την οργάνωση, περίπου 160 από τα 282 προσφυγόπουλα που φιλοξενούνται σήμερα σε προγράμματα στέγασης του Solidarity Now έχουν ενταχθεί ομαλά στην εκπαιδευτική διδασκαλία και έχουν ήδη ξεκινήσει να φοιτούν σε δημόσια σχολεία της χώρας. Το ποσοστό αυτό είναι συντριπτικά μεγάλο καθώς αγγίζει το 56,09% των προσφυγόπουλων και ουσιαστικά αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία των παιδιών που ωφελούνται καθημερινά από τις υπηρεσίες της οργάνωσης. «Στο SolidarityNow είναι κοινή παραδοχή και πεποίθηση όλων μας ότι, η ενσωμάτωση στην κοινωνία περνάει μέσα από την εκπαίδευση. Μία από τις προτεραιότητες του Solidarity Now είναι η υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε όλα τα επίπεδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην προάσπιση των δικαιωμάτων των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού, όπως είναι τα παιδιά. Βασικό ανθρώπινο δικαίωμα είναι η πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως στην εκπαίδευση. Όραμα της οργάνωσης, στη βάση σχεδιασμού και υλοποίησης   προγραμμάτων για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες των πιο ευπαθών ομάδων, μεταξύ αυτών και των προσφύγων, είναι η ομαλή ενσωμάτωση των παιδιών-προσφύγων στη δημόσια εκπαίδευση με στόχο τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών. Μόνον έτσι τα παιδιά αυτά θα έχουν ισότιμη αντιμετώπιση αλλά και τις ίδιες ευκαιρίες για να πετύχουν στο σχολείο, σε σύγκριση με τους Έλληνες μαθητές», εξηγεί η οργάνωση.

Μάλιστα, οι άνθρωποι του Solidarity Now προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όλα τα παιδιά που φιλοξενούνται στις δομές του θα εγγραφούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, από το 2016 υλοποιεί πρόσθετες δράσεις που διασφαλίζουν το δικαίωμα των προσφυγόπουλων να έχουν ομαλότερη πρόσβαση και ένταξη στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα:

-Διοργάνωσε 1.481 εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

-Υλοποίησε πολύπλευρες ενισχυτικές μαθησιακές δραστηριότητες: από μαθήματα εκμάθησης αραβικών και ελληνικών, μέχρι κατάρτιση σε υπολογιστές και μαθήματα γεωγραφίας.

-Ενίσχυσε την προστασία και την άτυπη προσχολική εκπαίδευση για 1.519 παιδιά.

-Ανέπτυξε συνεργασίες με τοπικές κοινότητες και σχολεία, με στόχο την αύξηση της αποδοχής των νέων μαθητών από τους συμμαθητές και τους γονείς, με έμφαση τις μικρές και τοπικές κοινωνίες.

Τα ποσοστά των παιδιών στις εκπαιδευτικές βαθμίδες έχουν ως εξής:

-18,75%: Προσχολική Αγωγή

-69,56%: Δημοτικό

-72,55%: Γυμνάσιο

-44,82%: Λύκειο

Επίσης, 26% από τα παιδιά-πρόσφυγες που δεν παρακολουθούν ακόμα σχολείο βρίσκονται σε αναμονή εγγραφής τους, μόλις γίνει διοικητικά εφικτό, ενώ 59,06% και 52,60% των εγγεγραμμένων παιδιών στο σχολείο είναι αγόρια και κορίτσια, αντίστοιχα. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της οργάνωσης 17% των παιδιών που δε μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι εξαιτίας της έλλειψης κινήτρου λόγω επικείμενης μετεγκατάστασής τους σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η έλλειψη θέσεων σε νηπιαγωγεία και σε μερικές περιπτώσεις, η έλλειψη θέσεων σε γειτονικά σχολεία. «Στο πλαίσιο αυτό, και προκειμένου για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, το υπουργείο Παιδείας οφείλει να εντείνει τις προσπάθειές του για να διασφαλίσει και να ενθαρρύνει την εγγραφή όλων των παιδιών που παραμένουν στην Ελλάδα», αναφέρει η οργάνωση.