Skip to main content

Philoxenia: Ποιο brand πρέπει να προβάλλει η Θεσσαλονίκη

Το μέλλον μίας βιώσιμης τουριστικής βιομηχανίας είναι στον τουρισμό που υπόσχεται ξεχωριστές εμπειρίες. Η πρόκληση ενός επιτυχημένου branding

Η Ελλάδα, εάν θέλει να έχει βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη θα πρέπει να εγκαταλείψει τον μαζικό τουρισμό και ιδίως το μοντέλο του all inclusive και να στραφεί σε niche τουριστικές αγορές, στους τουρίστες που εκτιμούν τα ιδιαίτερα στοιχεία ενός προορισμού και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για την εμπερία του ταξιδιού.

Τα παραπάνω υποστήριξε με έμφαση η dr. Heather Skinner από το συνέδριο «rebranding destinations» που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της 32ης Philoxenia.

Η Ελλάδα, πρέπει να διαμορφώσει ένα ισχυρό ελληνικό brand, μια τουριστική ταυτότητα που θα υπόσχεται την γνωριμία με αυτό που είναι η χώρα, μία χώρα με πολύ πλούσιο και ποικίλο φυσικό περιβάλλον, μια χώρα που διαθέτει αυθεντικά προϊόντα, αγνά, με χώρα με πολιτισμό, αλλά και με οινοτουρισμό, με γαλάζιες σημαίες σε δεκάδες παραλίες αλλά και εντυπωσιακό ορεινό πλούτο.

Αυτή ακριβώς η δημιουργία του brand ενός τουριστικού προορισμού, ήταν και το θέμα του κ. Γιάννη Μιχαηλίδη, δ/ντη του Hospitality & Tourism Consulting αλλά και του δρ. Αντώνη Γιαννόπουλου, υπεύθυνου σπουδών ΒΑ/ΜΑ στο Τμήμα Διοίκησης Ξενοδοχειακών & Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΒCA.

To branding πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικό, πρέπει να δίνει καθαρό μήνυμα και να προκύπτει σαν αποτέλεσμα της συνεργασίας και συμφωνίας όλων των φορέων ενός προορισμού.

Όπως δε είπε ο dr. John Daly, δ/ντής Διασφάλισης Ποιότητας του Swiss Education Group, στον ανασχεδιασμό του brand ενός προορισμού, θα πρέπει το μήνυμα που θα εκπέμπεται να είναι θετικό ή τουλάχιστον να υπόσχεται κάτι αισιόδοξο για το μέλλον.

«Πριν έρθω στη Θεσσαλονίκη, η εικόνα που είχα για την Ελλάδα, όπως ίσως και πολλοί ξένοι, στη λέξη Ελλάδα έφερνα στο νου μου διαδηλώσεις, κοινωνική αναταραχή, την οικονομική κρίση. Όταν ήρθα βρέθηκα σε ένα πολύ διαφορετικό και πολύ ευχάριστο περιβάλλον, αυτό που πρέπει να προβάλλει η Θεσσαλονίκη, έτσι που να υπόσχεται μία συνολικά θετική εμπειρία για τον ταξιδιώτη».

Σε αυτή την προσπάθεια ενίσχυσης του brand ενός προορισμού, ξεχωριστή βαρύτητα έχουν και οι υποδομές, σύγχρονες υποδομές στις οποίες Fraport και όμιλος Κοπελούζου θα επενδύσουν σε 14 περιφερειακά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, 400 εκατ ευρώ.

«Δώσαμε ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα αναλαμβάνοντας τη λειτουργία αυτών των 14 αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια. Τα αεροδρόμια είναι πύλες εισόδου στη χώρα και πρόκειται, να ενισχύσουμε τα υφιστάμενα δρομολόγια και να φέρουμε νέες εταιρείες, για να το πετύχουμε αυτό θα ενισχύσουμε την προβολή του προορισμού», είπε ο κ. Γιώργος Βήλος, γενικός δ/ντης Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece.



Στην προσπάθεια της Λάρισας να αναπτυχθεί σαν τουριστικός προορισμός αναφέρθηκε ο κ. Τάσος Γούσιος της Alpha Marketing Greece.

H Λάρισα, πόλη που συγκέντρωνε εμπορικούς κυρίως επισκέπτες, έπρεπε να βρεί τα «συν» που διέθετε για την προσέλκυση τουριστών, πολιτισμικά, στο περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής, να κάνει τη σύνδεση με τον Όλυμπο και να κάνει την σημαντική κίνηση, μαζί με την ΔΕΘ- Helexpo για την δημιουργία μίας νέας έκθεσης, της AgroThessaly. Έτσι, μετά από έρευνα και προβληματισμό, η Λάρισα διάλεξε να είναι μία Ανοικτή Πόλη, Open City.