Skip to main content

Οι εκτελωνιστές θέλουν logistics center μέσα στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Οι προτάσεις και οι ενστάσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης για το master plan του Οργανισμού Λιμένος.

Tη χωροθέτηση σύγχρονου logistic centre μέσα στις εκτάσεις του λιμανιού ζητούν οι εκτελωνιστές της Θεσσαλονίκης, γιατί μόνο έτσι θα εξυπηρετούνται γρήγορα τα γκρουπάζ (ομαδοποιημένα) φορτία που διακινούνται με containers, τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σ.Ε.Θ., Κώστας Καρούλης.

"Είδαμε θετικά την εκπόνηση του λεγόμενου master plan του ΟΛΘ γιατί πράγματι η ανάπτυξη για τα επόμενα πολλά χρόνια πρέπει να υπακούει σε ορισμένο στρατηγικό σχέδιο, αλλά έχουμε, από την εμπειρία και πρακτική μας σα χρήστες του λιμένα, κι ορισμένες ενστάσεις. Μία από αυτές είναι, ότι δεν μπορεί να γίνεται γενική αναφορά στη δημιουργία logistic center. To κέντρο αυτό πρέπει να χωροθετηθεί εντός του λιμένα, να είναι σύγχρονο, εξοπλισμένο με χώρους ψυγείων και μηχανήματα για να γίνεται γρήγορα η διαχείριση των φορτίων", εξήγησε ο κ. Καρούλης.

Αλλά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης έκανε και ορισμένες άλλες κρίσιμες παρατηρήσεις πάνω στο master plan που πρόσφατα παρουσιάσθηκε στους φορείς της πόλης.

"Γίνονται δύο προβλέψεις στο σχέδιο αυτό, αλλά για δραστηριότητες που δεν υπάρχουν και που δεν πρόκειται να αναπτυχθούν, στερώντας έτσι χώρους που μπορούν να έχουν άλλες χρήσεις. Στο λιμάνι, δεν μπορεί να λειτουργήσει car terminal, αλλά ούτε και να εξυπηρετείται γραμμή Ro-Ro".

Όπως είπε ο κ. Καρούλης, δεσμεύεται χώρος για την εξυπηρέτηση Ro-Ro( οχηματαγωγών πλοίων), μια δραστηριότητα που δεν υπάρχει και η οποία δεν πρόκειται να αναπτυχθεί γιατί είναι οικονομική ασύμφορη για τους Τούρκους μεταφορείς.

Πιο συγκεκριμένα, Ro- Ro, αν δρομολογούνταν, θα συνέδεαν τη Σμύρνη ή το Ικόνιο με τη Θεσσαλονίκη. Αλλά οι τουρκικές επιχειρήσεις δεν επιλέγουν τον θαλάσσιο δρόμο για τη μετακίνηση των φορτίων τους - που είναι και πιο αργός από τον οδικό- αφού τα φορτηγά τους έτσι δεν παίρνουν επιστροφή στη δαπάνη για τα καύσιμα.

Επίσης ο κ. Καρούλης δηλώενει αντίθετος και σε μία άλλη δραστηριότητα που περιλαμβάνεται στο master plan, η οποία έχει στο παρελθόν συζητηθεί επανειλημμένως από διοικήσεις της ΟΛΘ, και συγκεκριμένα, στο car terminal.

"Γνωρίζουμε ότι όλες οι αποταμιεύσεις καινούργιων ΙΧ, δια νόμου, γίνονται μόνο στην Ελευσίνα. Συνεπώς ποιος ο λόγος να δεσμεύονται χώροι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για car terminal, από τη στιγμή που δεν μπορεί να υπάρξει τέτοια δραστηριότητα;"

Toυς εκτελωνιστές, όπως υπογράμμισε ο κ. Καρούλης, τους ενδιαφέρει πρώτιστα ότι συνδέεται με την εξυπηρέτηση των φορτίων. Έτσι, εμμένουν στην ανάγκη δημιουργίας logistic center εντός του λιμανιού, αλλά και ορισμού συγκεκριμένης περιοχής ( π.χ. σε εκτάσεις στo ύψος του Porto Palace) για την υποδοχή containers προς εξαγωγή.

"Το λιμάνι έχει μεγάλη χερσαία έκταση και μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τρόπους που θα διευκολύνονται οι χρήστες. Εάν μάλιστα κατασκευαστούν και νέα κτίρια, όπως προβλέπεται, όλες οι υπηρεσίες των τελωνείων μπορούν να μεταφερθούν στο κτίριο διοίκησης αλλά και εντός της Ελεύθερης Ζώνης. Με τη μεταφορά των τελωνείων θα απελευθερωθεί χώρος στη πύλη που βρίσκεται απέναντι από τα Δικαστήρια και θα διευκολυνθεί η κίνηση οχημάτων προς την πόλη", καταλήγει ο πρόεδρος των εκτελωνιστών.