Skip to main content

Σήμερα κληρώνει για την τύχη της Εγνατίας Οδού - ΤΑΙΠΕΔ ή Υπερταμείο;

Σήμερα στο δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Η προοπτικής του ΕΔΗΣ .

Σήμερα το απόγευμα και μετά την συνεδρίαση του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τι τελικώς θα γίνει με την Εγνατία Οδό, δηλαδή θα μείνει στο ΤΑΙΠΕΔ και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός παραχώρησής της ή θα πάει στο Υπερταμείο και συγκεκριμένα στην θυγατρική Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, την ΕΔΗΣ, που ακόμη δεν έχει ενεργοποιηθεί;

H απόφαση αυτή, στην οποία θα μπορούσε σαφώς να απαντήσει μόνο ο κ. Τσακαλώτος, είναι απολύτως κρίσιμης σημασίας γιατί υποτίθεται ότι τον Απρίλιο θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας, τη στιγμή που υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες και ασάφειες που ναρκοθετούν την εξέλιξη του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, σήμερα ή αύριο ή έστω τις αμέσως επόμενες ημέρες, θα ξεκαθαρίσει το πού πάει και τι γίνεται με την Εγνατία Οδό και την παραχώρησή της, όπως και το επίσης πολύ σοβαρό θέμα των διοδίων. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να περιμένουμε από το υπουργείο Υποδομών και τον κ. Σπίρτζη, να τοποθετηθούν οριστικά για το τι θα ισχύσει με τα διόδια, πόσα θα είναι στον άξονα και στους καθέτους, τι τύπου(αναλογικά ή μετωπικά) και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής και λειτουργίας τους.

Ίσως η μεταφορά της Εγνατίας Οδού στην ΕΔΗΣ, να είναι, όπως τονίσθηκε προτιμότερη για δύο λόγους. Αφενός θα μπορεί έτσι να αξιοποιηθεί καλύτερα ο οδικός άξονας αλλά και η εταιρεία, η Εγνατία Οδός Α.Ε., που τον κατασκεύασε και τον λειτουργεί και, αφετέρου, θα κερδηθεί απαραίτητος χρόνος αφού υπάρχουν πολλές μεγάλες εκκρεμότητες και ουσιαστικά το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι έτοιμο να προκηρύξει τον διαγωνισμό, ασχέτως του τι υποστηρίζεται(σσ ότι η παραχώρηση θα ολοκληρωθεί εντός του 2017).

Να υπενθυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός βρίσκει μπροστά του και την διαφορά μεταξύ Εγνατίας Οδού Α.Ε. και Τραπέζης Πειραιώς, σχετικά με το δάνειο που είχε πάρει η πρώτη, για να ολοκληρώσει το έργο κατασκευής του οδικού άξονα, βάζοντας εγγύηση τα έσοδα από τα διόδια. Η κατασκευή των σταθμών διοδίων καθυστέρησε και παρότι το δάνειο εξυπηρετείται από την ΕΟΑΕ, οι δύο πλευρές βρίσκονται στα δικαστήρια για την αναπροσαρμογή των επιτοκίων, κάτι που δημιουργεί μεταξύ τους μία διαφορά περίπου 35 εκατ. ευρώ.

Άλλο βασικό στοιχείο που θα έπρεπε να υπάρχει και ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, είναι μία έκθεση τεχνική για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο δρόμος, αφού θα κληθούν από την σύμβαση να αναλάβουν για τα επόμενα πολλά χρόνια- 30 ή και 35- την βαριά συντήρηση.

Με όλα αυτά στο τραπέζι, ίσως η ΕΔΗΣ να ήταν μια κάποια λύση αφού γίνεται φανερό, ότι υπάρχουν πολλά ζητούμενα που πρέπει να ικανοποιηθούν για να βγει ο διαγωνισμός στον αέρα, όπως σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή μέσα στον Απρίλιο και αμέσως μετά το Πάσχα.