Skip to main content

Η Βελγική Turbowind αναζητά εταίρο στην Ελλάδα

Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες που παράγουν ανεμογεννήτριες για αγροτικές χρήσεις αναζητά εταίρο στην Ελλάδα για να του παραχωρήσει το franchise της ελληνικής αγοράς όσο και των Βαλκανίων, γνωστοπο
Στο «μικροσκόπιο» μεγάλων βελγικών επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι αναζητούν ευκαιρίες κι εταίρους για επέκταση των δραστηριοτήτων τους, έχει τεθεί η Ελλάδα και μέσω αυτής και ο χώρος της Βαλκανικής. Τομείς που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους είναι οι «πράσινες» τεχνολογίες, ο τουρισμός και οι εξοχικές κατοικίες, καθώς επίσης και τα προϊόντα που συνθέτουν το λεγόμενο και «καλάθι» της μεσογειακής διατροφής.

«Υπάρχει μια εταιρεία με την επωνυμία Turbowind, από τις μεγαλύτερες στον κλάδο της, που παράγει ανεμογεννήτριες για αγροτικές χρήσεις, η οποία αναζητά εταίρο στην Ελλάδα για να του παραχωρήσει το franchise για την ελληνική αγορά όσο και για τα Βαλκάνια», τονίζει ο σύμβουλος Α Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της πρεσβείας μας στο Βέλγιο.

Με δηλώσεις του στο περιθώριο εκδήλωσης που οργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), ο κ. Θεοδόσιος Βάλλας, εξέφρασε την εκτίμησή του ότι το μεγάλο κύμα, όσον αφορά στις συνεργασίες με το Βέλγιο, θα εκδηλωθεί στον τομέα των πράσινων τεχνολογιών. «Σε αυτό τον τομέα μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Να αφομοιώσουμε τις τεχνολογίες στις οποίες είναι πιο προηγμένοι οι Βέλγοι και κατόπιν να τις αξιοποιήσουμε τοπικά, αλλά και με τη μεταφορά τους σε γειτονικές χώρες», είπε ο κ.Βάλλας στη Voria.gr, προσθέτοντας πως προοπτικές υπάρχουν, επίσης, και σε κλάδους όπως τα ηλεκτρονικά και τα συστήματα πληροφορικής.

«Η Χαλκιδική δεν πουλάει όσο θα έπρεπε»

Για τον τουριστικό κλάδο, εξάλλου, ο Έλληνας διπλωμάτης σημείωσε ότι ετησίως επισκέπτονται τη χώρα μας περίπου 400.000 Βέλγοι τουρίστες. «Η Χαλκιδική πουλάει στο Βέλγιο, αλλά όχι όσο θα έπρεπε», εκτιμά, ενώ ειδικά για τον τομέα της εξοχικής κατοικίας προσθέτει πως «ήδη μια μεγάλη βελγική εταιρεία έχει αποκτήσει μεγάλες εκτάσεις στη Ζάκυνθο και κατασκευάζει project 60–70 παραθεριστικών κατοικιών». Ανάλογο ενδιαφέρον υφίσταται και από άλλες επιχειρήσεις, τονίζει ο ίδιος, αλλά υπογραμμίζει πως για να μεγιστοποιηθούν τα αποτελέσματα θα πρέπει και η Ελλάδα να προσεγγίσει καλύτερα τη βελγική αγορά, «όπως κάνουν οι Κύπριοι και άλλες ανταγωνίστριες χώρες».

Η παρουσία της ελληνικής παροικίας των περίπου 40.000 Ελλήνων που αριθμεί το Βέλγιο, σε συνδυασμό με τις «εικόνες» της καλοκαιρινής Ελλάδας, εν τω μεταξύ, έχουν διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για να τύχουν αποδοχής από το βελγικό καταναλωτικό κοινό όλα τα ελληνικά προϊόντα που σχετίζονται με τη μεσογειακή διατροφή. «Ελαιόλαδο, τυρί, κρασί και οτιδήποτε άλλο μεσογειακό έχει μεγάλες προοπτικές για να πετύχει στη βελγική αγορά», αναφέρει ο κ. Βάλλας και χαρακτηρίζει ως σημαντικό εμπορικό εταίρο της Ελλάδας το Βέλγιο, καθώς «ακόμη και στο δύσκολο 2009, ήταν η μόνη από τις ευρωπαϊκές χώρες, στην οποία οι ελληνικές εξαγωγές δεν υποχώρησαν, αλλά παρέμειναν σταθερές».

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα εξάγει στο Βέλγιο πλαστικά, ανταλλακτικά και άλλα μηχανήματα, αξίας περίπου 220 – 230 εκ. ευρώ, ενώ εισάγει προϊόντα αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ, ετησίως.