Skip to main content

Οι Αυστριακοί σιδηρόδρομοι βλέπουν ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά... μόνο δωρεάν

Ο πρόεδρος των ΟΒΒ θα έβλεπε την ανάληψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά μόνο ....τζάμπα καθώς όπως είπε ο πρόεδρος Κ. Κέρν, το ποσό που ζητείται, δεν ...συζητείται

Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, χωρίς όμως να καταβάλουν αντίτιμο.

Όπως είπε ο πρόεδρος των ΟΒΒ,  Κρίστιαν Κερν, στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend, «θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου».

Μιλώντας στο γερμανικό Spiegel Online, ο κ. Κέρν επέκρινε τη στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα.

«Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους», δηλώνει ο Κερν. Όπως και σε άλλες χώρες, οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάσει αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.

Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτουμένων. Ωστόσο, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγουμένων κυβερνήσεων «πάγωσε» μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.

Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απαρχαιωμένο.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο, τη στιγμή που ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην Ε.Ε. κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως, οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.