Skip to main content

H Morgan Stanley παραδέχεται ότι λάθη της οδήγησαν σε φοροαποφυγή

Η τράπεζα ανέφερε, πως βρίσκεται σε «προχωρημένες διαπραγματεύσεις» με την αρμόδια αμερικανική, οικονομική υπηρεσία IRS.

Η Morgan Stanley παραδέχθηκε πως έδωσε σε «σημαντικό αριθμό» πελατών του τμήματος διαχείρισης πλούτου, λανθασμένες πληροφορίες που τους ώθησαν να πληρώσουν λιγότερους φόρους, μεταδίδει η Wall Street Journal.

Κατά την ετήσια υποχρεωτική της γνωστοποίηση τη Δευτέρα, η τράπεζα ανέφερε πως βρίσκεται σε «προχωρημένες διαπραγματεύσεις» με την αρμόδια αμερικανική, οικονομική υπηρεσία (Internal Revenue Service - IRS), προκειμένου να επιλύσει αυτά τα ζητήματα χωρίς κόστος για τους πελάτες της.

Τόνισε πως έχει βάλει στην άκρη 70 εκατ. δολάρια για να καλύψει αυτά τα κόστη, τα οποία περιλαμβάνουν την πληρωμή τυχόν φόρων που χρωστάνε πελάτες της Morgan Stanley στην IRS, αλλά για να αποζημιώσει πελάτες που έτυχε να πληρώσουν παραπάνω φόρους.

«Είμαστε αφοσιωμένοι στο να κάνουμε το σωστό για τους πελάτες μας, με ελάχιστη ταλαιπωρία για τους ίδιους», τόνισε εκπρόσωπος της τράπεζας σε ανακοίνωσή του.

Όπως υποστήριξε η εταιρία, το πρόβλημα προέκυψε επειδή τα συστήματά της σε ορισμένες περιπτώσεις παρήγαγαν λανθασμένη βάση κοστών για πελάτες που έχουν στην κατοχή τους μια συγκεκριμένη μετοχή ή ομόλογο. Η βάση αυτή καθορίζει το πόσο κέρδος ή ζημιά αναγνωρίζεται όταν πωλείται ένα χρεόγραφο, πράγμα από το οποίο προκύπτει το πόσους φόρους χρωστά αυτό το πρόσωπο.

Τα λάθη τα οποία παραδέχθηκε η Morgan Stanley αφορούν σε δηλώσεις που έγιναν για την περίοδο από το 2011 μέχρι και το 2016, το οποίο σημαίνει πως κάποιοι πελάτες θα κάνουν τη δήλωσή τους τον Απρίλιο βάσει λανθασμένων πληροφοριών. Ο εκπρόσωπος διευκρίνισε πως οι πελάτες δε θα χρειαστεί να ξανακάνουν δήλωση, καθώς και ότι τυχόν διακανονισμός θα καλύψει και τις φετινές δηλώσεις.