Skip to main content

H Cosco πέτυχε ρεκόρ στη διακίνηση containers στον Πειραιά

Από τις δύο προβλήτες του ΣΕΠ διακινήθηκαν στο επτάμηνο του 2017 πάνω από 2 εκατ. κουτιά. Οι πρώτες κινήσεις των Κινέζων στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον ΣΕΠ στο λιμάνι του Πειραιά καταγράφει νέα ρεκόρ και για πρώτη φορά ξεπερνά τα 2 εκατ. «κουτιά» στο 7μηνο του 2016. Παράλληλα οι Κινέζοι που πλέον ελέγχουν τον ΟΛΠ προετοιμάζονται εντατικά για τις πρώτες πρωτοβουλίες μετά την ανάληψη του 51%.

Όπως γράφει η Ναυτεμπορική, μέχρι τα μέσα του προσεχούς Σεπτεμβρίου αναμένεται να συζητηθεί ο νέος γενικός κανονισμός εργασίας, ο κανονισμός προσωπικού και η νέα οργανωτική δομή του ΟΛΠ.

Λέγεται ότι ένα από τα πρώτα μέτρα που θα εξεταστούν θα είναι η καθιέρωση της κάρτας εργασίας που μέχρι τώρα δεν υπάρχει στον ΟΛΠ. Όπως σημειώνεται αρμοδίως, ήταν η μοναδική ΔΕΚΟ με 1.180 εργαζόμενους που δεν εφάρμοζε παρουσιολόγιο και κάρτα εργασίας. Επίσης, θα έχουν αποφασιστεί τα πρώτα μέτρα για τη ναυπηγοεπισκευή.

Οι Κινέζοι κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους, αλλά πληροφορίες της αγοράς που επικαλείται η Ναυτεμπορική αναφέρουν ότι έρχεται στην Ελλάδα η πρώτη μεγάλη δεξαμενή 300.000 dwt που θα αλλάξει πλήρως το υφιστάμενο status στην εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα.

Κυρίως θα δώσει «σήμα» στην αγορά ότι στον συγκεκριμένο τομέα κάτι αλλάζει. Ένα σήμα που το έστειλε ήδη η νέα διοίκηση υπό τον Captain Fu Chengqiu με την ανοικτή επιστολή προς τους εργαζόμενους που αποκάλυψε η "Ν".

Ο κ. Fu, εκτός του ότι καθησύχασε τους εργαζόμενους σημειώνοντας ότι η Cosco είναι ανθρωποκεντρική, δεν θα προχωρήσει σε άδικες απολύσεις, θα αξιοποιήσει σε ελάχιστες θέσεις Κινέζους διευθυντές και θα επιδιώξει την ισότητα, την αμεροληψία, τη λογική και τη νομιμότητα στην καθημερνή λειτουργία της εταιρείας, αναφέρθηκε και στους σημαντικούς επενδυτικούς στόχους που θέτει για το μέλλον.

Η κινεζική δέσμευση για επενδύσεις

Ο Captain Fu Chengqiu τονίζει: Θα εκμεταλλευτούμε τις ευνοϊκές συνθήκες από την πρωτοβουλία «Ζώνη και Δρόμος» της κινεζικής κυβέρνησης και θα αναβαθμίσουμε τον ρόλο του Πειραιά ως «γέφυρα μεταφοράς θάλασσα-στεριά».

«Είναι δέσμευσή μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, «πως θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις, θα ανανεώσουμε τον εξοπλισμό και θα βελτιώνουμε την αποδοτικότητά μας. Θα υιοθετήσουμε επιστημονική ευφυΐα για να διευθύνουμε τον ΟΛΠ. Θα εκμεταλλευτούμε το διακριτικό στρατηγικό γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά, ώστε να αναπτύξουμε διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες, να σχεδιάσουμε δίκτυα τροφοδοσίας και να μετατρέψουμε τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.

Θα αναμορφώσουμε τον προβλήτα Ro-Ro και θα αναβαθμίσουμε τη διαχειριστική και αποθηκευτική δυνατότητα του τερματικού σταθμού οχημάτων, με τελικό στόχο τη δυνατότητα διαχείρισης μεγαλύτερου αριθμού εισαγωγών και εξαγωγών οχημάτων, καθώς και της αντίστοιχης μεταφοράς τους στα σημεία παράδοσης με πλοία, φορτηγά, τρένα, μέσω του Πειραιά.

Θα ενισχύσουμε τις κατασκευές κέντρων logistics και αποθηκών, θα εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις ευνοϊκές συνθήκες που δημιουργούνται από την πρωτοβουλία “Ζώνη και Δρόμος” της κινεζικής κυβέρνησης, θα αναβαθμίσουμε περαιτέρω τον ρόλο του Πειραιά ως “γέφυρα μεταφοράς θάλασσα-στεριά” και θα κάνουμε το λιμάνι κέντρο διανομής της Ανατολικής Μεσογείου και νότια πύλη εισόδου για την κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια».

Νέο άλμα της ΣΕΠ

Στο μεταξύ, η ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ, ΙΙΙ) συνεχίζει το έργο της το οποίο ακολουθεί μια συνεχή ανοδική πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Cosco Pacific, η ΣΕΠ διακίνησε το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου του τρέχοντος έτους 2.012,2 εκατ. teu έναντι 1.762,4 εκατ. teu το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι σημειώνοντας μία άνοδο στο διακινούμενο φορτίο κατά 14,2%. Ειδικά τον Ιούλιο, η αύξηση ήταν 15,2% στα 323,3 εκατ. Teu από 280,6 εκατ. Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στην υλοποίησης της γενικότερης αναπτυξιακής πολιτικής της ΣΕΠ, αλλά και στις απεργίες που έπληξαν την προβλήτα Ι του ΟΛΠ και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ένα μέρος του φορτίου από την Θεσσαλονίκη και τον ΟΛΠ λόγω των απεργιών του προσωπικού τους ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, «μεταφέρθηκε» στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ. Τόσο τον Ιούνιο όσο και τον Ιούλιο η ΣΕΠ εμφάνισε αυξημένη δραστηριότητα, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι φέτος, μετά και το πρώτο τετράμηνο (Ιανουάριο-Απρίλιος), εμφανίζει διψήφια ποσοστά αύξησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Στο πρώτο τρίμηνο η αύξηση είναι μονοψήφια.
Όμως, η διοίκηση της ΣΕΠ παραμένει φειδωλή στις εκτιμήσεις της για το πόσο ανοδικά θα κινηθεί η χρονιά στο σύνολο της καθώς εκτός των αβεβαιοτήτων που γεννά η πορεία της παγκόσμιας ανάπτυξης, είναι ακόμη «άγνωστες» και οι επιπτώσεις από τις νέες συμμαχίες που καταγράφονται μεταξύ των εταιρειών liners.