Skip to main content

Η εμμονή του Γιάννη Μπουτάρη με την ανάπλαση της Νέας Παραλίας

Το 2011 ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σκεφτόταν σοβαρά να μην συνεχίσει την ανάπλαση από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο ως τον Λευκό Πύργο.

του Δημήτρη Παπανίκου

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την περασμένη Δευτέρα, με αφορμή τη συζήτηση για το δάνειο των 20 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έδειξε για άλλη μια φορά την αρνητική διάθεσή του προς το έργο της ανάπλασης της Νέας Παραλίας. Συγκεκριμένα, θέλοντας να αιτιολογήσει την ανάγκη λήψης του δανείου, υποστήριξε ότι αυτό είναι αναγκαίο καθώς ο δήμος δεν προβλέπεται να πάρει πολλά κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Κι εκεί πάνω θυμήθηκε ότι και τα κονδύλια του προηγούμενου ΕΣΠΑ πήγαν για την ανάπλαση της Νέας Παραλίας, η οποία, όπως υποστήριξε, δεν αποτελεί πρόταση ανάπτυξης αλλά είναι μόνο για βόλτα. «Το έργο δεν προσφέρει ανάπτυξη, είναι μόνο για τη βόλτα και για πέντε περίπτερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Βεβαίως, μια μέρα μετά αναδιπλώθηκε, όπως το συνηθίζει άλλωστε. Σε νεότερες δηλώσεις του ο δήμαρχος τόνισε μεταξύ άλλων: «Δεν θέλω να δημιουργούνται εντυπώσεις. Προσπαθούν να δημιουργήσουν μια εικόνα, ότι δεν μου αρέσει η παραλία. Μ’ αρέσει και μου παρά αρέσει, αλλά θα μου άρεσε περισσότερο αν είχε και ένα άνοιγμα προς τη θάλασσα. Η Θεσσαλονίκη έχει ένα τεράστιο στοιχείο πλούτου και δεν το προσεγγίζει. Δεν πρέπει να είναι μόνο για την βόλτα, πρέπει να γίνει πιο καθημερινότητά μας. Θα έρθει η παράκτια συγκοινωνία και θα δείτε τη διαφορά».

Αυτή, πάντως, δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Γιάννης Μπουτάρης μίλησε απαξιωτικά για το συγκεκριμένο έργο το οποίο θεωρείται το μεγαλύτερο της θητείας Παπαγεωργόπουλου. Στα μέσα Γενάρη, μιλώντας στο ιταλικό ANSAmed, είχε πει ότι η Νέα Παραλία «δεν μου αρέσει πάρα πολύ, ήταν έργο του προκατόχου μου». Δικαιολογώντας τη θέση του είχε εξηγήσει πως «είμαστε η μόνη παραθαλάσσια πόλη στη Μεσόγειο που δεν έχει βάρκες στην ακτή, μια μαρίνα. Το σχέδιο αυτό χωρίζει την πόλη από τη θάλασσα».

Το είχε πει από το 2010 στη Voria.gr

Ο κ. Μπουτάρης έχει την άποψη αυτή πριν ακόμη να γίνει δήμαρχος και την είχε εκφράσει, μάλιστα, πρώτη φορά στην κάμερα της Voria.gr (δείτε εδώ). Συγκεκριμένα, κατά την προεκλογική περίοδο του 2010 ο υποψήφιος της «Πρωτοβουλίας» ερωτηθείς σχετικά είχε πει ότι «σαν έργο είναι μια χαρά και περπατάει ο κόσμος, αλλά αυτό που θεωρώ έως εγκληματικό είναι ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη η οποία αγκαλιάζει τη θάλασσα. Εάν βρείτε εσείς μια βάρκα από το λιμάνι ως τη Μηχανιώνα να μου τρυπήσετε τη μύτη. Είναι μια πόλη η οποία έχει γυρίσει την πλάτη της προς τη θάλασσα. Δεν έχει σχέση με τη θάλασσα. Το Βασιλικό Θέατρο όπως και το Μέγαρο Μουσικής, έχουν την πλάτη τους στη θάλασσα. Δηλαδή αρνιόμαστε τη σχέση μας με τη θάλασσα. Εγώ αν ήμουνα στη θέση του Παπαγεωργόπουλου θα ζητούσα από τον αρχιτέκτονα να μου βρει μια λύση ώστε να κατεβαίνει ο κόσμος προς τη θάλασσα. Να πάρει το βαρκάκι του και να κάνει βόλτα». Παράλληλα, ο κ. Μπουτάρης είχε μιλήσει και για το κόστος του έργου λέγοντας τότε «να μην ξεχνάμε ότι το έργο είναι πανάκριβο, διότι όταν φέρνεις πεύκα από την Ιταλία τα οποία τα πληρώνεις 600 και 800 ευρώ το δέντρο και δεν χρησιμοποιείς τα δέντρα και φυτά της μακεδονικής χλωρίδας, κάπου αυτό είναι λάθος».

Σκεφτόταν να το σταματήσει το 2011

Ο κ. Μπουτάρης είχε διαφωνήσει εξ αρχής με το συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα, το είχε καταψηφίσει στο δημοτικό συμβούλιο όταν είχε έρθει προς έγκριση από την διοίκηση Παπαγεωργόπουλου, όντας, τότε, δημοτικός σύμβουλος με τον Αγάπιο Σαχίνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr ο κ. Μπουτάρης σκεφτόταν σοβαρά, όταν ανέλαβε τα ηνία του δήμου, να μην ολοκληρώσει την ανάπλαση της Νέας Παραλίας. Υπενθυμίζεται ότι ως το τέλος του 2010, όταν αποχώρησε ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος είχε γίνει περίπου το μισό έργο, από το Μέγαρο Μουσικής έως τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο. Εκτός του δημάρχου, φωνές υπέρ της μη συνέχισης της ανάπλασης της Νέας Παραλίας υπήρχαν και άλλες στη νέα τότε διοίκηση του δήμου. Όπως είχε αποκαλύψει παλαιότερα ο τότε αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Ανδρέας Κουράκης, χρειάστηκε να γίνει επιτόπια επίσκεψη στη Νέα Παραλία προκειμένου να πειστεί ο δήμαρχος να αλλάξει γνώμη. Κατόπιν αυτού το έργο δημοπρατήθηκε και ολοκληρώθηκε ακριβώς στην ώρα του και χωρίς την παραμικρή υπέρβαση στον προϋπολογισμό του.