Skip to main content

Γιατί η Ελλάδα δέχεται μεγάλο πλήγμα από τον Τραμπ

Το πλήγμα από τη μείωση των μεταφορών μπορεί να αποδειχθεί απίστευτα μεγάλο για την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία και τους Έλληνες πλοιοκτήτες

Μια από τις πιο «βαριές» βιομηχανίες της ελληνικής οικονομίας, ενδεχομένως η πιο «βαριά», μαζί με τον τουρισμό, ετοιμάζεται να μετρήσει τις πληγές της από την κήρυξη του παγκόσμιου εμπορικού πολέμου από την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ. Ο λόγος για την ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία είναι το βασικό μέσο μεταφοράς αγαθών και κατά συνέπεια κι αυτών που θα πληγούν από την διένεξη που ξέσπασε.

Αρκεί να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και ειδικότερα όσον αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 90% του εξωτερικού εμπορίου της και άνω του 40% του εσωτερικού της, διακινείται μέσω θαλάσσης. Επομένως, είναι εύλογη η ανησυχία που επικρατεί στους κόλπους των Ελλήνων πλοιοκτητών. Ως γνωστόν, ο ελληνόκτητος στόλος ελέγχει σήμερα το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 50% της κοινοτικής.

Αρα, το πλήγμα από τη μείωση των μεταφορών μπορεί να αποδειχθεί απίστευτα μεγάλο. Γι αυτό και όπως επισημαίνεται από τα αρμόδια θεσμικά όργανα του εφοπλισμού απαιτείται άμεσα η σχεδίαση και εφαρμογή μέτρων για τη στήριξη και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας, ώστε να διατηρηθεί το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας και να πολλαπλασιασθούν τα οφέλη για την εθνική οικονομία. Το κακό είναι ωστόσο ότι προς το παρόν κανείς δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται το πρόβλημα σε όλο του το μέγεθος.