Skip to main content

Γαβρόγλου: Ακαδημαϊκοί κανόνες μέχρι τελικής πτώσεως

Ο υπουργός εξήγησε στη Βουλή ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου για την Παιδεία αποτελεί «κορύφωση των νομοθετικών πρωτοβουλιών για την τριτοβάθμια».

Την υπεράσπιση των ακαδημαϊκών κανόνων που φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση «μέχρι τελικής πτώσεως», προανήγγειλε ο υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου, στην εισήγησή του, στην πρώτη, επί της αρχής συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
 
«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το νομοσχέδιο αυτό θεσπίζει ένα σύνολο ακαδημαϊκών κανόνων. Η θέση μας είναι: ακαδημαϊκοί κανόνες μέχρι τελικής πτώσεως», τόνισε, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, ο κ. Γαβρόγλου, λέγοντας ότι μετά την ψήφιση του «νόμου Διαμαντοπούλου», τα πανεπιστήμια οδηγήθηκαν σε απορρύθμιση καθώς έλειψαν τα πλαίσια κανόνων. Παράλληλα, κατέκρινε την «προσπάθεια δημιουργίας αρνητικού κλίματος από ορισμένες πλευρές», που άρθρωσαν «έωλη επιχειρηματολογία» κατά του σχεδίου νόμου.
 
Ο υπουργός κάνοντας μία σύντομη αναφορά στα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, ξεχώρισε τη δωρεάν πρόσβαση στα μεταπτυχιακά ατόμων που δεν είναι σε θέση να πληρώσουν δίδακτρα, αλλά και τον καθορισμό των διδάκτρων σύμφωνα με το κόστος λειτουργίας των μεταπτυχιακών, και όχι τη ζήτηση.
 
«Υπάρχουν κάποιες σοβαρές ανορθογραφίες στον χώρο των μεταπτυχιακών», είπε ο κ. Γαβρόγλου «και αμαυρώνουν το κύρος τους. Πρέπει να μπουν κανόνες που θα κάνουν δύσκολη τη συνέχεια της αυθαιρεσίας και εύκολη την ανάδειξη της ουσίας των μεταπτυχιακών σπουδών».
 
Επίσης, ανέφερε ότι μπαίνουν κανόνες στα θέματα διαφάνειας στη διαχείριση κονδυλίων μέσω ΕΛΚΕ, αλλά και το ότι λύνεται το πρόβλημα δημοκρατίας στη διοίκηση των πανεπιστημίων. «Προτείνουμε να εκλέγονται οι πρυτάνεις ξεχωριστά από τους αντιπρυτάνεις, κάτι που θα κάνει τη διοίκηση πιο αντιπροσωπευτική και ουσιαστική», είπε ο κ. Γαβρόγλου.
 
Εξάλλου, ο υπουργός υπογράμμισε την πρόβλεψη του νομοσχεδίου για τη δημιουργία διετών δομών στα ΑΕΙ για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, οι οποίες δομές θα μπορούν να δίνουν παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά.
 
Ως προς το ακαδημαϊκό άσυλο, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι αυτή τη στιγμή, «τα πανεπιστήμια περιμένουν από την Πολιτεία, αντί να προστατεύουν το άσυλο», ενημερώνοντας ότι για το θέμα της παραβατικότητας στα πανεπιστήμια, στην αρμόδια επιτροπή που θα συσταθεί, θα είναι πρόεδρος ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Νίκος Παρασκευόπουλος.
 
Εκ μέρους κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΝΔ, ΔΗΣΥ, Ποτάμι, Ένωση Κεντρώων), εκφράστηκε η αντίθεση στη διαδικασία με την οποία το νομοσχέδιο ήρθε στη Βουλή, κυρίως για τη σύντμηση του χρόνου διαβούλευσής του και το γεγονός ότι 20 άρθρα έγιναν γνωστά την Παρασκευή, που κατατέθηκε το νομοσχέδιο, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση.
 
Απαντώντας σχετικά, ο κ. Γαβρόγλου εξήγησε ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου αποτελεί «κορύφωση των νομοθετικών πρωτοβουλιών για την τριτοβάθμια», που ξεκίνησε από τον Ιανουάριο 2015, ενώ το σχέδιο νόμου αυτό καθεαυτό συζητείται «μήνες τώρα, ήδη από τον Απρίλιο».
 
Εξάλλου, από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι δεν έχουν ακουστεί πειστικές εξηγήσεις από τον υπουργό και επεσήμανε ότι η Εκπαίδευση, για την κυβέρνηση αποτελεί «πεδίο για να ορθώσει τον δήθεν αριστερό της λόγο και να αποδείξει τη δήθεν αριστερή της πολιτική».