Skip to main content

Τα gastro-πιάτα της Θεσσαλονίκης παρουσίασαν οι τρεις chef ambassadors

Παρουσιάσθηκαν ο Νέος Γαστρονομικός Οδηγός της πόλης και οι τρεις Chef Ambassadors της Θεσσαλονίκης για το 2018, σε εκδήλωση στο πλαίσιο της Detrοp.

Τουρισμός και γαστρονομία της Θεσσαλονίκη ανεβαίνουν μαζί, χέρι – χέρι και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς, στην κλίμακα της διεθνούς αναγνώρισης, με τα εξαιρετικά τοπικά προϊόντα της περιοχής, στα χέρια των νέων chef , αρχιμαγείρων και μαγείρων, να δημιουργούν με τέχνη και τεχνική, αναδεικνύοντας την πόλη και σε γαστρονομικό προορισμό, για Έλληνες αλλά και ξένους επισκέπτες.

Η Detrop Boutique αποτέλεσε ένα εξαιρετικό βήμα για να παρουσιάσει τη δουλειά του το 8ο Thessaloniki Food Festival, για να προβληθούν τα τοπικά προϊόντα – τυριά, κρασιά, οστρακοειδή, αλλαντικά, ρύζι και τόσα άλλα- μέσα από το Thessaloniki Food Basket, ενώ τα ανεξάντλητα όρια της δημιουργικής τοπικής κουζίνας, έδειξαν οι Chef Ambassadors 2018, Αντώνης Μουστάκης ( Extravaganza), Λάμπρος Ρώσσιος (Maitre & Margarita) και Δημήτρης Τασιούλας (Thria).

Η γαστρονομική σκηνή της πόλης δεν έχει μόνο εμπλουτιστεί και σημαντικά διαφοροποιηθεί δημιουργικά, αλλά έχει καταφέρει σε αυτή την προσπάθεια να κερδίσει το ενδιαφέρον και των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, καθώς περισσότεροι από 50.000 επισκέπτες του Thessaloniki Food Festival ψήφισαν για το καλύτερο πιάτο στα εστιατόρια της πόλης, επιλέγοντας τις 14 δημοφιλέστερες σύγχρονες συνταγές που δημοσιεύονται στο Νέο Γαστρονομικό Οδηγό, «The Contemporary Cuisine of Thessaloniki», έναν Οδηγό που θα προωθηθεί στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.

Τη σύγχρονη γαστρονομική κουλτούρα της Θεσσαλονίκης, δημιουργικά και «ψαγμένα» πιάτα σε συνδυασμό με τοπικά κρασιά και βεβαίως τσίπουρο, παρουσίασαν οι τρεις σεφ μαζί με την κα. Σ. Κουμεντάκη του Chef Stories, δείχνοντας πως το γιαούρτι Δορκάδας δένει με τσιπ από πολίτικο σουτζούκι και φύλλο περέκ, αλλά και πως το κουνέλι μπορεί να «αγαπήσει» ένα υλικό υποτιμημένο όπως το κατσαμάκι, αλλά και το αρνί τον ξινό τραχανά, φινετσάτο, σε μους, με κάτι από φυστικί Αιγίνης και κρέμα παντζαριού. Και όλα αυτά, να κλείσουν γλυκά, με κρέμα από σαλέπι σε φύλλο μπουγάτσας.

Η γευσιγνωσία των παραπάνω δημιουργιών έγινε στον ειδικό χώρο για δοκιμές, τον λεγόμενο «the pairing experience», όπου στο τριήμερο της Detrop Boutique έγιναν οι συνδυαστικές προτάσεις μαγείρων και οινοχόων.

Tο «Καλάθι της Θεσσαλονίκης», γέμισαν με προϊόντα τους οι εξής 12 εταιρείες: Φάρμα Χαλάστρας, Αυγά Τσακίρη, Ελιά Ellion Χαλκιδική, Ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ, Θαλασσινά Mega Οstrakon, Κριτσίνια Ζεω, Κοτόπουλο Καραγιαννάκης, Κουλούρι θεσ/νικης Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, Μέλι Nirra, Λάδι Keleon, Ρύζι Begas Agro, Tυροκομικά -Τυροκομικά Προίκα.

Στην άνοδο της Θεσσαλονίκης σαν ένα προορισμό τουριστικό με έμφαση στη γαστρονομία και στη δημιουργία της κουλτούρας τoυ Gastro Restaurant ή αλλιώς, των εστιατορίων της δημιουργικής μαγειρικής αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας, επισημαίνοντας ότι πλέον είναι πάρα πολλοί οι ξένοι δημοσιογράφοι αλλά και bloggers με αντικείμενα τη γαστρονομία και τον τουρισμό, που απευθύνονται στο Δήμο και ζητούν να επισκεφθούν την πόλη.

Η Θεσσαλονίκη έχει δυνατά χαρτιά να παίξει στον τομέα της Γαστρονομίας, τόνισαν και οι τρεις σεφ λέγοντας ότι οι ξένοι που σε μεγάλους αριθμούς πλέον επισκέπτονται την πόλη, θέλουν να γευτούν τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα. Στη σύγχρονη ελληνική γαστρονομία, η Θεσσαλονίκη κάνει παιχνίδι με τα θαλασσινά, όλων των ειδών τις πίτες, ενώ η μπουγάτσα παραμένει σήμα κατατεθέν της πόλης, αγαπημένη των ντόπιων αλλά και των ξένων σαν πρωϊνό.