Skip to main content

«Πάμε κι όπου βγει και με το Fly Over»: Τι λένε τα εργατικά σωματεία της Θεσσαλονίκης για τις επιπτώσεις

Πώς επιβαρύνονται οι εργαζόμενοι από τις εργασίες στην Περιφερειακή για τον υπερυψωμένο αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με τα σωματεία

Την αντίθεσή τους στην κατασκευή του Fly Over υπό τις παρούσες συνθήκες, δηλαδή χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης και χωρίς επαρκή αστική συγκοινωνία, εξέφρασαν εκπρόσωποι εργατικών σωματείων σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Ο Κυριάκος Τσιαούσης, αντιπρόεδρος του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών - Επισιτιστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης - Πιερίας - Χαλκιδικής (ΣΕΤΕΠΕ) και μέλος της διοίκησης του ΕΚΘ, ανέφερε πως ήδη οι εργαζόμενοι βιώνουν στις ζωές τους τις επιπτώσεις κατασκευής του έργου, καθώς, όπως είπε, από το ξεκίνημα των εργασιών έχουν αυξηθεί τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους και παράλληλα αυξάνεται ο χρόνος για τις μετακινήσεις τους από και προς την εργασία τους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη κάποιες εταιρείες βρήκαν αφορμή εξαιτίας των έργων προκειμένου να επιτεθούν εκ νέου στα δικαιώματα των εργαζόμενων, με κάποιους επιχειρηματίες να εφαρμόζουν υβριδικά μοντέλα εργασίας με φυσική παρουσία και τηλεργασία με αποτέλεσμα να μην ξέρουν πότε και πώς θα δουλέψουν. Έτσι, ανατρέπεται ο οικογενειακός τους προγραμματισμός και εν γένει όλη η ζωή τους, ανέφερε.

Όπως είπε ο κ. Τσιαούσης, το έργο γίνεται προκειμένου «να εξυπηρετηθούν τα κέρδη των κατασκευαστικών εταιρειών και όχι προς όφελος των πολιτών» και, όπως είπε, γίνεται χωρίς καμία τεκμηριωμένη μελέτη, αλλά με τη λογική τού «πάμε κι όπου βγει».

Υποστήριξε, δε, ότι «θυσιάζουν τις ζωές του κόσμου για τα κέρδη των λίγων όπως έγινε με το δυστύχημα των Τεμπών».

Ο Ηλίας Νεοχωρίτης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της E-food, σημείωσε ότι ήδη από τις πρώτες ημέρες των έργων οι εργαζόμενοι στον κλάδο, όπως για παράδειγμα οι διανομείς, έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί στους δρόμους της πόλης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πλατφόρμες αυξάνουν την πίεση για γρήγορη παράδοση του φαγητού, με τους διανομείς να αγχώνονται επιπλέον όταν έχουν να αντιμετωπίσουν την κίνηση και παράλληλα να αυξάνεται συνακόλουθα ο κίνδυνος για κάποιο ατύχημα.

Ο κ. Νεοχωρίτης είπε ότι ήδη ένας διανομέας είχε ένα σοβαρό ατύχημα την Τετάρτη μπροστά στο Διοικητήριο, όταν αυτοκίνητο παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και τον παρέσυρε με αποτέλεσμα να μεταφερθεί σοβαρά τραυματισμένος στο νοσοκομείο.

Ακόμη, έκανε λόγο για πολιτικές που περιορίζουν τον ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων και η κατασκευή του Fly Over εντάσσεται σε αυτή τη λογική.

Ο Δημήτρης Μπελόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε πως οι υπάλληλοι στα εμπορικά καταστήματα και σε άλλες εμπορικές επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν πολύ μεγάλο πρόβλημα καθώς τα ήδη δύσκολα ωράρια και ειδικά τα σπαστά θα γίνουν ακόμη δυσκολότερα, καθώς θα έχουν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη κίνηση. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, σημαίνει ότι θα πηγαίνουν στην εργασία τους νωρίς το πρωί και θα επιστρέφουν σπίτι τους αργά το βράδυ.

Σημείωσε, δε, ότι εν όψει και των εορτών και του διευρυμένου ωραρίου εργασίας, οι εργαζόμενοι, έχοντας να αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό χάος και την έλλειψη χώρων στάθμευσης, θα φτάσουν στα όρια της εξαθλίωσης.

Οι ομιλητές τόνισαν πως, εκτός από την ψυχική ταλαιπωρία, θα αυξηθεί και το κόστος της μετακίνησης, με τους εργαζόμενους να καλούνται να πληρώνουν επιπλέον για τα καύσιμα των μετακινήσεών τους.

Προκειμένου, όπως είπαν, να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από την κατασκευή του έργου πρέπει να ενισχυθεί άμεσα ο ΟΑΣΘ με λεωφορεία και οδηγούς, να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του Μετρό και να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή των επεκτάσεων και Προαστιακού προς τα δυτικά. Ζήτησαν, ακόμη, να σταματήσουν οι εργασίες μέχρι να γίνουν τεκμηριωμένες μελέτες από επίσημους φορείς, όπως το ΑΠΘ, για τη συγκοινωνιακή σκοπιμότητα του έργου.