Skip to main content

Σπυράκη: Το μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι όχημα για πολιτική καριέρα

Αντιπροσωπεία της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωβουλής βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και ενημερώθηκε για τα έργα υποδομής.

Τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, του αεροδρομίου και της ανάπλασης της παραλίας της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στο επίκεντρο των επαφών των ευρωβουλευτών της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης (REGI) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που επισκέφτηκαν την πόλη, προκειμένου να ενημερωθούν για έργα, τα οποία υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται με χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία.

Την εκτίμηση ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης μπαίνει πλέον σε τροχιά διατύπωσε η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη, μέλος της αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που επισκέπτεται τη χώρα μας: «Είναι ευτύχημα που το Μετρό ξεμπλοκάρεται, και τα χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων δείχνουν πλέον να πιάνουν τόπο και οι Θεσσαλονικείς να επωφελούνται από αυτό. Το Μετρό δεν είναι όχημα να κάνει κανένας καριέρα, ούτε να θριαμβολογεί για το ξεμπλοκάρισμα, ούτε να μπαίνει σε άγονες αντιπαραθέσεις σχετικά με ευρήματα μεγάλης ιστορικής αξίας. Είναι αναγκαίο για την πόλη και είναι πάρα πολύ σημαντικό το ότι προχωρά με ευρωπαϊκά χρήματα».

Την ικανοποίησή της για την πορεία των έργων του Μετρό της Θεσσαλονίκης εξέφρασε και η Ίσκρα Μιχαήλοβα, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μιλώντας εκ μέρους της Αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Είχαμε μία εμπεριστατωμένη ενημέρωση για όλα τα στάδια υλοποίησης  προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών ζητημάτων που προέκυψαν και του πλάνου ολοκλήρωσής του. Είναι ένα από τα πιο περίπλοκα έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα και λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών και από χρηματοδοτικής άποψης καθώς άρχισε το 2006, συνεχίστηκε στη δεύτερη προγραμματική περίοδο 2007 - 2013, και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της τρίτης χρηματοδοτικής περιόδου, το 2020. Παρ΄ όλα αυτά, σήμερα το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου το 2020 είναι πιο ρεαλιστικό από ό,τι ήταν όταν ξεκίνησε το έργο, γιατί τώρα όσοι είναι υπεύθυνοι γι' αυτό γνωρίζουν ήδη τί θα αντιμετωπίσουν και ήδη έλυσαν ορισμένα ζητήματα».

Τα μέλη της Επιτροπής δήλωσαν ικανοποιημένα και για την ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, το οποίο δημιούργησε 700 θέσεις εργασίας και από το συνολικό κόστος  22.000.000 ευρώ τα 18.600.000 ευρώ προέρχονται από κοινοτικούς πόρους.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ενημέρωσε την αντιπροσωπεία των ευρωβουλευτών για τα μελλοντικά σχέδια του δήμου, τα οποία εντάσσονται στο πλαίσιο του στρατηγικού του σχεδιασμού για την περίοδο 2020 - 2030.

Το απόγευμα η αντιπροσωπεία είχε συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη με τον οποίο αντικείμενο της συνάντησης ήταν η χρηματοδότηση της περιφερειακής ανάπτυξης από την Ε.Ε. και η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων. Στη συνάντηση τέθηκε και το θέμα της εφαρμογής της ρήτρας νησιωτικότητας.

Οι ευρωβουλευτές ενημερώθηκαν και από τον υφυπουργό Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση για την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ. 

Στην αποστολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από ελληνικής πλευράς εκτός από την κα. Μαρία Σπυράκη (Νέα Δημοκρατία - EPP) μετέχουν ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης ( ΣΥΡΙΖΑ-GUE) και ο Σωτήριος Ζαριανόπουλος (K.K.E. - NI).

Τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής είναι:

-Iskra Mihaylova, πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης
-Pascal Arimont,
-Andrey Novakov,
-Costanze Krehl
-Elena Gentile
-Matthijs van Miltenburg
-Younous Omarjee
-Martina Michels
-Rosa d’Amato
-Terry Reintkee