Skip to main content

Κερδίζουν τους Αθηναίους οι υπηρεσίες τηλεματικής στον ΟΑΣΑ

Τη σαφή ικανοποίηση των πολιτών της πρωτεύουσας, που επιλέγουν τα λεωφορεία και τρόλει του ΟΑΣΑ επιβεβαιώνει σχετική έρευνα της ΚΑΠΑ Research.

Η καθημερινότητα των μετακινήσεων των πολιτών με τα λεωφορεία και τρόλει του ΟΑΣΑ άλλαξε χάρη στην τηλεματική.

Τη σαφή ικανοποίηση των πολιτών της πρωτεύουσας, που επιλέγουν τα λεωφορεία και τρόλει του ΟΑΣΑ επιβεβαιώνει σχετική έρευνα που διενήργησε η ΚΑΠΑ Research για λογαριασμό του Οργανισμού.

Συγκεκριμένα, το 93,1% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που προσφέρει η ηλεκτρονική πινακίδα τηλεματικής στις «έξυπνες» στάσεις του ΟΑΣΑ, το 98% θεωρεί ότι η τηλεματική βοηθά τη συγκοινωνία με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να γίνει πιο ελκυστική, ενώ το 95,8% εκτιμά ότι η τηλεματική βελτιώνει την ποιότητα των μετακινήσεων. Παρομοίως η πληροφόρηση των επιβατών για τις υπόλοιπες στάσεις γίνεται μέσω του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων με ακομα ικανοποιητικότερα αποτελέσματα.

Οι επιβάτες θεωρούν ότι τα οφέλη από την τηλεματική είναι ότι περιμένουν λιγότερο στις στάσεις, νιώθουν πιο σίγουροι για τις ώρες άφιξης και αναχώρησης και μεγαλύτερη ασφάλεια τα βράδια γιατί πηγαίνουν στη στάση λίγο πριν την άφιξη/αναχώρηση, καθώς και ότι ενημερώνονται μέσα στο όχημα για τις στάσεις.

Ιδιαίτερα θετικές είναι οι εντυπώσεις των πολιτών σε ό,τι αφορά την ευκολία χρήσης-πλοήγησης στην ιστοσελίδα της τηλεματικής και στην εφαρμογή OASA Telenatics καθώς και την αξιοπιστία πληροφόρησης. Μάλιστα το 61,4% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την εφαρμογή στο smartphone ή στο tablet.

Παρομοίως θετικά είναι τα σχόλια των επιβατών για την οπτική και ηχητική πληροφόρηση εντός των λεωφορείων, ιδιαιτέρως με τη φροντίδα για ενημέρωση απο τη ίδια τη νέα Διοίκηση του ΟΑΣΑ, η οποία, σε άριστη συνεργασία με τις αναδόχους εταιρείες και χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη στην τεχνολογία, παρέχουν υπηρεσίες που θα ζήλευαν οι μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης.

Την ίδια στιγμή, και παρόλο που το κόστος αναβάθμισης της Τηλεματικής ΟΑΣΘ θα είναι πολύ μικρό λόγω εκμετάλλευσης της υπάρχουσας υποδομής, η προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν προχώρησε σε αυτήν και ούτε καν φρόντισε την αναβάθμιση των συμβάσεων συντήρησης των Έξυπνων Στάσεων, με αποτέλεσμα το βάρος των ανανεώσεων να πέσει στη νέα Διοίκηση η οποία αναζητεί τρόπο διατήρησης των υπηρεσιών αυτών, παράλληλα με σχέδιο αναβάθμισης της Τηλεματικής στα επίπεδα του ΟΑΣΑ.

Παρομοίως, το ηλεκτρονικό κόμιστρο, παρά τις υποσχέσεις  ετών, κωλλυσιεργεί και η πραγματοποίηση του δυσκολεύει πολύ με την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ αφού πλέον απαιτούνται οι χρονοβόρες διαδικασίες του Δημοσίου για την υλοποίηση του.